Hoppsan snoppsan!

Va jag e sääämst på o blogga alltså!

Jag har en liten charmör här hemma som de e heeemskt svårt o ta ögonen ifrån o sätta sig vid datan. Har nog aldrig varit så här mycke ifrån datan som sista tiden..
Adam blir idag hela 6 månader o de e stor skillnad på han nu mot bara några veckor sen. Han e en stor personlighet som gör massa nytt varje sekund känns de som. Därav den dåliga uppdateringen i bloggen. Man vill ju inte missa nått juuu!

Har ni haft de bra på jul o nyår?

De har vi!!

Jag tänkte lägga in bilder från jul o nyår men av nån anledning så vill inte datan de just nu så jag får gö de på ett annat inlägg.

Adam har som sagt blivit mycke större nu o äter vanlig mat nu istället för bara leche.
När han vaknar får han mjölk sen mys i sängen. Efter de äter vi frukost tillsammans o då äter Adam gröt med banan smak. Sen leker vi lite o Adam sover en stund o efter de äter vi lunch o efterrätt (fruktpure). Lite mer lek o sen brukar Adam oftast åka runt i sin gåstol medans jag plockar lite här hemma sen vilar han middag. Efter de brukar han hjälpa oss o laga middag sen äter vi tillsammans (middag o fruktpure) o myser lite. På kvällen får han gröt igen o sen mjölk när de e dags o nattas.
På natten sen brukar han vilja ha nån slurp leche oxå.
Så ser våra dagar ut om vi e hemma :)
Jag trivs jättebra med de o de känns skönt o ha rutin på allt. Adam följer verkligen klockan o blir hungrig o trött samma tider varje dag så de e lätt o ha rutin på dom sakerna.

Just nu äter Adam verkligen allt vi bjudit han på. Hittills är hans favvomat biff stroganoff :)
Nu när han e 6 månader så kan vi börja bjuda på massa fler smaker som tex lasange o spaghetti o köttfärssås. Spännande!
Vi har inte börjat laga hans mat ännu för vi har bara ett litet frysfack här hemma o den e fylld me bröd o bullar men snart ska vi få hem en större frys o då ska jag FÖRSÖKA laga hans mat. Nån som har tips på bra sidor där man kan hitta recept på sånt?

Nu kliar de i rumpan... Fy vad jag har fått svårt o sitta vid datan! Jag ska försöka bättra mig på uppdateringen.
Lämnar er med en film på Adam när han va ca 5 månader o åt majspure. Han smaskade rejält den här dagen!

                     

Kommentarer
Postat av: Frida

Amanda.. Hur lägger man upp videoklipp i bloggen???? Jag vill ocksåååå... Kram

2010-01-14 @ 14:21:22
URL: http://mittlivsomartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0