Läkarbesök...

Idag gick vi upp tidigt o åkte till lasarettet för o träffa min öronläkare.
De va riiiiiktiiigt drygt! Hon ville självklart göra ett hörseltest för o se om de blivit nån skillnad sen i maj då jag gjorde den sist så vi traska iväg till Hörcentralen o där fick vi vänta...I 2 TIMMAR! De va INTE kul...speciellt inte med Adam. Han sov snällt ända tills tanten ropa upp mitt namn. DÅ vakna han o ville ha käk. Satt mig i ett hörn i väntrummet efter testet o ammade han.
Sen gick vi o prata med dr. De va som jag tänkte... Hon remitterar mig till Uppsala igen men först skulle hon skicka remiss till infektionskliniken för dom vill jag tar en spruta först mot nån bakterie man kan få när man opererar sig. Den kan gö så jag får hjärnhinneinflammation o de vill vi INTE. Problemet är att dom vet inte om jag kan ta de vaccinet nu när jag ammar så vi får se om allt kanske måste skjutas upp...

Känns lite läbbigt med operationen. Dels för jag aldrig opererat mig förut o dels för att de e en sån jäkla stor apparat jag ska gå med bakom örat o de resten av mitt liv! Meeeen den kanske gör så jag kan ha en vanlig konversation med min son i framtiden så de e ju deffenetivt värt de. Jag kommer inte va så sexig i den där apparaten men som tur är har jag ju redan min man ;)
Hur skulle ni gjort? Operation eller ej?

Efter läkaren gick jag o mina grabbar o tog en lunch på stan o gjorde lite ärenden sen åkte mamma mandy hem för o vila o grabbarna åkte till Adams farfar o mös lite.

Sen fick jag besök av min gravida barndomskompis. De e såååå kul att vi blir mammor samma år med bara ca 3 månaders mellan rum :)
Hon o jag har kännt varan sen vi var 3 år gamla. 3 år! Klå de om ni kan ;)

Mattan (som vi kallar henne...) tog med sig sin proffs kamera o tog lite bilder på Adam :) Jag var med på några oxå men fyyyy vad jag blev dålig! SUCK! Vill ju ha fina bilder på mig o Adam :( Jaja, får väl testa igen nån annan dag. Som tur e så är min lilla prins en liten modell så han blev iaf bra. Lite synd bara att han va en kinkig modell...
Han ville inte alls ge mamma dom där stora leendena som han brukar. Men vet ni? Så fort kameran åkte ner i väskan igen så satt busen o log maasssooor! Lilla skitis ;)

Här e några av dom fina bilderna från idag på Adam.

 



Sur o trött Adam...



Tack Mattan för bilderna! Jätte fina!


Mina grabbar sover sött o som vanligt så kan jag inte sova...  Sov en timma nyss o sen ville Adam ha mat så nu kan jag inte somna om...riktigt besvärligt de här...

Imorn ska jag iaf till mami o där brukar jag kunna få vila några timmar medans hon passar han. De e RIKTIGT lyxigt! Vi har såna där tetror med färdigblandad mjölkersättning utifall han blir hungrig när jag sover. Vill helst inte ge han sånt men mamma säger att de e bra om jag kan vila ut iaf en gång i veckan så hon har bett mig lova henne att komma med Adam minst en gång i veckan så hon får lite egen tid med Adam o jag får vila ut. Funkar jätte bra för min del iaf...hehe. LYX kan jag säga!

Måste gå o sniffa lite på Adams nacke.

Suba gutt allihuppa!


Kommentarer
Postat av: Mattan

Va så lite så! Nästa gång ska vi ta finare bilder och hoppas att Adam är lite mer happy även framför kameran! Utebilder blir som sagt bäst... =)

2009-09-17 @ 08:10:56
Postat av: Sandra

Han är sååå fin eran son!!! Ang. op. väg för och nackdelar, och gå på amgkänslan! och du mandy, du kommer ALLTID vara världens finaste med eller utan apparat bakom örat! Puss på dig.

Kram Sandra

2009-09-17 @ 09:03:16
URL: http://filippamariakhouri.blogg.se/
Postat av: ellenor allerfeldt

hej gumman:) så fin han e adam, riktigt söt!!! vi måste verkligen ses när jag kommer till västerås, läste om operationen, klart du ska operera dig, ingen kommer bry sig om att du får nått bakom örat, det e du för fin för!! kram ellenor

2009-09-17 @ 09:53:50
Postat av: Amanda

Jaa Mattan vi måste köra lite utebilder nästa gång ;)



Sandra o Elle, ni e fööör snälla! Tack ska ni ha att ni uppmuntrar mig! De e guld värt.

Min magkänsla säger deffenetivt att jag ska göra operationen...



Vill träffa er!

Elle hör av dig när du e här!

Sandra, jag hör av mig till dig. Håller på o bestämmer med Lucia om en bra dag att komma :)



Pöss på er!

2009-09-17 @ 16:55:58
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Mandy, jag håller med tjejerna ang operationen.

2009-09-22 @ 12:49:35
Postat av: Lucky

Mandy, jag säger som tjejerna ang operationen. Det är ju alltid scarry med operation, men samtidigt får du en sån chans så tycker jag absolut att du ska ta den.Tänk bara på framtiden i ett "friskt" tillstånd med din underbara familj. Jag vet att du alltid gör dem rätta valen ;) Pussa världens sötaste adam från mig.

2009-09-22 @ 12:55:02
Postat av: Amanda

Tack min bästa Lucky :)

Jag känner mig redo för o operera mig faktiskt. Även om de inte blir lyckat så e de värt ett försök...

Puss o tack

2009-09-24 @ 04:27:04
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0