Varit barnvakt!

Wow, jag visste inte att de va så mysigt o natta en liten snoris.
I början när hon såg sin mamma ta på sig skorna så blev hon lite ledsen men jag visade flaskan me välling o la henne på sängen o gjorde en stor prutt på hennes mage (alltså tryckte ner mitt ansikte på hennes mage o blåste ut luft) o då börja hon skratta jättemycke. Sen fick hon välja saga o hon grävde in sig i famnen o samtidigt som hon lyssna när jag läste så pilla hon mig i håret o klappa mig på kinden,  och då o då vände hon sig mot mig o pluta me munnen o ville ha en puss..haha. Hon e nog världens mysigaste 2 åring.
De va första gången jag natta ett barn helt själv utan nån i närheten...o jag e 28...lite sorgligt kanske haaha.

Jag längtar verkligen efter barn. Vill ha en massa. Både jag o killen vill ha en stor familj så vi lär ju sätta igång snart om vi ska hinna. Fast undrar om man blir en bra mamma... Speciellt nu när jag inte vet om jag kommer höra normalt. Jag kan ju höra ljud o snappa upp vissa ord som min guddotter säger men tanken på att inte kunna höra sina barn o aldrig kunna ha en normal konversation med dom är riktigt jobbigt.
Men vem vet, jag kanske kommer höra igen. Inte ge upp hoppet än Amanda...


Kommentarer
Postat av: Anneli

Men du :) Du kommer bli en underbar mamma! Försök inte ens inbilla dig något annat. Sen så om de inte kan hjälpa dig med hörseln, så finns det ju teckenspråk. Vi fick lära oss det i skolan minns jag, eftersom en i klassen hans föräldrar var döva. Så ALLT går om man vill :)



Puss & Kram

2008-09-28 @ 17:36:18
URL: http://miniego.blogg.se/
Postat av: Amanda Mendoza

TACK ANNELI! Finns de nån bättre komplimang än att få höra att man kommer bli en bra mamma :) Nu gjorde du verkligen min dag.

Killen tog upp de där med teckenspråk sist jag var hos honom. Han tycker vi ska lära oss det men jag är lite emot de...känns som jag inte riktigt är redo än att acceptera att jag måste lära mig teckenspråk för o kommunicera...låter lite knasigt kanske...svårt o förklara...

2008-09-28 @ 21:21:05
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Anneli

Men jag förstår hur du menar med teckenspråket... jag förstår att du inte vill acceptera det riktigt ännu, de har ju ändå sagt att det finns hopp :) Men tänk va underbar kille du har som vill lära sig teckenspråk för din skull! och om ni lär er det nu, så är det ju ingen förlust bara en rolig och bra sak att lära sig :)



Kram :)

2008-09-29 @ 03:24:37
URL: http://miniego.blogg.se/
Postat av: Amanda Mendoza

Ja han e underbar :) o de e sant som du säger, jag ska försöka se de som en rolig grej för han o mig att lära oss istället för o tänka som jag gör nu.

Tack gumman för ditt stöd =)

Tusen kramar!

2008-09-29 @ 08:56:59
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Maria Arnehed

Gillar om det du skrev! Skojigt att se en del prima saker och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-12-01 @ 20:13:38
URL: http://jade.se/reseguide/new-york

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0