Packning på G

Si si señora! Här packas de! Vi ska nämligen dra till Borlänge hela helgen lång. Kommer hem på söndag. Ska bli skönt o komma iväg lite.
De e en av mina 7 Mendoza-syskonen som bor där, syrran Jennifer :) Hon har dessutom skaffat sig en liten puppie o jag saaaknar verkligen djur! Får djur-gos abstinens hela tiden! Adam funkar helt okey vid en sån abstinens attack men han har liiite för lite päls. Ska bli mysigt o gosa valp :)


Idag åt jag min lunch klockan 21:00. Har varit lite för bizzy med andra ord.

Jag o Adam va med lite mamma polers till nått som kallas för Pinglan. Där va de babyrytmik idag o jag o Adam gjorde vårt bästa för o hänga med....

Först börja de med att Adam tog sig en tupplur på 1,5 timma PRECIS när vi igentligen borde satt igång o göra oss iordning inför babyrytmiken.
Jag satt o rulla tummarna o vänta på att han skulle vakna så jag kunde ge han lunch innan vi skulle möta upp brudarna. Blev väldigt stressigt kan jag säga men brudarna hade tålamod o vänta in oss.
Tyvärr blev mina tjut i öronen EXTRA starka av all stress så jag hörde knappt ett ord vad dom sa till mig. Kunde tyvärr inte va så social som jag kanske hade velat men äh...man e ju där för Adams skull mest så de fick va så.

I rummet där babyrytmiken va så satt ungefär 20 morsor med sina bebbar o en stackars pappa (blev riktigt impad av honom att komma fast han troligtvis visste att de mest bara e morsor där. Hejja dig!) Sen börjades de sjunga o dansas o eftersom allt bara lät som oljud i mina öron o jag inte hörde alls vad som sjöngs så härmade jag bara alla andra morsors rörelser för o hänga med.
Lite (rätt mycke) sorgligt e de att jag inte kan ha den kontakten med Adam som man kan få när man sjunger tillsammans. Vill ju sjunga för han o att han ska titta på mig o lyssna på mig men de går inte för jag vet inte alls vilken sång de e. EN gång hörde jag att de va Imse Vimse Spindel. DÅ sjöng mandy! :D

Adam hade kul iaf även fast han till en början bara stirra på alla bebbar i ett chock liknande tillstånd. Sen har han börja med att gnälla om man inte håller han i händerna så han kan stå, helst gå runt med honom oxå. De ville han väldigt gärna göra där inne o när man skulle lägga bebis ner framför sig så blev han förbannad. Men kittla han lite så han börja skratta till slut. Inte lätt den där mannen...
Dessutom ville han inte sitta still o fika allt för länge heller. Han ville utforska! Så jag va tvungen o dumpa brudarna o fika pausen o gå runt med Adam istället. Han hitta massa kul o leka med.

Lite bilder...

Dagens mamma o krullis...



Visst ser jag avslappnad o harmonisk ut? Hahaa!


Adam hitta en rolig grej o stå vid. He loved it!



Men ville snabbt vidare...




Jaga lite ballong...




Bollhav!!! Han älskade de! Bollar flög!



Sen hände en lite komisk grej...

Adam o jag satt i lekrummet o pilla lite på en leksaks mobil. Helt plötsligt från ingenstans kom en liten dam krypandes förbi o ryckte ut mobilen från Adams hand. Snabb som attan va hon!

Resultat. Hon, supernöjd. Han, inte så nöjd...



HAAHAA! Adams miin e klockren! :D

Sen åkte Adam rutshkana (hur de nu stavas...) o körde runt med en häftig bil men de blev inga bilder på de för mammas händer va tvugna o va lite stöd.

Igentligen va jag helt slut här men vi bestämde oss för att ta en promenad ner till stan. Gick runt runt i flera timmar innan vi drog till Adams mormor en snabbis o planera lite inför morgondagens road trip.

Adam på väg ner till stan. Tydligen inte alls trött efter all stohej på Pinglan...



Sen kom vi äntligen hem. Adam slängde i sig gröten o tacka för sig. Nu sussar han sött o drömmer säkert mardrömmar om den snabba bruttan som kom som en virvelvind o snodde hans mobil.

Lite till ska packas sen ska jag ta en kopp te o läsa lite heminredning innan jag slänger mig i säng.

Blir nog lite bloggning från Borlänge oxå. Måste ju visa valpen ;)

Sov så gött allihop!

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Haha, det var min lilla sötnos som knyckte den där leksaken :D Fick höra av Ida Eriksson att hon hade sett min Maja på bild, så då var jag ju tvungen att gå in och kika jag också! Vilket kul kort! :)

2010-05-03 @ 22:17:04
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0