Äntligen!

Ja herregud äntligen!
Kanske inte stort för er men för oss e de det... Vi har fått vår ugn fixad! Har inte kunnat använt den sen vi flytta in som va för typ 6 månader sen. Plattorna fungerade inte heller så vi har kört med 2 typ "camping plattor". Nu äntligen kan vi laga mat o baka hemma! Har varit tvugna att baka hos andra för o få de gjort...

Självklart började vi använda den genast. Vi ringde hit svärföräldrarna o C gjorde sin berömda kyckling o jag bakade en smaskig mjuk pepparkaka...




De gillades ;)


Får inte nooog av min ugn! Bakade scones till C imorse o nu ska C göra sin goooda hemma gjorda pizza bolognese till fredagsmiddag åt mig o hans polers. Nu känns de mer som ett riktigt hem här med ugn. Finally! :D


Tack alla för era tips o råd om de jag skrev om i förra inlägget. Ska kolla upp de o se om man kan gö nånting åt den överdrivet långa väntetiden...

Nu vill C ha lite hjälp med pizzorna.

Lämnar er med en bild på morgonens färska scones. Ser ni vad fin färg vår lilla ugn gav dom :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-12-11 @ 21:23:20
Postat av: Mattan

Åhhh.... då får man nybakt varje gång man kommer nu då?! JIPPIE! =P

2009-12-11 @ 21:23:57
Postat av: Amanda

Hahaa! För dig bakar jag gärna ;)

2009-12-11 @ 22:42:11
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Anneli

Gud va gott det ser ut! Och pizzan som C gjort, MMM, även om det är med lök så ser det väldigt gott ut :) Själv kan jag inte äta sånna god saker längre :( Måste ta reda på hur man bakar glutenfria saker :P

2009-12-16 @ 10:14:47
URL: http://miniego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0