Tjabba

Jag e hungrig. Har hela kylskåpet fullt med grejer till dop maten o dop fikat men vi har inget jag kan laga åt mig nu :( så här sitter jag o lyssnar på magen som beklagar sig.
För övrigt har den klagat mycke idag, magen alltså. Har haft en släng av magkatarr hela dagen. Tror nästan de e sånt sug i magen jag känner nu. Jag vet inte hur de e med er men när jag har magkatarr så brukar de suuuga i magen som om man inte ätit på 3 dagar eller nått fast man igentligen nästan nyss åt.
Bla bla bla...

Iaf..

Idag har vi yrat runt o försökt fixa de sista inför dopet. Vi lämna Adam hos mami o åkte o duka i lokalen vi hyrt. Den e rätt charmig med gamla möbler o sånt.
Sen åkte vi o storhandla allt vi ska ha för o fixa de vi ska bjuda på. Ingen caterig här inte! Vi ska göra ALLT själva. Godast o bäst enligt mig.
jag höll på banga där ett tag med o göra tårtorna. Jag o C var o kolla tårtor för nån dag sen för vi tänkte beställa istället men alla såg ju skit tråkiga ut.
Jag fixar dom själv. De e ju rätt kul faktiskt. Hoppas dom blir bra oxå.

Ni kanske kan hjälpa lite?
Jag funderar på innehållet i tårtan. Tänkte köra en med hallonmousse o geisha fluff o i den andra tänkte jag ha kokos mousse o bananmousse med choklad bitar i. Låter de vettigt? Vet inte hur smakerna funkar ihop riktigt...
Har ni några bra tips om vad som funkar i en tårta? De ska vara 2 lager på båda så de måste vara 2 smaker o dom ska funka ihop.
Vad brukar ni ha i eran tårta?

Efter mat shopping drog vi till Ikea o käka o sen vidare för o lämna maten hemma o hämta upp Adams kostym. Den va rätt läcker. Brallorna va så där o skjortan oxå men västen täcker dom lite. Den funkar iaf. Har inte testat den på Adam men jag tror den kommer sitta helt okey. Ev liite för stor.

Sen släppte C mig hos mamma där jag fixa o skrev ut lite lappar som e till en grej vid dopet. Förklarar sen. Orkar inte nu men de blev jätte bra iaf :)

Efter lite mys hos mamma så begav vi oss hem o Adam däcka på en gång.
Min lilla kille har bara vilat en gång idag o de var i ca 50 min. Undrar om han börjar bli så stor så han inte vill sova lika mycke på dagarna nu. Men som sagt, vid åtta när vi var hemma igen så somna han direkt. Väldigt skönt!

Imorgon ska ALLT de sista fixas. Vi kommer dra till mamma, som har större kök, o laga mat o baka. C ska laga några lasanger o jag ska göra tårtorna o sen tänkte jag göra några cupcakes med glasyr oxå.
Några sista grejer måste handlas o hämtas imorn oxå så imorn e de stressigt. Men de ska nog gå bra.

Lite panik över att jag inte har köpt nått fint o ha på mig bara... Jag orkar ärligt talat inte shoppa efter kläder nu. De får bli nått jag har hemma. Ingen aning om vad eftersom jag hatar alla mina kläder just nu (har ni oxå såna faser ibland?) men jag orkar bara inte leta efter nått på stan. Ser hellre B aktig ut faktiskt.

Nu ska jag rota fram nått o käka eller tvinga C köpa MC hehe ;) sen ska jag vila inför bakmaratonen imorgon.

Stor dag imorgon kom jag på! Prinsessan gifter sig ju. Sneglade lite nyss på festen dom hade o jag måste säga att jag bara tänker på Robert från Boxer reklamen när jag ser hennes blivande man. De måste ju nån annan oxå tänkt på? Dom e ju lika som bär.

Här e bilder från en mamma dejt jag o Adam va på i veckan.

Ha en härlig helg! Tata!






Kommentarer
Postat av: Agnes mamma

Vad spännande att höra om dopet! hoppas det blev lyckat :-)

2010-06-21 @ 20:42:20
URL: http://glimmie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0