Fredag

Sitter hemma o kollar på när Adam sover...

De finns så mycke smådetaljer som han gör hela tiden som man vill berätta för hela världen som tex nu när han sover så ler han hela tiden, stooort, med öppen mun. De har han gjort sen dag ett. Förstår inte va de e han drömmer om. Troligtvis mig..haha! ;)
Igår satt han o titta på sina små leksaker som hänger ner från hans babysitter o sen la han huvet på sne o log åt dom. De såg så otroligt sött ut. Som om han älskade dom så myyycke. De bara lös kärlek från hans ögon.
Ja, jag skulle kunna sitta hela dan o berätta söta detaljer som han gör jämt o de håller nog alla ni mammor som läser detta oxå med om. Man blir tokig. Han e för söt.

Nyss satt vi på golvet, för jag lyfte han från hans babysitter, o sen såg jag hur hans ögon fastnade på tvn så jag satt han där i hans babygym o han stirrade på tvn o log massor. Visste inte han gillade o kolla tv men nu vet jag vart jag ska sätta han om jag måste bädda eller plocka lite hemma ;) Så kul att han e så medveten nu. I början såg han ju knappt oss...stackarn.

Igår va vi alla 3 ute på promenix. Vi bestämde oss för o gå hem till C:s mamma en sväng o på vägen dit stannade vi i en liten inrednings affär. Där inne hade dom en Tord Boontje lampa som jag velat ha i flera år. Min vän Line hade en sån o jag blev förälskad i den men de va så många år sen så jag trodde inte den skulle finnas kvar. Dessutom finns den inte i nån annan affär i V-ås än där.
C tyckte inte om den så vi sket i den o gick till hans mamma en stund men på vägen hem så sa C att jag skulle vänta en stund sen sprang han iväg o kom tillbaks med lampan i handen :))

Lampan faller inte alla i smaken men jag gillar den. C tycker den e okey nu men min vän "Svamp Bob" gilla den inte så de e inte en självklar tio poängare för alla men mamma mandy gillar den så den får hänga kvar.

Här e den, Tord Boontje lampan...



(Den e helvit, inte grå som den ser ut på bilden)

Tack älskling! :)


Idag följde jag o Adam med pappa C o gjorde en synundersökning. Pappa C behöver glasögon. De har vi vetat länge... En gång trodde pappa C att en hemlös alkoholist var Tommy Körberg...inte bara trodde...han va ÖVERTYGAD om att de va han! Ska bli skönt när han får sina glasögon... Hoppas bara han inte säger "OJ, e de så där du ser ut?"

Efter synundersökningen träffa vi "farbror" F o han köpte en jätte fin kedja åt Adam i present :))



Han måste bara ha en lite finare outfit så den passar in ;) och kanske växa till sig lite...

Kan man ha halskedjor på bebisar? E lite rädd att han ska strypas...

Ne nu ska jag göra lite fredagsmysigt här.

Ha en skön fredag allihop!

(Ps. Kolla in Adams ölmage...)


Kommentarer
Postat av: Svamp Bob

Asså ärligt ?? Kan man inte "PUFFA" till den där lampan lite...det ser ju ut som om den är död eller nå :/

Aja, som sagt inte min smak. Men smaken är som baken, delad ;)

2009-09-25 @ 19:52:50
Postat av: Natta

Jag vill oxå ha ett smycke :D

2009-09-25 @ 19:53:36
Postat av: Amanda

Man får bara smycken om man e snäll...SVAAAAMP BOOOOB!!!

2009-09-26 @ 02:54:32
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: ellenor allerfeldt

Han e ju för söt!! Visst kan man sitta och kolla på dom i timmar:) Varje gång maximilian gör nått nytt så ringer jag direkt till mamma och berättar ha ha:)) Vad fin lampan var, ni ser ut att bo jätte mysigt! måste komma snart och hälsa på er, vill hålla i eran gosbebis..Vi har en liten baby halskedja som vi har på maximilian, men bara på dagarna, vi tar av den till natten kram kram

2009-09-26 @ 09:38:02
Postat av: Amanda

Tack snälla Elle! Ja man kan VERKLIGEN spendera hela dagarna med att bara glo på dom. Tänk o ha nån som glor så där mycke på en jäääämt. Man skulle ju bli knäpp! Stackars bebisar hehe.

Tack för tipset om kedjan. Vi har hängt den på hans mobil över sängen. Han får ha den på speciella tillfällen för den e lite stor ännu.

Du får komma o hälsa på näääär du vill!!! Måste ju få träffa ert charmtroll oxå!

Puss o kram

2009-09-27 @ 23:50:00
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0