Hänger fortfarande på BB...

Japp, en vecka har jag varit här snart... Men tyck inte synd om mig för jag har de rätt lyxigt. Jag har ju eget rum o tv o egen toa med dush plus min lilla data här bredvid mig hela tiden. Serverad mat blir jag oxå ;) ...även fast de smakar sådär...

Just nu har jag väääldigt svullna ögon. Har suttit o tittat på MJ:s minnesstund. Klarade inte av o gö de så jag zappa bara förbi då o då men lyckades ändå börja storböla av att se bara några sekunder av den.
Man kände ju inte honom personligen men av nån anledning har jag jämt tyckt synd om honom... Kanske va sättet han pratade på, hans röst eller nått men jag fick alltid ont i hjärtat när jag såg nån intervju med honom eller liknande.
Jag tyckte han va bäst, så e de bara. Vi förlora han fööör för tidigt.

Nu till nått helt annat...

Min natt...
Sjuksköterskan la en sömntablett i mitt rum som hon sa att jag skulle ta i nödfall.
Runt 23 igår så vart jag trött o tänkte sova men jag blev orolig för att jag bara skulle sova 2-3 timmar o sen vakna o sitta o klia mig tills frukostdags, som jag gjort varje dag nu, så jag bestämde mig för o ta tabletten. Tänkte att den kanske funkar bättre om man tar den när man e lugn o avkopplad inte som jag gjort sist, runt 3 när jag suttit uppe i varv o panik kliat mig.

Jag sov några extra timmar inatt iaf. De va skönt, men tabletten gjorde mig verkligen borta...
Jag va tvungen att gå på toa flera ggr inatt, som vanligt, men när jag ställde mig upp o gick framåt så gick min kropp åt nått heeelt annat håll...? Jag gick in i väggarna o handfatet o tom ramla några gånger. Idag har jag fullt med blåmärken för jag ramlat in i allt inatt.
De va verkligen läskigt att inte alls ha kontroll över sin kropp. Den gick vart den ville i princip. När jag ville framåt så gick den bakåt.
Jag borde kanske ha ringt på signalen så nån i personalen kom men jag vet ju hur de är...dom kan inte hjälpa mer än att leda mig till toan o de lyckades jag med varje gång ....till slut iaf.
Läste mina sms jag skrivit till C inatt. Jag ser inte vad de står. Bara massa bokstäver huller om buller. Jag sa att jag va helt väck inatt o han sa "jag såg de".
Nu la dom en halv tablett här bredvid mig o dom sa att om jag måste tissa inatt så ska jag ringa på så dom hjälper.
Vi får se om jag tar den...jag har ju varit heeelt väck o sovit hela dagen pga den där tabletten o imorgon ska jag va hos barnmorskan kl 11 så då vill jag ju va med i huvet. Vi hade ju kunnat avboka tiden men de e lika bra vi åker dit o berättar läget. Tänk om all klåda försvinner o värderna blir bättre, då kommer jag ju fortsätta gå dit så de e bra om vi inte tappar kontakten med henne.

Dom tog blodprov o 2 urinprov idag. Hoppas vi får svar imorgon på om dom hittat nått. Tror inte gallsyrevärdet kommer gå snabbt men kanske dom lyckats få VIP på mitt blod ;) You never know...

Saknar C så sjukt mycke! Han va här med sin kompis A idag o dom peppa mig lite.
Hade önskat så mycke han kunde stanna med mig o sova här...fast inte i samma säng! Han tar för mycke plats... Men en som står nära :)

Ufft, ska messa han o se vad han har för sig.

Jag kan lämna er med en bild på en sida av mitt rum :)




Jaja, de ser rätt patetiskt ut på bild men jag looovar att de inte e så patetiskt i verkligheten :)
Man ska inte klaga iaf....

Måste fixa en magbild kom jag på nu....kanske blir den sista ju! Ska fixa de med C imorn.

Suba gutt allihop!

Kommentarer
Postat av: Ika

Hej har suttit och "bloggat runt" lite och fastnade för din blogg. Önskar dig all lycka med er bebis och hoppas allt går bra! Du verkar vara en varm och stark tjej, keep it up!! Lyckosparkar nu ;)

2009-07-13 @ 17:34:00
Postat av: Amanda

Hej Ika!

Vilken otroligt fin kommentar du lämna efter dig. Tack så jätte mycke! De värmde att läsa den.

Kickar tillbaks en lyckospark till dig oxå. En sån behöver vi väl alla ;)

2009-07-14 @ 12:43:27
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Ika

Vad roligt att ni fått er lilla solstråle ville bara kika in och se att allt gick bra... Gud ja ens eget barn väcker känslor man inte trodde fanns. Minns mig själv som nästintill "psykostisk" av lyckorus dagarna efter förlossningen. Skratta ena sekunden grät nästa :) Och banden bara växer sig starkare för varje dag.... Se till att njuta av stillheten den varar inte länge..All lycka!!!

2009-07-14 @ 21:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0