Mandy svarar på lite frågor ;)

De e ju dags o svara på frågorna ni ställt. Några av er svarade jag direkt i eran blogg o några som frågade via mail fick svar där men här e svar till Linn o Sandra.


Linn skriver:

Hej! Jag undrar om ni kommer någon vart med din dövhet? för, hur mycket hör du egentligen? Jag går i tankarna att gå i en kurs för att lära mig teckenspråk :)

Förresten, bor du kvar i V-ås? Kollade nämligen dina första inlägg från 2007 :P



Hej Linn!

Jag inser att min presentation här till vänster måste ordnas o skrivas om lite. De stämmer ju inte att jag är döv längre.

Efter cochlea operationen i april förra året så har jag stegvis börjat höra bra igen. Jag hör inte som en normalhörande eftersom mitt högra öra fortfarande inte är opererat. Där hör jag lite med hjälp av en hörapparat men den hjälper inte mycke. De vänstra örat som nu är opererat hör jag väldigt bra ifrån. Dock inte som en normalhörande men jag kan föra en konversation o de märks inte ofta att jag inte har bra hörsel. Jag hänger med liksom. 
I vissa miljöer däremot så kan de bli problematiskt. Jag hör tex inte om nån bara mumlar eller pratar väldigt tyst i en restaurang eller liknande. 
En annan situation där jag hör dåligt kan vara när min mamma grupp är hemma o hälsar på med alla barn. Då kan de bli livligt o lite svårt o höra vad som sägs.
Som sagt, i vissa stunder märks de inte att jag har en hörselskada men ibland märks de väldigt tydligt.

Teckenspråk behöver jag inte använda mig av o har inte heller lärt mig de. Tycker de skulle vara häftigt o kunna de dock. Jag tycker du ska gå kursen ;)

Vi bor fortfarande i Västerås :) 


Sandra undrar:

1.är du och C gifta nu? isåfall ska ni inte ha kyrkbröllop?

Nej vi är inte gifta. Ser ingen anledning att stressa sånt. De får komma när ekonomin tillåter så vi verkligen kan njuta av dagen o förberedelserna utan att behöva stressa. Förlovning är oxå stort o gör så vi har ett fint band mellan oss. Han kallar mig sin fru när han talar om mig med andra ändå så de e ingen stress ;)
Blir troligtvis kyrkbröllop när de väl e dags.

2 du och C är vel kristna, har ni döpt adam?

Adam döptes i maj eller om de var juni så om du går tillbaks till juni inläggen så ser du lite bilder från de där. 
Om jag ska vara ärlig så var de inte viktigt för mig att Adam döptes. De var viktigt för C så därför gjorde vi de o kommer göra de med alla barn.

3. hur är er relation, då jag tidigare läst att det vart lite skakigt melan er?

Jasså? Har du? Vi är som vilket normalt par som helst. Alla har sina dåliga dagar men vi håller ihop o har gjort de i snart 11 år så inga större problem har vi.

4 vart kommer C ifrån, kan du hans språk?

C är född i Libanon o har arabiska som modersspråk. Jag kan några ord o meningar men vi pratar inte på arabiska. Han växte upp i USA så dom pratar på engelska i hans familj inte på arabiska.

5. vad satt C inne för?

Ja de kan du fråga han om ni springer på varan. Inte min sak att skriva om hans privata saker.

6 var båda era barn planerade, eller hände det bara?

Till viss del var dom planerade båda 2. Vi visste bara inte att de skulle gå så snabbt.
Med båda barnen har de varit att vi bestämt oss o efter nån vecka har vi varit med barn. Vi är väldigt tacksamma att de gått smidigt o snabbt för vi vet att de inte är de normala.

7. jag har en drömtårta jag ska föklara ingridenserna skulle du kunna ge mig ett prisförlsag på den?
kladdkakabotten, ett lager med chokladmousse, en ny botten, med chockladsås, marränger och banan, sen en ny kladkaka och så kör man chokclad runt hela och toppar med grädde banan och chokladsås.

 Hahaaa oj! Okey. Du kan ju maila mig om prisförslag på den. Behöver veta hur stor osv. [email protected]

8. åkte ni på semster till thailand ensamma eller vilka var ni med?

Nej vi åkte med ett annat par o sedan kom ett tredje par ner oxå efter några veckor.
Dom får presentera sig själva om dom vill de. Man måste respektera att folk ibland vill vara lite privata oxå. Alla vill inte ha sina namn o vad dom gjort uppe i en offentlig blogg.

9. vad tycker du om västerås gillar du staden?

Ja de gör jag :) Jag har bott här nästan hela mitt liv o här bor dom flesta i min familj så de e nog här jag hör hemma.
Jag passar inte som storstadstjej o jag vill inte heller hamna i en liten småstad igen. Har bott i både Ronneby o Visby o de kändes lite litet. Visby längtar jag tillbaks till dock.
Västerås e lagom storlek för mig ;)

10. vad tycker du om syrianer?

Jadu, jag måste erkänna att den här frågan känns lite underlig.
Jag tycker inget om speciella folkgrupper eller härkomster. De finns skit o guld hos alla vart man än kommer ifrån.
Har träffat både fina syrianer o dåliga syrianer, precis som jag träffat både bra o dåliga zigenare o sydamerikaner mm mm. De har inget med härkomst o göra.
Döma kan man göra lätt men verkligheten ser man bara om man tittar noggrant o lär känna folk innan man dömer.





Sådär! Nu har jag svarat klart. Hoppas ni e nöjda. Som sagt, de e bara o fråga på i kommentarsfältet så skippar vi speciella frågestunder. Jag kommer svara er!

Nu ska mandy äta.

See ya!


Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

Vilka lustiga frågor du fick ? :-S

Visste inte att din sambo suttit inne?? Konstigt, min med? knas knas, hor stor är risken för en sådan tillfällighet!

N ej jag vet de e sååå svårt med priser, vi har ett lokalt fik här som tar 24 kr per bit och dom gör faktikt fina tårtor med fina motiv, så jag kan inte ligga för högt i priser då hade alla valt att handla där, plus att detta är ju typ "på landet" och här är folk inte villiga att betala för en tårta.. =(

En vanlig rund 24 cm i diameter tar jag 300 för, så nej, miljonär blir man ju verkligen inte ! =)

Kram<3

2011-02-07 @ 17:42:50
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Den viktigaste frågan är ju när vi ska chilla egentligen?

2011-02-07 @ 21:54:39
Postat av: Idiee

Hahahahaha, vilka rooooliga frågor du fick!

Tror att det finns någon där ute som skulle uppskatta om du peppade C till att skaffa en egen blogg, hahaha!

2011-02-08 @ 17:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0