Ska de verkligen ta så lång tid???

Jag belv så arg imorse! C ringde (hör ju inte själv i telefon...) till min öronläkare o dom sa att dom skulle ringa upp för de va mycke att göra.
Klockan 13 så ringer en sköterska (INTE läkaren) o C frågar varför vi nu väntat i 3 månader på att nått ska hända o inte hört ett ljud vare sig från nån i Västerås eller Uppsala.
Sköterskan tittar i datan o säger att hon kan se att min läkare skickade ett brev till kirurgen i Uppsala igår...IGÅÅÅR!!! Hallå?!?! Hon skulle skickat den remissen för 3 månader sen o jag skulle säkert va på G att göra eller tom kanske redan gjort operationen by now!
Hade hon glömt bort mig o kom på igår att hon inte kontaktat Uppsala än (vilket hon lovade mig att göra på en gång eftersom jag var orolig att Adam skulle hinna börja prata innan jag hörde bättre) eller vad håller dom på med?

Vad ska man göra i en sån här situation?

De känns som läkarna har gjort hela den här resan till ett ännu mer helvete än de redan är. Blir så trött på alla där.

Borde de inte va emot lagen att behöva vänta forever?

Nu kommer allt garanterat ta superlång tid :(


Jaja...thats life...

Kunde inte hålla mig arg så länge. Vände mig om o såg de här ansiktet o då va humöret på topp igen :)







Ser han inte lite ut som en tös på sista bilden? :)


Nu e de myskvällsdags med mina grabbar. E heeeelt slut idag...


Kommentarer
Postat av: vanessa

hoppas det går fort nu när det väl har startat iaf, du vet, plötsligt händer det! tror p o jag höll på o krocka med c o adam idag när vi skulle till bvc, fråga c om en peugeot höll på att köra på dem och att tjejen i baksätet stirrade, isf var det vi, inte meningen, var lite stressade..

2009-12-08 @ 23:17:56
Postat av: Mattan

Fan va less man blir på sjukvården ibland... Hoppas dom kan jobba lite snabbare nu... även om det knappast är någon tröst i det här läget! Men du är såååå stark Amanda.. du fixar det här och jag hoppas Adam väntar med babbel för din skull! ;)

2009-12-09 @ 09:27:48
Postat av: Anonym

du har vårdgaranti på 90 dagar...

2009-12-09 @ 15:03:33
Postat av: Fina

Hej!

Är ni säkra på att det var remissen som gick igår? Inte ett annat brev? Om det var remissen som gick igår istället för tre månader sedan så kan du vända dig till patienombudet på landstinget, borde sitta på lasarettet/sjukhuset. Hon/han vet hur ni kan gå vidare och kan hjälpa er med det också. Har remissen redan gått för tre månader sedan borde ni fått en remissbekräftelse på posten från de som tog emot den där de skriver beräknad väntetid!

KRAM

2009-12-11 @ 14:59:40
Postat av: Amanda

Tack allihopa! Ni e underbar med ert stöttande!



Vanessa! Hahaha! Har inte frågat ännu men ska kolla om han höll på bli påkörd. Måste varit han för han o Adam va på promenix då.



TACK FINA!!!

:-*

2009-12-11 @ 19:31:43
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej, kom in hit på något sätt och läste om att du förlorat hörseln. Kom att tänka på min kompis fosterpappa, han blev sjuk och förlorade sin hörsel, inte helt men han hör dåligt nu. Ingen trodde på honom då eftersom det inte skulle kunna bli så, trodde dem. Så det tog jättelång tid innan han fick upprättelse och att någon trodde på honom. Han hade haft körtelfeber typ och efter det hade detta hänt..

2009-12-15 @ 12:30:04
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0