Uppsala

Fy vilken lång dag de blev iförrgår. Från 8 till 15 va vi i Uppsala.
Vi gick upp halv sex o tog bussen från Västerås halv sju. Stackars Adam ville inte alls gå upp så vi klädde på han när han låg sovandes i sin säng.

Dagen började med ett hörseltest via elektroder. Dom fäster elektroder bakom öronen o i pannan sen mäter datan av hörseln på nått sätt. De enda jag behöver göra e o slappna av.
Sen gjorde dom ett balanstest. Jag får sitta i en stol o följa en prick på skärmen med ögonen sen sköljer dom vatten i örat o skakar lite på huvudet...skumt test. Jag har gjort båda testen flera ggr men dom kanske ville se om nått förändrats.
Efter testen skulle jag igentligen ha träffat läkaren men han var sjuk så jag fick träffa kirurgen som ska operera mig. Helge heter han. Väldigt sympatisk gubbe :) I like him.
Han gick igenom hur operationen skulle gå till. Jag bad han att inte raka av för mycke hår o sen tog vi lunch :)

Blev rätt lång lunch eftersom läkaren va sjuk men de va en jätte fin dag så vi promenera runt med Adam. Uppsala e rätt fint.
Adam var för övrigt super duktig hela dagen, som han alltid är iofs. Han charma alla vi träffa! :D

Efter lunch fick jag träffa en kvinna som gjort operationen för 9 år sen. Hon var bara positiv o ångra sig inte en sekund. Av nån anledning hade hennes hörsel blivit sämre o sämre efter 30. Hon blev, precis som jag, lite deprimerad o isolera sig väldigt mycke. Nu efter operatonen e hennes liv helt annorlunda! C sa till henne att man verkligen såg att hon va lycklig nu o de gjorde man.
Även om hon sa att hon inte kan kalla sig normal hörande utan fortfarande måste klassa sig själv som hörselskadad så e de en dramatisk skillnad på hennes hörsel mot innan operation berätta hon. Hon känner att hon kan leva igen. De va skönt o se från nån som gjort operationen hur positiv den verkar.

Till sist fick vi träffa ingenjören som visade oss dom olika cochlear implantaten om finns o välja på. Helge, min kirurg, rekommenderade ett implantat som jag inte minns namnet på o efter att ha pratat med ingenjören o sett dom olika modellerna så håller jag med dr Helge :) Den han rekomenderade verkade helt klart bäst!
Fick sen välja på massa olika färger. Fanns tom rosa...!? Jag vill nog inte dra uppmärksamhet till apparaten så jag valde svart.

Nu e allt klart för operation o jag fick ett datum. 13 april ska dom knäcka upp skallen på mig dårraaa.
Ser faktiskt fram emot de. De enda e att jag kommer bli TOOOKIG utan Adam dom dagarna jag e där. Vi är aldrig ifrån varandra mer än nån timma hit eller dit när dom åker till Adams farfar. Jag kommer bli sjuuuk av saknad!
Sen känns de lite jobbigt att dom måste raka av lite hår men jag får tänka att de e värt de.
Mitt livs första operation e på G. Tror allt kommer bli så mycke bättre efter de här.
Den 12 april ska jag vara där...spännande.

Just nu ligger jag i soffan med en filt o slöar medans mina grabbar lagar middag. Ska gå o kika hur de går.

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Maria S

Vad läskigt det låter =(...

vart kommer apparaten sitta?? kommer den synnas eller är den stor/liten? håret växer ju ut=) soo dont worry, du e lika vacker endå!, och vart kmmer dom raka??skönt att du får det gjort!!

massa kramar Maria

2010-02-17 @ 20:55:31
Postat av: lilli

säg inte "knäcka upp skallen" igen e du snäll, d blir för mycke för moi!

Förresten så hade jag lätt valt en rosa!=)



pööösss

2010-02-17 @ 22:03:54
Postat av: mm

Lycka till måste jag seja amanda, håller tummana för dig =).. Du kunde inte ha fått ett bättre datum, fyller år den 12april ;)

2010-02-17 @ 23:50:01
Postat av: Amanda

Maria jag ska hitta nån bild på den o visa dig ;) De e nog inte så läskigt som de låter.



Lillsis, SORRY! Ska inte upprepas! Dom kommer mjukt o behagligt borra lite lätt i skallbenet ;) Bättre?



Tack mm! Får hoppas din födelsedag bringar lite lycka till mig med ;)

2010-02-18 @ 00:12:18
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Åh så kul för dig!! Hoppas dagarna fram till operation går fort och att allt går bra.



Och grattis till Adam som fått sin första tand:) Här väntar vi fortfarande...ingen på g hos Walter vad vi kan se. Kramkram

2010-02-18 @ 21:10:18
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Lucy

ÄNTLIGEN!!!

va skönt att det äntligen blir av!!

Så länge som du har väntat på den här operationen.

Det kommer att gå jätte bra ska du se....okej en operation e alltid en operation, men det kommer verkligen vara värt det.



Visst är det scary och man alltid e nervös o så, trust me jag va as nervös bara för att operera foten hahaaa....men som sagt d e så skönt när d är gjort.

Ännu en gång om d e nån som klarar en sån operation så e d du Mandy, you are my suuuuper woman ;) kom ihåg det, p&k.

2010-02-21 @ 20:57:01
Postat av: Amanda

Tack Malin!

Din lilleman verkar vara så snabb i utvecklingen så snart kikar nog tänder fram där med ;)



Tack min älskade Lucy!!! Du ger mig styrka! Jag ska fixa de här! Måste messa dig o fråga hur de känns o vara sövd...



Kram till er

2010-02-21 @ 21:21:50
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0