Kalas

Kör ett snabbt inlägg medans lilleman tar sin siesta...

Vi kom precis hem från att ha varit på en loppis o kika. Hitta en stål lampa i lantlig stil som jag tänkte ha i köket i nya lägenheten. Tror den kommer passa perfekt. 30 kronor kosta den MEN på denna loppis va de halva priset på alla lampor så jag fick den för 15 kronor :) Happy!
Nån dag ska jag fota alla fynd jag gjort o visa er. Jag e kär i loppisar!

Kanske ni undrar vart vi flyttar? Inte så långt vill jag meddela. De blir en trappa upp :) Mycke finare lägenhet som dessutom har större kök o toalett som vi verkligen saknar i den här lyan. Dessutom e de ingen vägg mellan vardagsrum o matsal så de blir öppnare ytor som jag gillar. 1 juni flyttar vi. Jag e jätte nöjd. Älskar ju området o har nära till en stor park (djäkneberget) som har restaurang o kiosk o stora gräsytor samt lekpark. Plus att stan bara e en liten promenad ifrån. Sen gillar jag att vi bor i ett område där de mest e villor. O väldigt charmiga villor dessutom. Ingen e den andra lik. Vi brukar gå runt i området o kika på alla villor o säga vilken vi helst skulle vilja bo i. Synd att vi inte har samma smak bara...

Kalaset i lördags va jätte mysigt! Massa mat o gott sällskap. De va lite tråkigt att alla ljud blev som massa oväsen bara. Jag hörde inte vad nån sa till mig vilket va väldigt tråkigt för jag hade verkligen velat snacka lite med dom som va där. Massa sydamerikaner som vår familj känt länge. En av dom hade dessutom bara en vecka kvar till Bf o jag hade hundra frågor o hon med men de va omöjligt o prata. Tror de va lite för livat i syrrans lilla 3:a tyvärr...sånt e jobbigt.

Tårtan blev verkligen ett projekt vill jag lova...
Först va jag tvungen o åka till mamma o låna en större form att grädda den i för alla mina var för små för receptet. När jag smörat o ströat formen o dessutom hällt i smeten så skulle jag lägga in den i ugnen. MEEEEEEEEEEN min ugn va för liten för formen. JIPPIE!!! Hade inte ingridienser till o göra en till smet så fick hälla över den i en av mina plåtar som har rätt hög kant o köra med den istället. Lite ströbröd hamna i degen vid överföringen men äh.
Jag o Adam satt en stund o titta på kakan när den gräddades o växte högre o högre. Pooof! sa de så sjönk den ihop till ett russin. Jag blev jätte glad!:( Hur ska man dela en kaka i 3 delar om den ser ut som ett torkat russin?
Yeye, jag fick dela den en gång o lägga sylt o marsan över varandra.

Sen kom C o skulle hjälpa. Jag visade han lösgodiset som jag hade köpt till öga, näsa o morrhår på Hello Kitty tårtan. "Coolt" sa han o vände sig om o snacka lite med Adam för att sen vända sig o KÄKA UPP HELLO KITTY NÄSAN! Jag trodde inte jag sett rätt så jag fråga vad han smaskade på o då blev hans ögon stora som tefat o så sa han "Neej! Shit!".
Man kan inte ha godis runt C för han ploppar i sig dom utan o tänka. Jag kom på att jag faktiskt köpt 2 ev näsor åt min tårta för jag visste inte vilken som skulle passa bäst MEEEEN då sa C att han råkat äta upp den andra igår. WTF!?!?!? Då kunde vi inte hålla oss längre. Börja böla av skratt här hemma. Den här gubben går ju inte o bo med alltså...
Sen skulle "förstöraren" vara snäll eftersom han i princip förstört mitt projekt så han erbjöd sig o vispa grädden. Jag bad han hälla i EN droppe röd hushållsfärg i grädden så den skulle bli rosa. Killen hällde i halva flaskan! Lord o lord dessa män... Hans ursäkt? "Jag trodde hålet skulle va mindre..." Jaja, mamma mandy försökte fånga upp så mycke färg som möjligt från grädden så den inte skulle bli röd. Tyvärr blev den mörk rosa men de fick duga. Dessvärre va att den rosa grädden smaka skit eftersom man lagt för mycke färg. Den blev liksom besk. De va nästan inge pinsamt alls o be gästerna peta bort de rosa innan dom åt av tårtan....

Lyckligt nog fick jag massa beröm för min Hello Kitty tårta o Mayah blev jätteglad. Den smakade (förutom de rosa) jäkligt gott oxå som tur va...


Här e min Hello Kitty tårta. Utan näsa...

(Hon fick en näsa sen. Vi sprang in på Konsum innan vi drog på kalaset o köpte en gul liten näsa till Kitty...)



You like?



Väntar på skjutsen... (Fin pose på morsan mandy aka skatboet... På väg o huka mig thats why.)






Dom hade gjort jättefint med massa ballonger...
De e Adam med mayahs farmor vid fönstret.





Mayhas fina mamma drack en drink :)



Mandy hölls sig till cola...



Japp, ALLA va tvungna att ha på sig den "fina" prinsess kronan... (Alla tjejer alltså... Adam ville ha men Mayah gav bara tjejerna...)




Mayhas pappa stod i balkongen o grilla upp maaaassor med kött. Gott va de!




Adam hitta present högen...



"Vadå? Får inte jag några?"




Finaste magen! Kan ni fatta att de bara e en vecka kvar till BF på den här bilden? Den e ju så liten!





Mayhas mamma la på ljus på tårtan...



Födelsedags barnet :)






Adam sover än så slänger in nån bild från Stockholm oxå...


Moster bjuder Adam på mellis inne i T-centralen :)




Mosters väska e mums!



Hade nån mer men nu vakna Adam.

Ha en skön dag!

See ya!


Ps. Vad fina drömmar ni har vänner :) Make them happen!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jättesöt tårta. Jag hade tänkt nåt liknande när Ella fyller 1.. Haha, jag planerar redan såhär 7 månade ri förtid..;-)

2010-05-11 @ 18:18:49
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Vanessa

Maaj gaaad vilken fin tårta! du är ju apaduktig, har du företag eller kör du "bara" släkt och vänner?

2010-05-11 @ 19:14:20
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jaa, väntar med spänning på att mitt smycke ska bli klart! :D



Javisst, skriver med min mejl här! De ser såå himla roliga ut på bilden! Man ser verkligen hur snopen han blir :P och javisst är hon snabb? ;)

2010-05-11 @ 22:33:30
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: SarahPaskota

Ser ut som ni har haft det väldigt mysigt! Nästa gång som du ska på loppis får du ta med mig! Det är ju så mysigt att gå på dem samt att jag älskar att fynda!

2010-05-12 @ 00:08:55
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: Anka

Shit vilken cake, du har ju talang tjejen :)

2010-05-14 @ 22:50:51
URL: http://blomsteranka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0