Snabbt babbel

Kluttrar ner lite snabbt babbel om vad vi gjort sista 2 dagarna. E inte sugen på o sitta vid datan alls idag...sorry.

Igår kommer jag inte ihåg vad vi gjorde men jag vet att vi var nere på stan en runda. Varför minns jag inte (märks de att jag e trött o seg i huvet?) men jag vet att vi leta sandaler till Adam iaf.
Skulle träffa mamma maffian på djäkne berget men sandal letandet drog ut på tiden så PRECIS när vi kom fram så messa dom att dom var på väg hem :( Lite trist men jag o C tog en lunch på restaurangen där. Jag har inte haft nån aptit på flera dagar så C beställde pannkakor till mig. Han känner mig väl för dom slank ner direkt ;)



Mmm...


Sen mös vi lite i gräset...









Om ni kikar noga bakom mitt öra så ser ni lite av cochlean som hjälper mig höra. Håret har växt ut rätt bra där. Tror de e ca 4-5 cm redan.











...innan vi tog lääängsta vägen hem. Va så sugen på o promenara så vi gick verkligen en omväg. Mötte lite ankor, harar o tom en häst o vagn på vägen hem :) Adam loved it! Batterina på kameran va tyvärr slut så inga kort på de :(

Sen minns jag inte vad vi gjorde. Har lite av en blackout i skallen idag. De har inte varit bästa dagen precis så mina tankar e inte riktigt med. De e inget jag kan eller vill skriva om på bloggen. Tung dag men förhoppningsvis finns de en lösning på problemet.


Idag har vi först varit på BVC o lilleman har gått upp 400 gram vilket gjorde mamma vääääldigt glad. Sist vi var där fick vi ju reda på att han gått ner så de va stor lättnad att han ökar igen. Hoppas de håller i sig.
Först vägde hon o då stod de att han gått ner ett halvt kilo!!!! Jag började nästan gråta o hann tänka "nu ringer dom socialen o tar Adam ifrån oss för dom misstänker svält!". Som tur va prövade hon igen o då såg vi att vågen visade fel först. Vi la på Adam innan hon hann trycka på knappen så de hade blivit lite fel. THANK GOD!

Sen drog vi hem o luncha, tvätta o tog en siesta tillsammans innan de va dags för morsan mandy o dra på foto uppdrag. Hade ingen lust o gå ut genom dörren eftersom jag mått så piss idag men de va bra jag gjorde de. Hjälper att tänka på annat ibland.
De va min systerdotter som e dansare som behövde lite fräsha kort när hon gör coola moves. Så himla duktig e hon! Hoppas hon blir nöjd.

Sen mötte jag upp grabbarna vid kyrkan för o prata med prästen som ska döpa Adam den 20:e.
Han verkar va en härlig snubbe. Får man kalla präster för snubbe? Han va härlig iaf :)
De e en till lilleman som ska döpas samtidigt som Adam. Oscar heter han. Tyvärr fick vi inte träffa dom för dom var sjuka men de känns helt okey att dela dopet med nån. Hoppas dom e shyssta bara...
Mötet gick bra o vi fick reda på hur hela dopet skulle gå till. Sista punkten han hade att gå igenom var psalmerna. Adam krånglade lite precis när han skulle börja prata om de så jag lyssnade inte så mycke men sen helt plötsligt hör jag sång. De e prästen som sjunger ALLA psalmer vi har o välja på. Ca 8 st. MITT i vår konversation så börjar han sjunga! Jag fick lite chock att han sjöng så jag tittade på C för o se hur han tog de o han stod bara o stirra ner på pappret med alla punkter vi gick igenom.
Visst e de jobbigt när man vet att de e en obekväm situation för någon o man känner att de e en skyldighet o göra de så bekvämt som möjligt för dom genom att använda all sin energi på o låtsas som att allt e heeelt normalt? Fattar ni vad jag menar?
Jag låtsades som att de händer varje dag att nån sjunger upp förslag för mig o jag tog stackars lilla Adam (som självklart måste medverka) o gungade honom fram o tillbaks som om vi digga ni vet? Sen va bara frågan. Vart ska jag fästa blicken? Ska jag glo på han när han sjunger eller ska jag göra C sällskap o stirra apatiskt på pappret? Jag e snabbtänkt ska ni veta så jag drog fram psalmboken o bläddra fram varje psalm han sjöng o följde med i texten haha! Lyckades även fästa C:s ögon i psalmboken ist för på pappret ;)

Adam verkade gilla sin präst för han satt o fnittra åt honom heeela mötet.

De vart ett lyckat möte där jag dessutom hörde allt han sa o de kändes UNDERBART! :D

De firade vi genom o käka på restaurang :)

Our foood!



Adam va på topp humör!





Sen blev de glass o en mysig kvällspromenad hem. C hoppa o larva sig heeela vägen hem så han var heeelt svettig. Allt för o höra Adam skratta. Jag tror Adam kissa på sig kanske 20 ggr på vägen hem så mycke som han skratta åt C. Härligt!



Imorgon har jag o C lyckats vara en familj i 10 år. 10 ÅR ladies and gentleman! Vem i vår ålder kan klå de??? Tell me!
Blir mys o bio istället för en fest för vi har valt o fira genom o boka en resa. De ni! Mer om de sen.

Nu ska vi bestämma hur Adams dop tårta ska se ut. Blir INTE som doptårtan från helgen vill jag lova... Men lika god för de hoppas jag ;)

Kramar till er!

(Snabbt babbel blev de ju inte iaf...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0