Ska det sluta så här?

Jag vaknade imorse o skrek på mama. Panik!!! Jag hör ingenting. Mama var tvungen att skrika i mitt öra så jag skulle höra o då hörde jag bara henne lite svagt. Vad är det som händer? Ska jag bli döv? Orkar inte mer.

Hade tid till lasarettet för att göra ett hjärnstamsaudiogram eller vad d heter. Tanterna (3st) gav mig inget som helst svar på om vad det var som händer med min hörsel. Sa bara att jag skulle vänta tills jag fick läkartid. Började gråta av panik av att inte få några svar så en tant följde med mama o mig till akuten. Mama pratade med en sköterska ett tag men tydligen var det inte nått dom kunde göra för vi åkte därifrån.

Mama åkte till Maxi o sen körde hon en omväg hem så jag inte skulle sitta hemma o deppa. Hon körde till björnön, hamnen, Erikslund och sen hem.
Vi åt lite mat o då ringde Chris. Jag hörde han lite svagt men fick panik av hur lite jag hörde han så jag gav luren till mama. Sen somnade jag på soffan.
Mama väckte mig efter en stund o vi åkte med Lennart till Ängsö camping. Gick lite med Filip o åkte sen hem igen.

Sen dess har jag bara suttit o tittat på internet efter vad som är fel när man plötsligt inte hör nått. Hittar inga svar o får inga av läkarna heller. Vad är det här? Ska det vara så här?

Inte nog med det så fick jag brev av min lever läkare att jag ska komma på besök den 20. Varför ringer han inte o säger svaret på leverbiopsin? Han har ju ringt alltid annars. Då tänker man på en gång att det är nått hemskt han vill säga. När ska allt få ett slut.

Vågar inte somna eller rättare sagt vakna imorn för rädslan att vara helt döv. Nu kan jag iallafall skruva upp volymen till 24 o ana ett ljud (när jag var frisk kunde jag höra på 1 o sista tiden har jag kunnat höra på 4-6) plus att jag fortfarande kan uppfatta vad mama säger om hon pratar rakt in i örat. Imorn da? Vad ska jag göra då om jag inte hör? Vad ska få bort tankarna från min tinnitus om jag inte kan höra nått annat? Ge mig en tablett så jag kan sova tills allt är över. Snälla

Hoppas på bättre dag imorn...å snälla gud...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0