Whats new?

Åmeeeh! Ni e ju helt underbara! TACK för alla fina kommentarer om min tårta! Om ni visste hur de värmer. De finns inte mycke som e härligare än o få uppskattning o beröm för nått man skapat själv så TACK!

E inte världens flitigaste på o blogga känner jag.
Vi har haft mycke för oss men mitt minne e som hos en fisk så jag har inte så mycke o berätta.
Minns att vi varit på Busborgen med Adam o lekt o efter de drog vi o grilla vid vattnet. Den dagen va de nog pappa C som hade roligast. Busborgen e tydligen lika roligt för män som små pojkar...om inte roligare...
Har lite bilder från den dagen men just nu e jag lite för lat...sorry.

Igår kom iaf syster o hälsa på från Göteborg. De blev en liten fika med mamma, Lelle o syster här hos mig o självklart kunde jag inte hålla mig från o baka en liten mini tårta. De förtjäna dom ju ;)

Natten innan kunde jag inte somna så jag prövade mig på o göra egna ätbara rosor o ha på tårtor. Mycke lättare än jag trodde o C vart faktiskt imponerad :)

Min allra första egen gjorda ros...



En helt bunt blev de efter en liten stund...




Så här blev deras tårta till slut...








Tänkte först göra nått mer på den eller nån skrift men ibland e de finare med nånting enkelt. Fick räcka med en rosexplosion i mitten.

Fylld med vit choklad fluff o jordgubbsmousse...





NEEEJ de här kommer inte bli en tårtblogg jag lovar. Men lite smaskens får man väl visa?

Adam utvecklas så de knakar! Han står själv o applåderar åt de samtidigt. Säger vovve (bovve), Adam, mamma o hallå (lallå). Mer än så säkert men de e lite svårt o tolka ibland...
Han e smart vår gosse. Häromdan när jag fick mess på mobilen så lyfte han den o la den mot örat o sa "lallå?". Hahah! De va de gulligaste jag nånsin hört!!!
Man ser hela tiden hur han gör saker som han inte klarade förut o jag o C sitter bara o ler åt han mest hela tiden.

Annars sker de inte mycke förutom att jag fyller tjutio den 8/8 vilket e lite för snart. Man e tant då har jag hört...ufft.
Lite senil har jag blivit de märker jag. I förrgår tex så skulle jag o Adam gå till affären men vi valde att ta den som ligger längre bort så jag fick lite motion. Helt plötsligt går jag helt vilse o efter ca 20 minuter så höll jag på messa C för o komma o leta efter mig för jag fattade inte alls vart jag var.
Efter 20 minuters stirrande på husen runt omkring mig inser jag att de e grannarnas hus o att jag gått i en cirkel. Stod ungefär 30 meter från vårat hus... Fick en vääääldigt dömmande blick av Adam kan jag säga. TANT va de här! Tur jag inte messa Chris... Hur hade de sett ut liksom? Han kommer för o rädda mig så hittar han mig 30 m från vårt hem.

Jaja, bara acceptera att man blir äldre. Jag kan alltid trösta mig med att min älskling oxå blir de. Känns inte lika jobbigt då. Man e ju inte ensam om o bli äldre...


Imorgon drar jag o mina grabbar ut på landet på obestämd tid :) Ska bli riktigt mysigt faktisk! C skrev ett mess tidigare idag om hur mycke han ser fram emot de så jag tror de kommer bli bra.
Var livrädd här ett tag att de va dass där ute men de e tydligen vanligt hus med vanlig toa. PUH! Hade inte klarat av nått annat.

Just nu sitter jag o väntar på de förbjudna... McDonalds....
De e mitt i natten men jag o min tjockis e inte snåla med o unna oss lite skit ibland ;)

Nu ska jag surfa lite innan min dejt med hamburgaren börjar.

Byye!

Kommentarer
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Men shit va duktig du är!!! Jobbar du som konditor?? Jag gillar också att baka tårtor, men jag skulle inte lägga upp mina på bloggen, för i jämförelse med dina mästerverk skulle mina se ut som gjorda av ett barn! Riktigt duktig är du:) Kram

2010-07-29 @ 23:49:37
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Ida

amanda jag beställer en tårta av dig när jag ska gifta mig=) är väl ett tag kvar men iaf=)

2010-07-30 @ 10:16:41
Postat av: Amanda

De gör jag mer än gärna Ida!!! Mamma dejt snart? Saknar Vilma...

2010-08-02 @ 01:58:59
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: ida

klart vi lär göra en amma dejt..är hemma från semstern nu så jag kan ses när som helst nästa vecka

2010-08-12 @ 09:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0