Sista tårtbeställningen...

Jag vet, jag är grymt dålig på att visa mina tårtor i bloggen. Vet inte riktigt varför men de blir aldrig att jag lägger in bilder här av nån anledning...
Ni som vill se fler bilder kan ju gå in o gilla min grupp sida på facebook. Mandys Magic Bakery heter den. GLÖM INTE O TRYCKA PÅ GILLA-knappen! ;)

Min lilleman fick gå en timma tidigare till dagmamman idag för dom skulle iväg till skogen hela dan o de ville han ju inte missa ;)
Jag har röjt lite här hemma o käka frulle så nu har jag lite tid över för o lägga in bild på den allra sista tårtan jag gjorde innan bebis kommer.

En Emil i Lönneberga tårta önskades.
Beställningen kom faktiskt lite sent så jag var tvungen att köpa material från Panduro. De e inte lika bra material som jag i vanliga fall använder så dekorationerna blev inte superfina o Emil sjönk ihop rejält o såg väldigt tjock ut. Men, men, de får man ta när man jobbar med dåligt material tyvärr :(

Jag minns inte mycke från Emil historierna så jag drog med grabbarna o gick till bibblan för o hyra Emil böcker o försöka få lite inspiration.
De enda jag kunde komma på att göra var gården dom bor på. Den såg likadan ut i alla böcker så jag hoppades att Emil fantasterna som beställde tårtan skulle känna igen den.

Här e dom 2 bilderna jag använde som inspiration...







Här e resultatet...








Som ni förstår så hade jag lätt kunnat pyssla med maaaassa detaljer i all evighet till den här tårtan men tiden räcker ju aldrig till.
Började när Adam gick o la sig o var nog klar runt 7.30 på morgonen. Beställaren skulle komma o hämta tårtan kl 9 så de var bara o sitta uppe o försöka hålla upp ögonen nån timma till. De var inte lätt!
Gick o la mig halv 10 o vakna 13 för o dra med Adam o grilla hos mamma. Sov alltså 3,5 timma den här natten (morgonen). INTE BRA! Var helt däckad sen o mådde skit. Jag måste skärpa mig med tiderna o se till så jag får mer sömn oxå.
Nu har jag ju tårt paus så NU e de vila vila vila!

Idag ska jag ta en runda på stan o köpa en liten söt dress till bebis o lite annat sen ska jag möta upp en kompis med Adam så han o henns dotter får leka.
De blir nog en skön dag idag med.

Ha de gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0