Back! Tror jag...

Om 3 sekunder börjar min ursäkt till varför jag inte skrivit...ett...två...TRE!

Jag har fått BARN!

All min fokus går verkligen till min lilla son o när han sover så passar jag antingen på o städa o fixa i hemmet eller vila. Plus att min hjärna inte varit på humör att sitta o skriva i bloggen tyvärr.
Men NU har jag lärt känna min lilla bebbe bättre o e mer avslappnad o har tom fått in rutinerna så jag tror jag kan lyckas fyra av nått blogg inlägg då o då ;)
Jag har dessutom läst i andra ny blivna mammors blogg om hur dom skrivit ner allt som händer nu första tiden med bebbe o när bebisen log för första gången mm o jag kände att de vill ju jag med ha nerskrivet som minne så jag sätter igång igen, försöker iaf...kan inte lova att jag uppdaterar JÄMT. Jag säger som jag sagt förut...skriv in er på Bloglovin o få ett mail när man lägger in nytt inlägg så ni slipper kika in varje dag o bli besvikna... ;)

Jag ska börja med att avslöja vår sons namn...Adam heter han. De va HEEEELT o hållet pappans beslut. Han började kalla honom för de en vacker dag så jag hade inte så mycke o säga till om men jag har vant mig vid namnet nu...även om de inte alls va nått av namnen vi hade tänkt oss från början...
Sen e de tradition i deras familj att ha Adams farfars namn som ett av andra namnen o Adams farfar heter Toma. De tredje namnet skulle jag få bestämma helt själv sa C men jag har svårt o bestämma mig... Han kommer alltså heta Adam ??? Toma. Måste komma på ett namn för hans registreringspapper måste skickas in...

Livet med Adam e underbart!
I början hade jag lite problem med ammningen. De gjorde ont dom första dagarna men efter lite tips o råd från några tjejkompisar så löste problemet sig (han sög med underläppen innåt...den ska va utåt som när dom hänger läpp ungefär ;) ).
Adam har börjat sova jätte bra mellan 23 och 8. Han vaknar ca 2 ggr o äter lite sen somnar han om innan man hunnit lagt han på kudden igen så han e inte en svår bebis. JAG däremot har vänt på dygnet totalt tyvärr... När han e redo för o va mer vaken så e jag redo för o gå o lägga mig. UCSH! Inte bra... Pappa C brukar få passa han en stund själv så jag får vila sen vilar jag under dagen när Adam slummrar till. MÅSTE vända tillbaks dygnet!

Vår lilla Adam e en kopia av sin pappa o jag ÄLSKAR de! Har alltid önskat att vår bebbe skulle vara lik min C o jag fick som jag ville ;)
Han e en glad bebis o ler jääämt! Jag visste inte att bebisar log redan från första stund men tydligen så gör dom de... Redan från dag ett har han gett oss leenden.
Här tex e Adam 1 dag gammal o ler jätte stort! (Han har dessutom välling i hela ansiktet..hehe)



I början va de iofs mest i drömmen när han drömde om mammas tutte men de tog inte lång tid innan han börja le i vaket tillstånd oxå :) och häromdan skrattade han med vidöppna ögon o mun. De va det gulligaste ljudet jag nånsin hört!!! Han lät sååå sööööt! Hela hans lilla kropp hoppa när han skratta. Jag tror de va den bästa stunden sen han kom. Tack gode gud att jag låg bredvid honom när han gjorde de så jag hörde allt. Hade inte velat missa de... Man blir så glad så man inte vet vart man ska ta vägen.

Jag o C har hand om olika saker med Adam. Tex så e C bättre på o rapa Adam o att bada honom. Jag sköter ammning o att natta han. Byta blöjor o sånt tar vi båda hand om så klart.
Tycker vi har fått in rätt bra rutin nu när vi lärt känna han bättre. Man måste verkligen slappna av o ge de lite tid för sen när man känner varan så går allt automatiskt. Jag kan se på Adam vad han vill ha. De kunde jag inte i början...

Här e vår lilla prins för ca 2 månader sen på BB










Sen vi kom hem har han vuxit rejält o väger nu 5 kg mot dom 3040 g han vägde när han kom...










Han har exakt samma sov stil som sin pappa...



Lilla mini C...


De finns inte så jättemånga bilder på mig o Adam o dom som finns e inte så bra på Adam för han syns lite dåligt men lägger in dom ändå...








Såå nu har ni fått kika lite på vår son :) Ni som har facebook har ju sett dom här bilderna tidigare ;)

Vi e såååå stolta o älskar mer än jag visste hjärtat klarar av.

Min underbara lilla mini familj...längtar tills vi blir fler ;)



Kommentarer
Postat av: vanessa

tycker definitivt att du ska blogga mer! o vad fina ni är, längtar så tills vi blir våran lilla familj, vill också bebbesnussa!

2009-09-06 @ 10:49:37
Postat av: Anonym

Åh va roooligt!! Välkommen tillbaka!! = D Ni är såå fina!! <3 Kram

2009-09-06 @ 11:47:21
Postat av: Linda

Fina bilder på er alla. det värmer om kroppen näe man ser hur lyckliga ni är. önskar er all kärlek o lycka.

2009-09-06 @ 12:18:18
URL: http://bortomdig.blogspot.com
Postat av: Marlene - Mamma till Ned <3

Tack! :)

2009-09-06 @ 12:23:35
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Nej men guuuuuuud vad söt han är! Förstår om du är stolt över honom. Haha du behöver inte känna dig ensam om att inte palla blogga när man fått barn. Kul att du har kommit in i rutinerna o så, allt känns mycket lättare då. Ta hand om dig och familjen!

2009-09-06 @ 19:28:43
URL: http://kamina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken gullig familia du har... O välkommen tillbax =)...

2009-09-06 @ 21:31:12
Postat av: Amanda

Ni e så goa :)

2009-09-08 @ 17:23:57
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0