Bra o dåliga nyheter... (Uppsala day 2)

Som sagt så var jag i Uppsala i fredags igen. Dom e väldigt chockade över mina resultat på testerna dom gör. Jag har tydligen väldigt mycke bättre resultat så snabbt efter inkoppling än andra har haft. Lycky me! :D
I mina öron låter de ju inte bra men testerna dom gör visar på att de gått framåt jätte fort i jämförelse med de som e vanligt.
Vi testade toner igen o jag skulle säga till när tonen kändes stark. När vi gjort de på ca 22 toner så gjorde han om inställningarna o satt på implantatet igen. Helt plötsligt lät de inte alls lika kalle anka aktigt när han prata. Jag bankade lite på bordet o de lät lite bättre än innan. Inte lika metall aktigt. Succe! Fast än är de inte bra. De låter kalle aktigt o meatall aktogt o väldigt ljust o diskant men inte alls lika mycke som innan.
Man kan ställa om ljudet via datorn till en viss gräns men nu e de mest min hjärna som måste jobba för att ljudet ska låta okey. Han sa att han trodde de skulle gå snabbt för mig eftersom jag redan kan gissa mig fram till vissa ljud o uppfata va de e. De brukar ta några veckor i vanliga fall. Ingenjören bara skrattar o säger "wow" hela tiden för jag redan kommit så långt i min hörsel. Mandy har ju super brain liksom. Klart de går snabbt ;)
men som sagt de låter ju fortfarande för jävligt...
Sen fick jag en asans stor plåtväska med massa tillbehör till mitt implantat. Jisses va tung. tur jag åkte bil.

Efter ingenjören så träffa jag Majvor hörselpedagogen igen o jag fick ställa om mitt implantat på musik program. har 4 olika program jag kan ställa in den i.
Hon satt på Du ska inte tro de blir sommar. De lät för jävligt. Som nån drog en skiva baklänges men texten kunde jag till viss del förstå. Iaf så jag hängde med i den. Hon var väldigt nöjd med de. Ingen hör musik så här tidigt sa hon. Usch, ville inte lyssna på musik igentligen. Inte så här tidigt för nu när jag inte hörde den så blir jag så rädd att jag aldrig ska kunna höra musik bra. Jag hör den så klart men inte så som de ska låta. Hoppas de blir bättre...

Jag o Adam e jätte förkylda. Har massa ont i halsen o mår skit rent ut sagt. Började lite smått igår. för Adam börja de i förrgår. han vakna o skrek flera ggr under natten men på dagarna verkar han okey. Nätterna e alltid värst.
Igår va vi ute från 11 till 20. Lalla runt på stan. De va massa bönder som hade olika stånd på torget med saft, färskt bröd, honung mm mm. Jätte mysigt! PLUS en liten loppis mitt i stan. I like! Men hitta inget :(
Sen va de nån orkester uppvisning o dansuppvisning med barn. Kunde inte låta bli o flina åt hur stolt man skulle vara om Adam skulle vara med i nån uppvisning sen när han blir lite äldre. Skulle stått o tuuta som sjuttsningen!
Sen åt vi lunch, åt glass, kika förbi vårt projekt, shoppa o lite till. Sen va vi hos Adams farfar o efter de tog vi en långis promenix hem.

Väl hemma så kom vi knappt in i porten. Grannen hade visst haft nå bråk så de låg stolar, bord köksluckor, golvbrädor mm mm i hela tomten. Vi fick röja för o komma fram med vagnen. DE kallar jag temperament! Möblerna e fortfarande kvar överallt.

På natten kunde jag inte sova för halsen så vi lolla film till 4. På dagen har vi segat lite o Adam har sovit mycke. Stackars plutt.
Nu kom vi precis hem från storhandling. De e så härligt när kyl o frys e proppade. Visst?

C tycker jag hör BETYDLIGT mycke bättre än innan. Jag märker att jag hör fler ljud. När vi promenerade till stan igår så hörde jag fåglarna jätte högt o jag tänkte "men de där höga måste jag ju ha hört förut oxå." så jag tar av mig implantatet o hör INGET fågelljud alls. Helt otroligt va mycke mer jag hör.
Får tom lite smått panik när jag tar av mig implantatet för jag blir så chockad att jag hört så lågt innan med bara hörapparaten. Hur f*n har jag kunnat leva o varit social??? Låter supertyst allt ju! Jag som trodde de va vanlig ljud nivå ungefär med bara hörapparaten. No way att de va! Scary...
Nu ska allt bara låta okey oxå sen e jag super nöjd!
Fick tom be C prata tystare igår för han gapa när han prata med mig haaha! Han e ju van o prata högre med mig än normalt så han fick en chock. Sen börja vi asgarva för han stått o gapat så mycke när han pratat me mig. Roligt de måste sett ut. tänk nu äntligen slipper han de :)

Han har tom gnällt för att jag börja prata för tyst nu igen som jag gjorde innan min hörselskada hehe. Nu e de han som säger va va va hela tiden.

Ne fy bubblan va jag mår skit.

Ska laga middag till krullis o en hallon paj till oss, tända lite ljus o hälla i mig massa honungste så jag kanske blir lite gladare. Regningt o kallt ute idag. Brrr...

Ha en mysig söndag.


Adam igår kväll. Borstar tänderna...




Helt inne i tv-spelandet...




Oj! Glömde berätta dom dåliga nyheterna som jag snacka om i rubriken.
Dom bra var att implantatet går över förväntan enligt läkarna o alla i Uppsala.

Dom dåliga nyheterna e att de inte blir någon flytt. Efter att jag införskaffat o bytt till mig möbler som passar bättre där uppe i planlösningen som e där så kom fastighets skötaren o berättade att de inte blir nån flytt för oss. Tydligen ska ägarna till huset ha den lägenheten till sitt eget förfogande. &%#&%"!!!

Nån som vet en fin lya till oss? Vill inte bo kvar här...

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad kul det är att höra att det går bra med hörselimplantaten. Underbart! Och jag håller tummarna att du inom en snar framtid kan höra musik så som den ska höras!



Förjävligt det där med lägenheten..=( Hoppas verkligen att ni hittar ett nytt boende snart.

Och så får jag hoppas att ni kryar på er, det verkar gå en del virus och sånt nu.. Många jag känner är krassliga!



Kram!

2010-05-23 @ 21:59:10
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: sanna

Hej

Det där är så jobbigt och tråkigt, man blir så förbannad. Men jag tänkte om du vill, kan vi byta tillbax sofforna (kanske känns bättre:)

o sen tårtarn. Eftersom du stackare e sjuk. Fixar jag en själv! Tusen tack endå vännen <3

2010-05-25 @ 11:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0