ÄNTLIGEN kryper lilleman...

De tog sin tid men igår börjades de krypa här hemma. Adam hörde pappa komma hem o orkade inte vänta i vardagsrummet medans pappa C tvätta händerna så han började sakta men säkert krypa mot pappa C. Sååå gulligt! Duktig Adam!
Dessutom försökte han ta några steg själv igår. Han stod o höll sig mot fåtöljen o ville till mamma mandy men han klara bara stå utan stöd i några sek sen ramla han på blöjrumpan :) De tar sig...

Kanske han lärt sig lite från alla bebbar vi träffade igår.
Först va vi i Pinglan på babyrytmik o sjöng o tjoha med maaassor av bebisar, mammor o dessutom många pappor. Blir alltid lika glad när man ser pappor som vill va med :) De blev vääääldigt svettigt men jag tror Adam hade kul.

Bilder från Pinglan...






Sen skulle mamma maffian träffas på Djäkneberget igen o även fast vi hade en fika date på stan klockan 1 så klämde vi in en timma med Adams polare på berget. Bor så nära både Pinglan o Djäkneberget så de va inge problem.

Djäknebergs häng...





Adam tar ett kort på sig o mami ;)






Dom 3 nedersta bilderna har Sarah fotat :)








Sen blev de en snabb fika på stan med buddy innan jag o Adam drog till mami där de va grillning på G.
Självklart hoppa jag på fel buss o fick gå en vääääääldigt lång omväg men de gjorde inget för de va en skön promenad.
Jag gillar o gå bland husen på Gryta. Man får lite nostalgi känslor o kikar extra noga på husen ens kompisar bodde i för o se om man känner igen nån förälder från förr. Många verkar ha flyttat för de va unga par som bodde i dom jag såg nå folk i.

När jag gick från Pinglan o när jag gick till mamma så tyckte jag allt va så harmoniskt o tyst. Jag hörde mina fotsteg o lite sånt men de va så skönt lugnt. Då kom jag på att min tinnitus nästan inte existera alls! LYCKA!
Tinnitusen gör så man känner konstant stress o uppjagning. Inte så konstigt iofs. Vem kan va lugn o harmonisk med 150 tusen olika starka ljud i huvet. Man blir galen! Men idag tyckte jag inte jag märkte av dom på samma sätt.
I Pinglan bad dom oss lyfta o kasta bebbarna upp i luften flera ggr o jag minns att jag tänkte "nej nu kommer de böraja tjuta jätte högt" för de brukar de göra när jag anstränger mig men de kom inget extra starkt tjut. Soo happy! :D Ni anar inte hur påfrestande de e o leva med dessa ljud.
Hoppas nu dom kanske har lugnat sig till den här nivån (som e helt ok nivå) o att jag inte bara hade en bra tinnitus-dag.
Doktorn sa att tinnitus kan bli bättre efter op. Hoppas de e de som hänt nu...

En annan sak jag märkte när jag gick där va att jag hörde fågel sång. Jag blev så glad så jag gick o log hela vägen. Okey okey nu lät de ju inte som fågelsång utan jag fortsod att de va de genom melodin på ljudet. De lät mer som metall som slog mot varandra o gnissla o hade sig men bara att veta att de va fågelsång o att jag kunde höra den räcker för mig. Ljudet blir nog bättre med tiden.

Vissa ljud som jag hört idag har jag inte kunnat placera eftersom ljuden inte låter som dom ska så jag får lov o leta vart ljudet kommer ifrån o försöka gissa vad de e.

När vi kom hem från mami så tog jag o Adam en siesta o när vi låg där i sovrummet så hörde jag fågelsång igen. De va RIKTIGT häftigt för mig o kunna höra fågelsång när jag e inomhus. ÄVEN fast de låter som crap just nu. Förhoppningsvis låter de mer som fågelsång väldigt snart... DESSUTOM hörde jag en bil brumma förbi när jag låg där :) Lät som ett heeelt annat ljud men jag förstod ändå att de va en bil.

De måste va konstigt o läsa om att man kan bli lycklig över att höra en bil som svishar förbi men jag tror ni förstår mig...

Igår när Adam skulle somna så börja han humma o nynna som han alltid gör när han ska somna men i mina öron lät ljudet ungefär som när man drar en skiva baklänges haha! Jättelustigt. Och när jag drar mina fötter mot varandra så låter de som ljudet från en syrsa.
Vatten kranen låter som man steker massa bacon i hög värme.
Visst e de lustigt att de kan låta så konstigt? Men allt de blir förhoppningsvis bättre. Nu vet ni ungefär hur konstigt allt låter för mig för tillfället.

Jag började skriva de här inlägget igår natt men blev för trött så jag fortsätter idag. Sitter faktiskt i Uppsala just nu o ska träffa ingenjören som gör alla test med implantatet. Efter de ska jag träffa hörselpedagogen Majvor igen.
Min mamma, äldsta syster o systerdotter följde med o passar på o göra Uppsala medans jag e här så sitter i cafet nu o surfar lite. Klockan 1 ska jag träffa ingenjören Mikael. Undrar vad som sker idag... Hoppas de inte blir massa tråkiga test.

Lite bilder från igår hos mamma...


Äta kex med cool miin...



Adam hade en göra-grimaser dag igår...







Hahaa! Han e rolig han...

De här får bli DAGENS BILD...




Förstår ni att man skrattar åt de här lilla knastret eller? Så rolig :D


Ne nu ska jag gå o anmäla att jag e här.

Se ya!


Kommentarer
Postat av: Anka

Han e så sjukt söt i sin lilla Emil keps...ser ut som ett riktigt litet busfrö :)

2010-05-22 @ 00:19:52
URL: http://blomsteranka.blogg.se/
Postat av: Josse

Heja Adam, vad kul att du kryper! Snart springer du ifrån mamma din också hihi!



Hoppas allt är bra med dig, läste att de kopplat igång implantatet. Håller tummarna att allt blir bra! Kram på er båda från oss här i norr!

2010-05-22 @ 18:24:31
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0