Jul e rätt mysigt ju :)

Förut har jag alltid fått lite ångest när julen börjar närma sig. Nog bara lillsyster som kan förstå vad jag menar. Men nu när jag fått lille bebisen så har jag blivit helt besatt av att ha julmysigt här. Man vill ju att hans första jul ska va perfekt!

Häromdan gick jag o C, o Adam så klart, till torget här i V-ås o köpte oss lite julpynt.
De blev en mistel att pussas under, en julstjärna o en underbar julkrans.



Kransen doftar kanel o granbarr. Helt underbart!

Misteln hängde jag upp ovanför köksöppningen



Jag o Adam pussas varje gång vi går under den ;)

Sen köpte C en advents ljusstake...



Helt okey faktiskt. Måste fixa lite krimskrams till den bara tror jag...

Nu e de bara lite till som jag vill fixa sen e de klart. Blir myspys här hemma.

Efter vi varit o julhandla kom min goa vän över o vi gjorde en himmelskt god gryta med fläskfile! Wow! Vi lyckades verkligen med den. Tänkte äta lite rester senare på kvällen men då hade C o hans vän redan rensat allt hahaah! Kul att dom gillade den iaf... Den ska göras om!

Igår blev de mycke myspys hemma. Jag o C var på en promenix o stannade vid affären o köpte marshmallows. Dom ska vi grilla över vår öppna brasa när vi skaffat ved till den. De måste vi verkligen ta o fixa nu. Skulle va så mysigt med en öppen brasa nu när de e så kallt.

Sen när vi kom hem gjorde jag hemmagjord Snickers. Yummie va gott de blev!



Super enkelt!

Sen badade vi gullungen o kollade på film.
Perfekt liten hemma fredag :)

För första gången krävde Adam att ha sin chup chup i munnen när han bada...













Nu ska jag iväg på promenix till affären med min lilla pöjke. Måste handla grejer till morrondagens lussekatts bakande. Sen ska vi åka förbi en vän som jag inte träffat på länge o snicksnacka lite.

JUL E MYSIGT JUUU!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0