Sommar

Min blogg blir mer än kalender än en dagbok som ni kanske märker.
Jag skulle vilja skriva om allt jag funderar på men jag vet att de finns vissa människor som läser min blogg som jag bara känner att jag inte vill dela vissa saker. Tyvärr blir de rätt enformigt o "idag har vi...o vi har ätit..." inlägg. Lite kul för mig o se vad jag pysslade med när jag var yngre om jag ploppar in här sen när jag blir tant på riktigt men jag förstår de inte e så kul o läsa om för er kanske.

Inte så mycke o gö åt just nu men jag ska byta domän eller va de heter så jag kan lösenords lägga vissa inlägg. DÅ kan jag babbla mer ;)

De e sommar nu så man orkar inte riktigt uppdatera så mycke i bloggen. Efter en heldag ute i solen e man helt slut när man kommer hem.

Dom här dagarna har de varit festival här i Västerås så vi har traskat runt mycke på den o smakat av allt möjligt sen har vi varit o badat en del.
Brukar avsluta dagen med grill, iskall cola i vinglas o mys på balkongen medans solen går ner o sen en film innan sova. Inget speciellt men sååå underbart!

Hörseln har jag inte tänkt så mycke på men de låter mer verkligt nu än innan. Allt bara sker automatisk i hjärnan så man tänker inte ens på de. Ska fundera o känna efter lite mer o sen återkomma om hur de går med den.

Adam mår bra men har rejäääla humörsvägningar. Skrattar ena sekunden o gnäller andra. Känns som han inte riktigt vet vad han vill. Kan ju bero på värmen att han e gnällig oxå.
Värmen gör iaf så han sover myyyycke mer än vanligt men de har ändå inte rubbat hans sovtider. Han håller dom nästan exakt varje dag. 20-08 e vad som gäller. Vi har haft tur. Adam har alltid sovit 12 timmar per natt. Han vaknar några ggr för o få en klunk vatten men de brukar inte va ofta. Efter vi lagt oss vaknar han ca 1-2 ggr. Innan vi lagt oss e de fler ggr.
Äter gör han mindre nu i värmen oxå. Vad ger ni era kids när dom inte äter? C blir super frustrerad när han inte får i honom maten. De e stressigt för han e inte den tjockaste bebisen direkt.
Han e pigg mellan sovpauserna iaf o hans nya hobby e o dansa. Minsta lilla melodi så dansar han som en tok. Bolibompa melodin e hans favvo! Han stannar upp i vilket rum han än är o vänder sitt huve för o se o sen börjar han dansa för fullt med en lycka i ansiktet som inte går o beskriva.


Lite bilder från sista dagarna...


Första dagen vi kom hem från Borlänge så bestämde sig Adam för o inviga poolen han fått av tia jennifer. Tack syster!!!



Krullis på festivalen...



BAAAAADA! NJUUUUUTA! Spänna på musklerna för brudarna..


Bella va oxå där :)












Adams hår har blivit extra krulligt av de varma vädret (tror de e därför...)

Såna här lockar hade han för nån vecka sen...



Rätt stora ändå...

Igår hade han så HÄR!






Han kommer få bekymmer o styra detta hår...
Om några år kommer vi ha en tonåring som står framför spegeln o kämpar med vax o gele för o hålla krullarna på plats... Fråga hans pappa hur jobbigt han hade de... Haha! Stackars krullis...

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Och jag är imponerad över din positiva livssyn och kämparanda Amanda!!



Föresten var det helt fantastiska bilder i dagens inlägg, som vanligt alltså! :-)

2010-07-05 @ 00:20:09
URL: http://lofsan.wordpress.com
Postat av: SarahPaskota

Mys, saknar er!

2010-07-05 @ 16:53:09
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: Josse

Vilka härliga bilder på krullisen (som är såååå söt) och vilket härligt väder ni verkar ha! Här i norr har vi ingen kanonsommar direkt, inte än iallafall..



Hoppas ni har det bra och ha en jättefin sommar! KRAM

2010-07-05 @ 20:53:44
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: Maria S

Alltså bilden i badringen, jag dööööööör1!!!!!! han e fööör goo!! hans lockiga hår är såå söt!!

2010-07-06 @ 18:06:55
Postat av: SarahPaskota

Kommer nog inte bli så mycket uppdatering därifrån, utan blir nog en hel drös med bilder när jag kommer hem! :D Ska säga till Alex att han får koda en wordpress med galleri :D

2010-07-06 @ 19:50:22
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Sötaste krullisen, han smälter mitt hjärta!

2010-07-06 @ 23:24:25
Postat av: Amanda

O mysdjuret smälter mitt!!! De vet du! <3

2010-07-06 @ 23:36:45
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0