Ny vecka

Dagen började med lite mys o frukost i solen på balkongen. Ahhh härliga vår! Adam verkade njuta av o sitta o se alla grannar åka till jobbet. Prutt ljud (från munnen) fick dom allihop av Adam som start på deras dag :)

Sen blev de ett möte med fastighets skötaren o förberedning av lunch.
Idag var första dagen som Adam åt samma mat som oss, tillagat av oss. Vi skippade saltet men vart jag än läste så fanns de ju salt (!?) Vi lagade köttfärsås o ris o i tomatpuren, kalvbuljongen o krossade tomaterna fanns de ju salt. De e ju rekomenderat att barn under 1 inte ska få i sig salt men hur gör man då??? Salt finns överallt! Måste jag göra min egen tomatpure osv för o komma undan saltet?
Jag läser ju om mammor som har barn yngre än Adam som tar dom till restaurang o delar maten dom äter med sin bebbe. I den måste de ju finnas salt. Jag fattar inget... Hur gör ni?

Vi skippade iaf att salta o lät Adam få smaka. Han ville inte sluta äta haha! De va nog bland de godaste han ätit hittills i hans liv stackarn. From nu ska Adam äta de vi äter...om hans mage inte blir kaos inatt eller nått...


Efter tvättning o lunch så kände jag att jag var less på o sitta här o tycka synd om mig själv. Jag har nog aldrig sett så skabbig o ofräsh ut som jag gör just nu. Delvis pga att jag inte får föna o fixa håret utan måste ha de som de e när de självtorkar, dvs krull tottig svinto. Meen äh! Utseendet e de sista jag bryr mig om just nu så jag drog till stan i mitt fräsha jag med mina grabbar idag. Förlåt till er på stan som jag kanske skrämt...
Vi tog en fika o sen promenera vi till mitt o C:s projekt som e på G. Kan inte skriva om de ännu men allt verkar gå åt rätt håll iaf. Adam sussa i vagnen medans vi höll på. Sen gick vi till lekparken o lekte i sandlådan. Adam fick hink, spade, kratta, vattenkanna o massa formar att leka med men han ville bara sitta o stirra på alla andra barnen.
Plus att jag tror Adam e lite som hans pappa var när han var liten...
C har visat mig en film från en av hans födelsedagar då hans pappa hyrde en McDonalds restaurang i stan o gjorde en fest för alla dom kände. I filmen sitter C o äter sin hamburgare o pommes o sen sträcker någon fram en stor nalle björn till honom som present. Istället för o ta emot den med sina händer så drar C fram armbågarna o klämmer nallen mellan dom o ber sin mamma ta hand om nallen för han känner sig smutsig. Jag vet inte hur gammal han var men kanske 6 år...
C har aldrig gillat o va smutsig o idag såg jag lite sånt i Adam. Han vägrade röra sanden o om han fick lite i handen från leksakerna så släppte han allt o stirra på de lilla sandkornet o sen på mig med en blick som sa "Blää va e de här???"
Har sett bilder på barn i hans ålder som har sand överallt o tom i munnen men Adam nudda inte ens sanden...
Får se hur den här lille mannen kommer bli. Antagligen som sin pappa...

Tyvärr finns de inga bilder från dagen eftersom mitt mobil minne är fullt. Måste tömma....


Annars har jag kännt mig okey idag. Smärtan känns som tandvärks smärta fast i örat, nacken o halva huvudet men som sagt, smärtan kan jag ta. De e tjutet, de höga tjutet i örat som får mig o vilja bli knockad. Fifflar jag med annat kan jag koppla bort de men jag märker att jag även hör myyyycke sämre pga att den överröstar mycke ljud.
Ibland kan den lägga sig till en lite behagligare nivå men när jag anstränger mig, e trött eller bär så blir den högre. Nu e jag helt slut så nu e de orkester i skallen.

Vill ut o leva o träffa folk igen! Hoppas bara ni kan stå ut med att jag hör väldigt dåligt just nu en period ;)

Ps. Vår kamera e inte här så har inte kunnat lagt in bilder på mitt "coola" ärr o snaggningen. De kommer! Om ni törs se så klart? Snaggningen syns inte när jag släpper ut håret så så överdrivet mycke raka dom inte ;)

Ps.2. När jag o C va o köpte glass häromdan så hade tjejen i kassan rakat nästan halva huvudet...tydligen e min operations frilla mode! :D

Ps 3. Tappa min mobil i badkaret imorse :( De e inge roligt o ligga i badet o se mobilen komma simmandes :(

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det finns tomatpure eller iaf passerade tomater som inte innehåller salt men jag minns inte vilket märke. Det kan ni kolla i affären men jag har för mig att pure men köper färdig som det är lite salt i faktiskt är okej. Jag vågar inte säga det till 100 % men jag läste det rätt nyligen.

2010-04-20 @ 13:09:48
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Sarah

Va skönt att du mår bättre :D Ja snaggningen är nog modern, fått förslag på att jag ska klippa mig så. men det är inte min stil direkr!



Hoppa att vi ses på torsdag!

2010-04-20 @ 15:35:14
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: Mattan

Lite salt i mat så där är nog ingen fara men man ska undvika att tillsätta salt när de är små.. Tex koka potatis i salt som vi gör.. eller salta när man steker kött osv.. Utan som sagt köra neutralt men sen om det finns salt i råvarorna så gör det nog inget =)

2010-04-20 @ 18:43:28
Postat av: Josse

Lite salt är nog inte så skadligt, Frida äter tillexempel smör som det är salt i och bröd som det är salt i. Men det blir ju aldrig några stora mängder.



Hihi vad roligt att han börjat åla omkring, snart kryper han också! Alla barn är ju olika och tar det i sin takt. Snart springer han också efter möbler som Frida hihi.. galningen!



Kram på er!

2010-04-22 @ 20:20:34
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: lillis

tja!

bra att allt börjar bli bättre!!! Ang salt så sa dom till oss att vi kunde börja ge Hedda av vår mat redan som 7½ månaders, bara man undvek alltför kryddad mat. O vi är ju i Thailand, så det är garanterat salt i alla mat vi äter. (får va lyckliga om det inte är alltför mkt chilli.. ;) ) så det är helt lugnt att han får i sil lite salt. Hedda får oxå smöt med salt i. ha det gott!!

2010-04-25 @ 11:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0