Blodprovs resultat...

Jahapp...här sitter jag helt ensam...ja med Adam så klart. "Körde" ut älsklingen ikväll för att leka med polarna lite för jag känner att jag behöver lite ensam tid ikväll...
Igår fick jag nämligen dåliga besked av lever läkaren så jag känner att jag vill sitta lite för mig själv med mina tankar ikväll.

Jag var där runt 8 igår morse o lämna blod till ett till blod prov som han ville jag skulle ta o sen passa jag även på att lämna en lapp för att fråga om jag e i riskzon när de gäller svininfluensan eller om jag kan vänta med att ta sprutan till v 51 då vi fick vår sprut tid av barnsköterskan.

Dr ringde upp till C senare på kvällen redan o sa att proverna inte såg så bra ut...lite för mycke inflammation så han ska skicka en tid för samtal med honom o ev byta medecin. Kortisonen jag äter nu hjälper tydligen inte o de kan bero på att cellerna har ändrat karaktär så då måste man se om kanske nån annan medecin hjälper annars måste man göra en levertransplantation för min lever e så skadad o blir mer o mer skadad för varje dag som jag går med inflammation att den inte kommer orka så mycke mer om inte medecinen hjälper.
Sprutan mot svininfluensan sa han att jag ska ta omgående eftersom de e farligt för mig att få den.

Lite läskigt samtal var de faktiskt o de fick mig att tänka till lite...och att han dessutom ringer upp med resultatet samma dag när de brukar ta 3 veckor att få provsvaren gjorde mig oxå lite fundersam...
MEEEEN man ska inte tänka för mycke...de e inte bra. Vi får ta allt som de kommer för man kan ju inte göra så mycke åt allt nu förutom att försöka ta hand om sig själv på bästa sätt.
Vi får se vad han har att säga sen när vi träffar han men de fick mig iaf att fundera en hel del igår o idag så har inte varit riktigt på topp...

Sen har man ju en liten sötnos hemma som på en nanosekund kan få en att må bättre så man e ju inte helt körd i backen.

Igår natt kunde jag självklart inte somna o det kändes som Adam KÄMPA med att hålla sig vaken o prata för att göra mig sällskap. Titta på stackars trötta bebisen...

                          

Stackarn sååå trööött men kämpar på o babblar ändå. Tack min bästa Adam för att du gjorde mamma sällskap inatt.

Idag har vi varit till banken och öppnat ett sparkonto till lilla bebisen :)
Han kommer få ut pengarna vi sparat när han är 18 år. De ska bli kul att få överraska honom med dom. Hoppas bara han änvänder dom till nått vettig! Annars sa pappa C att vi får gå dit innan hans 18 års dag o ta ut pengarna o köpa han nått för dom istället...men jag tror (hoppas) han kommer vara smart med dom... Sen måste han ju få välja lite själv vad han vill göra med dom. I slutändan e de ju faktiskt HANS pengar.
Snälla Adam festa inte bort dom...
Adam skrev tom under sin namnteckning på ett av papprerna :) Ska bli kul o se den sen när han blir 18 för då tar banken fram alla dom papprerna igen :)

De va full rulle här igår för C:s vän kom hem från Afrika igår morse. Vi hade besök i princip hela dagen så och jag tror de blev lite mycke för Adam för han var inte riktigt sig själv igår.
Idag e han vääääldigt trött men satt iaf snällt på skrivbordet o lyssnade noga på banktjänstekvinnan idag när hon pratade om hans pengar. Då va de minsann viktigt att hålla sig vaken...hehe.

Jag ska gosa ner mig med Adam i soffan nu o titta på en film o försöka tänka på annat än mina hälsoproblem för jag känner att jag fått lite ångest i kroppen efter hans samtal igår.


Älskling, jag hoppas verkligen att nyheten vi ska få nästa vecka e positiv så vi får lite glada nyheter igen.


Kommentarer
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter!

Tråkigt att läsa att dina provsvar var så dåliga...hoppas verkligen att du mår bättre snart! skönt att du har din härliga son hos dig, förstår att han livar upp dig en del iaf! styrkekramar till dig!

2009-11-05 @ 22:08:57
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Lucia

Fasiken vad trist me provsvaren!!! Men Mandy du är o har alltid varit STARK, det har typ varit ditt förnamn senaste åren ;)Så detta tar du dig igenom.

Att du sen har världens underbaraste son underlättare ju något så otroligt....

Jag visade mamma klippet...o hon satt o ba o vad söt, kubbano, sötnos åh, åååhhhhh.....amen du vet så där som våra mammar brukar låta....hahhaaa....ge han tusen pussar i från oss. O okej du kan också få en da, hahaaa....un beso grandissimo para usted =)

2009-11-06 @ 00:36:14
Postat av: S

Jag lider me din amanda. Du förtjänar inte att få dåliga nyheter. Vet du vad? Jag tror att du kommer klara dig, du har din sons kärlek, din mans kärlek o alla som står dig när. Du e inte ensam o glöm inte att du har oss dina läsare, som lyssnar o stöttar dig... Du e årets kvinna 2009 i mina ögon.. ;-) Much love..

2009-11-06 @ 02:19:15
Postat av: Mattan

Gumman... som alla andra säger... Du kommer fixa det här.. på ett eller annat sätt... Vi älskar dig! Be strong!!!! Puss & Kram

2009-11-06 @ 08:28:51
Postat av: Sandra o Filippa

Usch vad tråkigt, vi finns här för dig gumms! Är ledig ons och tors nästa vecka så om du och lille Adam vill hälsa på är ni mer än välkomna och Lucy, du är självklart oxå välkommen!

Tusen kramar från oss!

2009-11-06 @ 09:58:44
Postat av: Lovisa

Usch! Hoppas allt löser sig för dig! Tänker på dig vackra du!

2009-11-09 @ 20:10:35
URL: http://lofsan.wordpress.com
Postat av: unique

Hehehe... Snacka om trötteögon

2009-11-10 @ 10:35:27
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Amanda

TACK för att ni finns o stöttar alla ni underbara!!! <3

2009-11-11 @ 06:09:44
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0