Lite uppdatering o massa gnäll...

Fy vilket helvete de va inatt. De klia så mycke så jag hade blivit glad om nån kommit o knockat mig.
Klockan halv 4 så va jag TVUNGEN o be barnmorskan komma med en sömntablett. Jag ville inte ta sånt skit men jag va för utmattad o behövde verkligen sova. Den hjälpte i 3 timmar sen vakna jag igen av att de panik klia så jag gick upp o åt frukost.
Efter frukost sa dom att jag skulle till hudkliniken o bada. När jag gick dit så hade dom tappat upp ett härligt lila bad åt mig. De va skönt...dessvärre blev man brun av vattnet. Nu pratar jag inte snyggt solbränd gyllenbrun utan orange överdoserat brun utan sol brun! Fy vad fult! Tom mina naglar o tånaglar e bruna...ser ut som jag bor på gatan eller nått...
Sen har jag mest försökt vila.
Mamma kom förbi o lite senare kom svärföräldrarna hit.
Dom e oroliga...mest för att personalen här verkar lite vimsiga....
...de e här gnället startar...håll i er...


Dom e som sagt klumpiga på den här avdelningen.
Idag när dom kom in med medecinen så va de bara EN tablett, igår fick jag 4 så jag undrade om dom överdosera då. Barnmorskan sa bara "jag vet inte" o va grinig. Dessutom var tabletten som hon kom med öppen. Jag har den här bredvid mig för jag e lite rädd o svälja den. Tänk om nån lagt in nått annat piller... Vem ger en öppen tablett till en patient?!?!? Dåligt!

Dessutom har dom glömt ge mig mat sen jag kom. Nu har jag klurat ut själv vilka tider maten kommer på o går o hämtar den själv men ingen av dom i personalen har sagt ett ljud o maten.
Förstår inte riktigt heller varför jag ligger här. Tablett kan jag äta hemma ist för o ligga i kvavt rum o få andnöd (förbjudet o öppna fönstret)
Dom sa att dom inte visste vad mer dom skulle göra än o ge tablett men tydligen så fick jag nått o rulla när jag fråga för 5 min efter tog dom mitt blodtryck o nyss va dom här o tog bebbens hjärtljud..känns som dom kanske kom på att dom missat o göra lite saker.
Förstod att de inte kunde va så att jag ska vara inlagd bara för o få en tablett om dagen när de e nått jag kan göra hemma. Tråkigt bara att man måste påminna dom om deras jobb...

Imorgon ska jag iaf prata med dr för så här kan jag inte ha de. Jag sover inget...även fast jag tom fick en sömntablett igår..o jag vill inte låta mer av min energi gå åt till sömnslösa nätter för om jag går så här en månad till utan sömn så kommer jag inte ha kraft kvar att föda.
Dessutom e de dumt o riskera att nått händer med han genom att vänta. Jag menar, tabletterna ger ingen effekt förrän några dagar fram o då tar dom blodprov som kommer ta en vecka o få resultat på. Varför riskera o vänta så länge?
Som sagt, imorgon ska jag prata med dr o be dom sätta igång allt. Jag orkar inte oroa mig för bebben o e jag orolig så e de inte bra för bebis.
De enda tråkiga är att C inte får sova här... Skulle behövt hans hörsel varje gång en barnmorska kommer in eller imorgon när dr kommer före besökstid.
Jag har ju eget rum så han stör ju ingen. Man vill ju veta vad som sägs till hundra procent inte dom KANSKE 70 procenten JAG hör.

Jaja, nu har jag gnällt klart. Vi får se vad dr tycker e bäst imorgon.

Hoppas C inte glömmer kameran imorn så jag kan ta lite kort på hur jag har de här ;)

Nu ska jag messa pudding o se vad han har för sig...SAKNAR HAN!!!

OJ, glömde säga! Bebben e fixerad :) Hon sa de nyss. Duktig kille!!!

Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Hej tjejen!



Nu har jag uppdaterat bloggen och vi mår alla bara bra! Men vad händer med dig? Hoppas du kan få hjälp snart och att de kanske sätter igång dig, förstår om du oroar sig för liten i magen... Tänker på dig och hoppas på att få uppdateringar om hur det går.

Kramar

2009-07-03 @ 00:53:37
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för den fina komentaren i bloggen!

Ang. den sjukhusvistelse så tycker jag nog att du kan KRÄVA att C sover hos dig, om du har ett enkelrum kan dem ju bara ställa in en säng. Måste ju kännas lite otryggt att inte höra allt som sägs. Så stå på er om det!!!! Kram och lycka till med alt!

Mvh Sandra

2009-07-03 @ 12:40:14
URL: http://filippamariakhouri.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack tjejer! De här kommer nog gå fint ;)

Malin jag looovar o uppdatera så mycke jag kan!

Sandra, vi ska tjata på dom jag lovar...tror tom jag sett andra män här så förstår inte riktigt varför C inte får ;( Men vi ska kräva! Hehe!

Puss till dig o ditt lilla hjärta :)

2009-07-03 @ 22:50:36
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0