Vägrar-sova-utan-mamma-natt...

Japp, de e exakt va de e inatt...
Så fort jag ska lägga Adam i hans säng eller tom bara bredvid mig så tjuter han. Jag kan inte låta bli o skratta ibland när han gråter. Låter kanske elakt men han e så jäkla söööt när han e ledsen o han låter så roligt. Först börjar de med att han hackar o de låter typ aha-aha-aha-aha-aha-aha hur länge som helst (svårt o beskriva ljudet...) som om han tar sats eller nått o sen AAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Hahaaa! O tungan helt böjd o pekar rakt upp mot gommen. Ser roligt ut. Ibland låtsas han att han ska börja gapa o öppnar munnen o ser jäklans sur ut o sen böjer han upp tungan mot gommen...meeeen bestämmer sig för att äh, de e inte värt de...o stänger munnen igen o ser helt vanlig ut.
Nu ligger han if på mitt bröst o de e väääääldigt svårt o skriva ska ni veta. Pappa björns bröst hade kanske oxå funkat men han har somnat för länge sen så jag vill inte väcka han.

Adam börjar bli stor nu...inte bara kroppsligt utan oxå på sättet. Man ser hur han förstår o hänger med en massa nu. Han ler så fort man pratar med han men IBLAND så e han svårflörtad o tittar på en med en miin som säger "tror du de där e kul eller?" o rynkar ögonbrynen lite.
Vi har öppnat locket till vår stooooora leksakslåda där de finns maaaasssooor med leksaker från syskon o vänner o några har vi dragit fram nu eftersom han börjar bli så medveten om saker. De e rätt kul o se hur han tittar på dom o tom greppar dom. Läääängtar tills han blir ännu större!

En sak jag längtar mest till är när han ska börja prata men samtidigt e jag skitskraj att den tiden ska komma. Jag e så jäkla orolig för att jag inte ska höra vad han säger. Hur ska jag va en bra mamma om han inte kan fråga mig saker han undrar över som barn gör. Hur ont kommer de inte göra vid middags bordet när han sitter o filosofierar o säger såna där underbara saker som bara barn kan säga o jag inte hör ett smack av de. Mitt hjärta kommer brista...
Jag hoppas så innerligt att läkarna löst de här med min hörsel innan dess eller att jag fått min operation o att den va succesful (kommer inte ihåg vad de heter på svenska...) så jag hör varje ord han säger o inte missar hans allra första ord som ju självklart ska vara mamma:) Har börjat tjuvträna han redan nu hehe ;) "Säg mamma"
Ni som e mammor, njut av varje ljud eller ord du kan höra ditt barn säga för alla har tyvärr inte sån tur. Jag vet att jag kommer njuta som f*n av hans röst sen när jag hör igen...för de ska jag F*N göra! Jag kommer inte klara smärtan av att inte höra han...

Nu på onsdag har jag tid till öron läkaren igen.
Vi kommer förmodligen att göra ett hörseltest för o se om hörseln förändrats sen Adam föddes (vilket jag känner att de INTE har) för o se om de kanske e en auto immun sjukdom bakom de hela. Sen (när dom ser att den ligger på samma nivå) så kommer hon nog remmittera mig till Uppsala igen o jag kommer få tid till operation. Så tror jag de kommer gå till nu iaf. Vi får väl se om jag har rätt...

Nu måste jag försöka lägga Adam i hans säng igen eller åtminstonde bredvid mig. Om de inte funkar så får de bli en kopp te o film o så får jag sova imorn medans pappa C tar hand om honom. Han har ju sovit då iaf...

Så här ser min goa älskling ut när han försöker charma till sig lite mer tutte mjölk...




Visst ser han äldre ut än vad han är?
Han e bara 1 o en halv månad på den här bilden...




Saknar dig Lilian <3

Kommentarer
Postat av: lilli

SAKNAR ER OSSÅ!!!!!!!!!

2009-09-13 @ 19:42:44
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter!

Tack:) Han är hur gooo som helst också! Eran son är jätte söt! Låter som om de har lite samma stil när de skriker o vil ha mer mat;)



Hoppas du snart får hjälp med din hörsel. Kram

2009-09-14 @ 00:31:03
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Gud vilken fin liten kille! Ja, han ser verkligen äldre ut!



Ja, jag trodde hela gravditeten att min bebis skulle bli en liten en, eftersom jag är 158 cm, men pappans gener verkar göra susen! Kul om man har en tioåring som är längre än sig själv!

2009-09-14 @ 16:20:35
URL: http://lofsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0