Mors dag

Idag e en vacker dag. Dagen då man ska uppmärksamma sin mamma lite extra. Mors dag skulle ju egentligen vara varje dag men de e fint att man har en dag man firar sin lilla mor.

Syrran kom hit över dagen från Sthlm o vi åkte tillsammans o fira mamsingen. Innan hon kom så handlade jag kött o bakade en tårta till oss. De råka bli en 3-våningstårta haha! Var inte meningen från början men de slutade med de. Vadå? Min mamma har fött 8 barn! Inte f*n kan man komma med en enplanstårta till henne!

De blev nog den fulaste 3-våningstårta jag sett men den smaka bra ;)

Here it is!





Den blev inte ALLS som jag hade tänkt att jag skulle göra den i huvut. Allt blev kaos pga att marsipanen bara räckte till översta våningen haha! Mamma äääälskar blommor så slängde på lite blommor som dekoration. Dom va supergoda! 
Hade tänkt mig en jätte fin dekoration men de blev prutt av allt. Nu vet jag till nästa gång iaf... De va min första 3 vånings tårta så de e klart den inte blev så fin... Men mamma blev glad o de e DE som räknas :)

Väl hemma hos mamma satts grillen igång o vi käka o käka o käka. MUMS va de var gott!



Idag e jag lycklig. De kryper i kroppen av lycka. Jag blev de där hemma hos mamma. Jag har inte kunnat umgås så mycke med folk sen implantatet satts igång i o med att vi blev förkylda nästan direkt efteråt så egentligen har jag inte vetat hur bra de funkat. Men idag vet jag...
Vi satt med mamma o låtsaspappa på deras baksida. Mamma o min syster satt o prata minnen om Aurora o vilken fin människa hon var. Jag hörde allt. Då o då la jag in en kommentar om de dom prata om o alla tittade chockat på mig o sa "Men höör du vad vi säger!?!?!" Kunde bara le åt de.
Jag önskar ni kunde förstå hur ont de har gjort o bara kunna sitta där i sin egen värld o lyssna på sin tinnitus medans dom har skrattat o berättat historier. Aldrig, ALDRIG har jag kunnat höra ett ord dom sagt.
Idag njöt jag. Jag lutade mig tillbaka o lyssnade på deras konversation o i bakgrunden hörde jag fåglar sjunga, som om dom firade med mig :) Jag e lycklig nu, o allt kommer bara bli bättre o bättre.

Självklart hör jag inte perfekt o allt har mycke o göra med miljön jag e i men att de är så stor skillnad chockar oss allihop.
De känns lite som jag varit i ide o sakta men säkert e på väg ut igen. Lite som om livet har tryckt på paus o nu står de på play igen.
Var tacksam för er hälsa o allt ni kan njuta av varje dag. De finns inget tuffare än o behöva kämpa med sånt. Jag har kämpat i 3 år med att hålla mig på benen när man innerst inne bara vill ligga o sova tills allt e över. Lite stolt är jag att jag aldrig gav upp. Mamma o syster sa idag hur stark jag har varit o att de e ofattbart att jag orkat. De kändes så skönt o höra de från dom. Ibland behöver man höra att man kämpat på bra. Tack syster o mami!

Adam spenderade dagen med C o hans familj hos Adams farbror. Men när vi satt där så plinga de på dörren. När vi öppna stod Adam i sin Emil keps med en blom bukett i ena handen o ett kort i andra till sin mamma på mors dag. Han har aldrig sett sötare ut!




Fina älskling. Vad har jag gjort för o förtjäna dig i mitt liv?

Adam blev kvar o vi mumsa på den stora tårtan (inte Adam. Han fick en banan..). Jag tror tårtan måste vägt 8 kg hahahaa! Aj caramba va stor den var! Lär ta mamma o Lelle 2 månader o äta upp den.

Nu e vi hemma o Adam sover sött. Han va helt slut min lilleman så jag antar de har varit mycke bus med kusinen idag...

Imorgon åker moi till estockholmo! Ska shoppas lite inför allt firande vi ska göra dagarna framöver. Sen saknar jag min lillsis (även fast hon var här idag) så mandy stannar där över natten o har en film mys kväll med henne. De e ju så mycke roligare nu när vi kan prata!!!!!!!!!!!! Förstår ni???? Mitt liv e tillbaks!

Syster...

 



Inatt somnar jag med ett leende på läpparna...

Buenas noche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0