Blodprov

Idag lämnade jag äntligen blodprov för o kolla status på min lever. Jag måste ju lämna sånt då o då pga min leversjukdom. Vecka 11 skulle jag varit där. Fatta vad pinsamt! Men så här e de, c jobbar dom tiderna dom de e provtagning på lassarettet o gräbsen (iaf Adam) sover längre än dom har öppet typ. Försöker jag dra med han tidigt så blir de gap o att försöka ta ett blodprov i de lilla rummet med 2 barn o risk för gap har inte varit lockande. Idag fick jag iaf hjälp. Syster kom på morgonen o hade koll på dom medans morsan skjutsa dit mig så nu e de äntligen gjort! De vart lite jobbbigt o några tårar när jag gick därifrån. Mamma släppte bara mig o åkte sen o tanka. Blev påmind om låtsas pappa som gick bort för snart ett år sen. De var alltid han som skjutsade mig dit o följde alltid med upp. Vi busade o skojade där uppe o de vart verkligen stor kontrast att sitta där själv. Livet är orättvist. Mer än så orkar jag inte skriva. De är fortfarande för jobbigt att prata, tänka på, skriva om. Vi bestämde oss för en grilldag hos mamma iaf. Syster från stockholm var på besök o andra syster med hennes dotter kom plus söta Camilla som vi kännt hela livet typ. Barnen älskar henne! Hon har ju ork o leka med dom. Sånt uppskattas! Blev en fin dag o jag njöt i solen länge. Sen traska vi hem o vänta in pappsen. Barnen fick bada o sen sussa o pappsen ordna en sen middag for two. Kantareller o fläskfile med grädde o grejer. Good stuff ;) Sen blev de lite tv o nu sover alla utom jag. Som vanligt... Imorn är de läkarbesök som gäller. Efter snacket jag hade med barnmorskan så ordnade mamma snabbt en tid så jag kan kolla upp varför jag får andnöd osv. Jag tror ju inte de är nått fel mer än att jag e höggravid men nu blir de uppkollat iaf ;) Får återkomma o berättta hur de gick. Nu måste jag sooova. Gut night!

 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag hade inte en aning! när jag läste detta inlägg blev jag tårögd, tur att du har en sån underbar familj Amanda som delar med sig av sin kärlek jämt. Varje gång jag ser på dina bilder tänker jag på att jag verkligen MÅSTE hälsa på er snart. <3

2012-08-01 @ 00:37:20
Postat av: Mandy

Ja vännen. Vi måste ses oftare. Du får hojta när du är i Västerås! Kram fina vän ❤

2012-08-05 @ 09:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0