Nice day...

Igår kväll va vi barnvakt till söta lilla Mayha. De va verkligen myspysig stämning hemma med ett litet barn här. Jag natta henne o sen tittade jag o C på en film o då o då gick vi in o kika så allt va okey med henne. Längtar verkligen tills vår bebbe kommer så man kan ha sån där mysig stämning hemma jämt.
De enda jag inte riktigt förstår e varför Mayha kallar C för pappa... Pappa!? C gick till tvättstugan o då sa Mayha: Vart är pappa?" Jag svarade: "Jag vet inte vart din pappa är" Då sa hon: "NEEJ! Pappa! Pappa C!"
Sen satt hon o titta på kortet jag har på C bredvid min säng o sa "De där är pappa..." o log. Ee what?! Undrar om hon kallar alla killar för pappa... Måste fråga...

Idag promenerade jag o C o handla mat o gick till hans mamma o åt med henne. Efter de så drog jag med min mamma till Ikea för o kika lite o få lite inspiration till hur man kan möblera eftersom vi nu kommer flytta till en större lägenhet...YIPPIEE!!!!!
Hade verkligen inte tänkt köpa nått men sen kom jag till fyndlagret... Idag hade dom halva priset på alla möbler som låg i kartong. Jag o C har bestämt en byrå vi vill köpa till vår sons kläder o i en av kartongerna låg just en sån byrå...fan vad glad jag blev!
Vi vill ha vitt o kanske grönt eller brun/beige i hans rum.
Så här ser den ut. (De är inte hemma hos mig, de e en lånad bild)


Den kostar ca 2300 att köpa ny o fyndpriset låg på 1300 o sen va de ju halva priset på allt i kartong där idag så jag fick vår byrå för ca 650 kr!!!!! 1700 kr i rabatt!!!! Helt otroligt! Jag blev skitansglad =)
En sak mindre på listan över grejer som måste köpas...
De e otroligt hur mycke grejer som fattas till bebben. Jag trodde vi låg bra till eftersom vi fått så mycket av min storasyster men sen när vi var på föräldrarträff sist så fick vi alla en lista på saker som MÅSTE köpas innan den kommer....gu va mycke man måste ha! Lägg till den listan o listan på grejer som vi VILL ha så blir de en massa saker =(

Här e lite av vad vi måste införskaffa...

Skötbord

Vill ha den här från Ikea...



De är modellen Hensvik o kostar runt 895. Den va inte så farligt dyr. Har sett skötbord för runt 3000.

Sen måste vi tydligen ha:

Vatten termometer
Feber termometer
Amningskudde
Tvättlappar
Tunn sov kudde
Spjällskydd
Bilbarnstol
Skötdyna
MAAASSA blöjor
Kläder
FIltar

Sen finns de lite andra grejer som vi vill ha men som kanske inte är ett måste...

Babynest/snugglenest
Blöjhink (luktfri)
Sängkläder
Bärsjal
Sänghimmel
En liten vagga med hjul att dra runt han i lgh i. (Babykorg)

Och maaaassa mer!

De tar aldrig slut...Vi kommer bli ruinerade innan han ens hunnit komma men de får vi tåla. Vi får leva snålt ett tag bara ;)

Nu ska jag surfa lite på blocket o se om man hittar nått av grejerna vi behöver till bra pris...

Herrååå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill oxå ha det där skötbordet när jag ska ha barn... hehe

2009-05-09 @ 17:37:52
Postat av: Natta

Bra där Stickan :D

2009-05-09 @ 18:00:12
URL: http://nirv.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag vet! De där skötbordet är jättefint! =D



Tack Natta ;)

2009-05-09 @ 20:39:59
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gå in på http://www.babyproffsen.se/ och registrera dig för babyboxen! Den är gratis, då får man bl.a en luktfri blöjhink ;)

2009-05-10 @ 09:38:38
Postat av: Amanda

Woohooo!!! E de sant? Ska kolla på en gång. TACK!!!

2009-05-10 @ 11:01:11
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Camilla

Amningskudde & vattentermometer har jag aldrig använt till mina barn...där kan du spara in lite pengar tycker jag =)

2009-05-16 @ 11:41:52
URL: http://cferetti.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej Camilla! Tack för tipset! Förstår inte riktigt varför dom sakerna stod med på MÅSTE listan som vi fick av dom men men...

Hoppas allt går bra för dig o dina små damer ;)

2009-05-16 @ 12:14:23
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Annah

ett tips är nog att vänta tills bebisen är här och se vad som behövs. vi skaffade mkt till första som knappt användes. nu har vi inte skaffat in nåt alls, men borde kanske investera i ett babyskydd iaf ;)

2009-05-17 @ 13:01:02
URL: http://elsklingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0