Varning!

Jag måste bara skriva ner de här så att ni mammor med bebis tänker på de när ni går ut med er lilla bebbe.

Läste igår om hur folk klär på sina bebisar alldeles för mycke nu när vintern e här o bebisar dör i plötslig spädbarnsdöd pga värmen. De e så hemskt! Jag e en sån där höns mamma som sätter på han varma kläder sen en overall sen en filt sen vindskyddet, mössa vantar o lord vet vad! Jag fick mig VERKLIGEN en tankeställare efter jag läst de där.
Dom säger att man kan lägga in en termometer i overallen för att se hur varmt de igentligen blir för stackars bebis men jag har iaf lärt mig nu att absolut inte klä han så där mycke.
Hoppas ni oxå tänker på de.
Kom ihåg de här...

BEBISEN SÄGER TILL OM DEN FRYSER MEN INTE OM DEN BLIR FÖR VARM!!!

Med andra ord...hellre för kall än för varm.

Puh, skönt att sprida detta... Jätte viktigt ju!


Ps. Tänk på de när dom ska sova oxå...inte för mycke kläder, täcken o filtar.



Höst promenad...

(tagen för några veckor sen...undrar om han va för varm...)


Kommentarer
Postat av: JEnnyn

Mmm ja ghar sett vissa mammor klä på sina ungar så man själv svettas.. Jag är nog en sån mamma som är lite för kall klädd haha men både jag och min son svettas lätt. Så nu får han ha tunn body tunna byxor o en liten sån där fleece overall.. inte den tjockaste. o sen ligger han i åkpåse. o mår toppen



jag såg en mamma på baby sim. som hade byxor body. fleece byxor och fleece jacka. sen sån tjock fleece overall mössa. vinter vantar och vinter strumpor..



Han gnällde. hm undra varför. sen satt hon inomhus och väntade på de andra mammorna.. hemskt.. hoppas ni får en underbar dag.. kram

2009-11-13 @ 07:31:31
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se
Postat av: Barbro

ett bra råd men du skrev "..hellre för varm än för kall". Det ska nog vara hellre för kall än för varm. En liten ändring så att inga småbarnsföräldrar missförstår dig... ;)

2009-11-14 @ 12:46:24
Postat av: Anonym

Vilket pucko jag är... Tack Barbro. Mitt huve e nog inte riktigt med jämt. Nu e de ändrat. Hoppas ingen missförstod nu bara...

2009-11-14 @ 17:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0