Vaccination...

Idag vaccinerades Adam igen...3 SPRUTOR!!! Stackars lilla plutt! Han va INTE glad kan jag säga. De gjorde nog ont... Tom pappa C skrynkla ihop hela ansiktet varje gång dom stack honom för att de såg ut o gö så ont :(

Adam i väntrummet...lite fundersam på vad som ska ske...


 

 

 

Sen vart de vår tur o lilleman fick sina 3 sprutor. INTE SKÖNT!

 



Lilla älskling :(


När vi kom hem sen så va han på sitt vanliga glada humör :)





                         



Efter gymmet så har han i princip sovit hela dagen. Han har vaknat o ätit lunch sen somnat om nästan direkt o sen vaknat o ätit middag o somnat direkt. Han sover än stackarn. Hon sa att han skulle vara trött efter sprutorna men man blir lite nervös ändå...


De blev inge lasange eller stan idag. Vi har myst med Adam istället o städat lite.
Nu e ljusen tända o vi ska äta soppa o varma mackor. Myyys tis..on..torsdag? Herregu jag har INGEN aning om vad de e för dag idag!!! Ojsan...


Jag måste fråga en sak... Ni som fött barn.. Har ni fått papper på hur eran förlossning gick till o hur lång tid de tog osv? Vi frågade vår BVC om dom o hon sa att barnmorskan som hade hand om oss under graviditeten hade dom papprerna. Vi gick dit o hon skicka tillbaks oss till BVC. Nu idag fråga vi BVC-tanten om dom igen men hon säger fortfarande att vår barnmorska på den andra vårdcentralen har dom. Ahhh! Blir irriterad! Jag vill läsa alla noteringar o framför allt hur lång tid allt tog! C säger att jag krysta i en timma men de kändes som en kvart. Vill se hur lång tid de va igentligen.
Hur o vem fick ni dom papprerna av???

Känns som allt jämt ska strula för mig...
Vi har fortsatt o ringa till öron, näsa, hals avd här i V-ås o nu e dom irriterade på oss för vi "tjatar" när de inte finns nått dom kan göra. De enda vi vill e att få prata med läkaren för att få en förklaring till varför de tar sån tid. Jag var där 16 september o har inte hört ett skvatt från dom! Ska man inte iaf få en förklaring då?
De enda vi får höra när vi nämner vårdgaranti osv är att dom inte kan göra nått utan vi får vänta. Jag är van o vänta men jag vill gärna ha en förklaring till VARFÖR o VAD de e som gör så de tar sån tid. E de för att hon glömde bort mig o tog kontakt med Uppsala senare än hon lovat eller e de för att dom inte har några lediga tider just nu?
När jag var där i september sa hon att de skulle ta ca 2 månader att få operationen...suck...

Blir stressad nu för jag läser hur andras bebisar som e runt 10 månader börjar säga mamma o pappa o andra saker. Jag vill inte missa de!

Nej nu ska jag sluta med mitt gnäll o mysa med familjen ist.


Hoppas ni har en skön kväll...va de nu e för dag...


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Amanda!

Vad söt eran lilla Adam har blivit. Eller det har han vart hela tiden men det är så roligt nu när de blivit större o ännu mer får ett "eget" utseende.



Angående papprena från förlossningen så fick jag dem direkt efter att förlossningen var klar från barnmorskan där. Kan inte tänka mig att BVC har något med det att göra så det låter konstigt att de sagt det.. Hoppas det löser sig och att du får tag på dem.



Tänkte på det med vårdgarantin. Det måste ju finnas en anledning till att den finns. Alltså att om man inte fått vård inom den tid som vårdgarantin säger måste man ju kunna vända sig någonstans och klaga på detta. Det måste ju vara anledningen till att den finns. Det låter ju helt sjukt att du måste vänta så länge.



Sköt om dig o familjen=)

2010-01-14 @ 07:45:18
URL: http://kamina.blogg.se/
Postat av: vanessa

finns det inget typ vårdombudsmannen ni kan vända er till? har för mig att et finns någon som ska bevara patienternas rättigheter, kolla upp det, som du säger, i ska ju åtminstone få förklaringar till varför det dröjer.

Förkossingspapprena har jag för mig att hon på bvc hade, i mina stod det ju liksom inget direkt av värde iom att jag är snittad, men tror det var så.

vad fin adam är, man blir alldeles lycklig av att titta på honom, bra jobbat ;)!

2010-01-14 @ 11:40:53
Postat av: vanessa

ha ha förkossningspaprena, förlossningspapprena menade jag ju! fast vi kanske blev lite förkossade också :)

2010-01-14 @ 11:41:56
Postat av: Amanda

HAHAHAHAAAHAHAAHAA! Vanessa! Förkossningspapper??? Kanske att man blev lite förkossad hahahaahaha!

Jag tror de ska finnas en patientombudsman eller va de heter. Ska kontakta den...tack gumman.

Hur mår eran lilleman??

2010-01-14 @ 13:46:13
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: vanessa

han mår ok, har haft diarre i ett par dagar nu, inget farligt enligt bvc då han äter som han ska, men är sååå trött på bajsblöjor nu. annars växer och frodas han, han upptäckte sin vänsterhand igår, mycket spännande... ska vi fika nån dag snart?

2010-01-14 @ 16:30:55
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Vi fick förlossningsjournalen av vår barnmorska. Det borde ju ni också få... konstigt. Fråga henne igen, hon kanske missuppfattade?

2010-01-14 @ 22:55:31
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: maria s

stackaaaaaaaaars bebis!!!!

tycker synd om honom lila plutten =(

2010-01-15 @ 00:39:09
Postat av: Amanda

Vanessa stackars lillplutten :( Hoppas han mår bättre nu.

Självklart måste vi ta en fika! Vill ju se lillkillen igen!



Malin jag ska kolla med dom igen...tack gumman.



Du e så söt Maria! Visst får man ont i hjärtat när han ser så ledsen ut? Man e ju van o se han glad ju :(

2010-01-15 @ 18:03:42
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej jag fick mina papper direkt från förlossningen men när jag var hos min barnmorska så såg jag att hon också hade mina papper från förlossningen hoppas du får tag på dina nu kram ps din bebis är jätte jätte jätte fin!

2010-01-18 @ 01:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0