Välkommen till min nya blogg!

Jag startar min blogg av lite deprimerande skäl.
Jag har nämligen blivit sjuk och vill försöka följa processen till förhoppningsvis ett helt tillfrisknande. Från botten till toppen.

Idag har det varit en sån dag då jag typ inte hör nått. man måste stå bredvid mitt öra o prata. Blää... Det brummar i vänstra örat starkt o jag hör puls läten i det andra örat. Yrseln är den samma.

Imorgon skulle vi gjort yrsel o hörseltest (äntligen!!!) men tydligen så har balans test maskinen gått sönder (VA!!!) så det blir bara hörseltestet. Det ska bli skönt att göra det iallafall så man vet om man håller på bli döv eller om det verkligen är så att ljuden är så höga så jag inte hör nått.
Läkaren har inte ringt om svaret på leverbiopsin än. Imorn har jag väntat i 3 veckor på det...suck...

Just nu, när jag är så isolerad som jag är, så har jag några stunder på dygnet som jag ser fram emot. Sorgligt nog är det när det är ett bra program på tv. (när jag var frisk hade jag inte ens tid att titta på tv. Nu är det höjdpunkten på dan.) Ett av favvis programen är Ellen DeGeneres Show som börjar typ 14.15. Jag gick ut med Dico runt 13.30 o tänkte att jag skulle komma tillbaks i perfekt taijming till programmet. Nä...
Jag släppte han löst en stund innan vi gick hem o såg hur han njöt o rullade sig i "gräset". Gräset "my ass"! Samtidigt som han sprang förbi mig överlycklig, full av energi så kom också ett moln av en lukt som gjorde så jag nästan spydde. Jag tog några snabba steg fram o hoppades på att det bara luktade från stället jag hade gått förbi, men när Dico kom närmare så såg jag... Hundjäveln var täckt av nått som luktade och såg ut som ljus diarre eller spyor. Vad d var vill jag inte veta. Jag var så förbannad o han, överlycklig. Knöt fast skiten på mammas staket på framsidan o tog fram plasthandskarna. Jag stod o dushade o shamponera i ca 30 min. Sen tog jag en lång dush själv eftersom han skakar av sig hela tiden o man får vatten på hela sig (Inte rent vatten). Smörjde in mig med lotion o då var det bara typ 10 min kvar av programmet. Då ringer Chris... Ja, ja. Imorn kanske.

Mama o Lennart håller på o bakar bullar o nu börjar det lukta gått där nerifrån så jag ska nog ta mig en runda neråt.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0