Smatter smatter

Japps, just nu smattrar de rejält! Både från regnet utomhus o i Adams lilla blöja. Ska gå o byta på den lille tjocke men tänkte skriva några rader först...

Idag fick jag mail av en tjej som undrade hur mycke jag hör igentligen...

Jag har en "sexig" hörapparat på höger öra som hjälper en hel del faktiskt. Utan hörapparaten så hör jag i princip inget. Jag kan höra vissa ljud men vääääldigt lågt! Med vänster öra hör jag ingenting så där har jag ingen apparat för de skulle inte hjälpa. De e just därför jag ENDAST ska göra cochleaimplantats operationen på vänster öra för på höger hjälper ju ändå hörapparat rätt mycke.
Jag hör inte perfekt men jag kan ha en konversation (med mycke "va?") om de e tyst runt omkring o man pratar tydligt o inte föööör lågt. Man kan inte sitta för långt borta heller för då hör jag bara ljud men kan inte tyda vad som sägs.

Jag håller mig alltid så pass nära Adam så jag hör om han gnäller eller nått och om jag måste va en bit ifrån han, tex om han sover i sin säng o jag måste diska, så har jag min klocka som vibrerar så fort han gör nått ljud. Den e verkligen super o den har jag på nätterna oxå när jag tar av mig hörapparaten.

Nu kanske ni har ett hum om hur de ligger till ;)

Längtar o hoppas verkligen jag ska få tillbaks min hörsel...

Nu e de dags för blöj byte...

Kommentarer
Postat av: ellenor allerfeldt

har oxå undart om hörseln hur mkt du hör osv men har inte velat fråga:( men nu vet jag:)) En vän till mig här i stockholm e helt döv på vänster höra och hör på höger öra så jag e lite van me att prata högt osv;) även hon har en liten bebis och det funkar utmärkt!! kram kram

2009-09-29 @ 14:17:53
Postat av: Amanda

Hihi man får fråga huuuur mycke man vill!!! Vill att alla ska veta de ;)

2009-10-01 @ 14:52:13
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0