Barn mat

Vet ni en sak? De börjar bli läskigt o ge Adam mat.

8-månaders burkmaten e inte samma som för yngre barn. Nu är de stooora bitar o låååånga spaghetti trådar i maten. Jag e LIVRÄDD att han ska sätta i halsen! Han har ju inga tänder! Hur ska man bita sönder en biff bit utan tänder?
Alla andra mammor ger sina bebbar vanlig mat, tom deras egen mat o mackor utan problem. Bebben får sitta o bita på den men de funkar inte med Adam av nån anledning. Varje gång vi försökt ge han nått så sätter han i halsen o får kväljningsreflexer ända tills han spottar upp biten igen. HUGA! De e inte roligt o se han nästan kvävas. Man får panik o funderar på om man verkligen klarar av o göra Heimlich eller inte...
Kanske Adam inte e van o därför jämt sätter bitarna i halsen men vi har prövat i över en månad nu o de funkar inte. Blir orolig.
Igår tex tänkte vi låta han sitta o nafsa på en bit våffla. Gav han ett helt "hjärta" o efter att ha gnagt en stund så trycker han ner hela resten i halsen så han nästan kvävs o sen börja han med kväljningarna igen. Fick pilla in fingrarna o ta ut den igen...suck. Andra ger lugnt sina barn en macka o dom får sitta med den. Jag skulle aldrig våga!
Ni som kan snälla HJÄLP! Hur gör ni??? Säger ni bara att ni ger dom en smörgås fast ni igentligen har smulat sönder den?
Blir till o ringa BVC snart om jag inte får hjälp med de här.
När jag e själv hemma vägrar jag ge han mat med klumpar utifall nått skulle hända. Jag mixar oftast den men så kan man ju inte hålla påååå!

(Hej, jag heter Amanda "hönsmamma" Mendoza.)


Den här tyckte vi han kunde bita på. (Taget för några månader sen.)





Självklart satt han i halsen... NEVER AGAIN!


Majskrokar funkar fortfarande okey...




Jaja...om ni har tips så ge mig.


Tur att vatten e klumpfritt iaf...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0