Föräldrar träff..

Jag o C har varit på föräldrar träff hela dagen idag. Dom e så långa träffarna varje gång. 8.30-12.30. Kan säga att de e RIKTIGT svårt o sitta still på slutet...även fast man får en liten rast en gång...

Idag handlade det inte om förlossningen fast de kom lite funderingar runt den oxå självklart. Vi pratade mest om amningen o lite om familjelivet o relationen efter bebben har kommit. Finns ju statistik på att MÅNGA skiljer sig första året. Inte bra...
Min rädsla som jag har efter bebben e född e att man ska vara så trött hela tiden o därför bli gnällig. Vi kommer ju inte sova mycke nån av oss o då sjunker ju toleransnivån så jag e rädd att man ska tjafsa massor om massa onödigt bara för att man e så jäkla trött. Hur undviker man de liksom? Några av mina vänner har fått barn. Ni får jätte gärna berätta hur de va för er. Tjafsar man hela tiden =(
Äh, får helt enkelt tvinga hit våra polare som få ta över ett par timmar så vi kan vila ;) hehe. Va beredda på o va barnvakt!!!

Vi prata om amningen oxå. Jag fattar ingenting. Jag har hela tiden trott att de där fungerar automatiskt o händer av sig själv inga problem men idag fick jag veta att de kan vara svårt o amma o många lyckas inte o får dessutom stora sår! Vad e det som gör så de inte funkar liksom? Förstår inte riktigt...
Jag tänker iaf inte ora mig för de. I min värld så funkar de där automatiskt o om jag har den inställningen så kanske de gör de oxå...annars får vi väl be om hjälp...

Efter träffen åkte vi hem o C laga jätte god fläskfile pasta. När vi åt så ringde en man som vi vet har en ledig lägenhet. Kanske blir så att vi flyttar redan i juni för han sa att de bara va o komma o kika på den imorn o inflytt omgående.
Skulle kännas bra o flytta till nått större faktiskt. De är en 3:a på 85 kvm för bara ca 600 mer i månaden än våran som vi har nu. Våran e en 2:a på 66 kvm. Jag gillar den vi har men vi bor längst ner o dessutom har vi ett fönster som ligger precis ut mot en trottoar så folk gillar o glo in o sen e de många som busar med oss o knackar, slänger ägg o snöbollar på de fönstret. Känns inte tryggt o bo så här. Vi måste nog flytta o de snabbt för snart kommer lillgrabben o då kommer vi inte kunna hålla på med flytt...plus att min mage kommer bli alldeles föööör stor snart så då kommer jag inte kunna hjälpa ett smack.
Imorgon bestämmer vi oss...om den e fin så tar vi den. Kul med ett extra rum till bebbe sakerna=)

Nu har vi vilat massor. De va mitche skönt.

Dags o baka lite kanelbullar =) Mmmmm!!!!



Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0