Gratis mat ;)

Igår blev de lunch hos svärisarna o taco middag hos min mamma. Visst e de lyxigt när man slipper laga i blir serverad istället? Jag lagar ju oftast mat 2 ggr per dag här hemma o de e så otroligt svårt o komma på vad man ska laga! C kan ju hitta på vad som helst av vad man än har hemma. Önskar jag kunde de. Jag e sämst på mat lagning! Tur att C e grym. När vi kom hem från taco middag så gjorde han världens godaste italienska köttbullar. Ingen aning varför. Vi hade ju redan käkat men en preggo säger aldrig nej ;) Dessutom slapp jag göra lunch idag tack vare de. Skönt!
Charlie ligger o vilar här bredvid mig i Adam e i lekparken med sin pappa :)
C ska dra o jobba snart o jag har ingen aning om vad jag ska hitta på med grabbarna. Känner mig riktigt trött!
Adams moster e hos mami så vi drar nog dit med lite bullar sen.
Fy jag måste bli bättre med järn tabletterna. Idag fick jag and nöd yrsel o blev helt borta några minuter. Troligtvis pga järn bristen. Inte bra. Förstår inte varför jag e så dålig på o ta tabletterna. Jag tar ju min kortison för levern varje dag efter frukost o är rätt grym på att inte glömma de. Skulle ju kunna ta järn tabletten samtidigt men jag e nojjig man inte får blanda. Äh måste sluta tänka för mycke o bara ta dom.

Jag lämnar er med lite bilder på några av alla fantastiska blommor vi har både på bak i fram sidan.
Ha de!



Kommentarer
Postat av: Sarah

Ta medicinerna samtidigt istället. Om du ändå får äta båda 2 så får du ta dom samtidigt också. Skulle dom inte få ätas ihop så skulle du inte få ta en av dom överhuvudtaget.

Hoppas järnvärdet blir bättre. Om järnet skulle se hyfsat bra ut i morgon hos BM ändå så be att dom kollar B12 och ferritinlagret. Man kan ha besvär trots "normalt" HB.



Vad härligt med en karl som lagar mat. Kan Ante få gå kurs hos honom?;-) Haha.. Ante är rolig när han lagar mat för det slutar nästan alltid med att vi får köpa hem nåt istället. :)



2012-06-19 @ 21:57:33
URL: http://strimmoravmig.se
Postat av: Anonym

Bra tips Sarah! Ska be henne om de imorn.

Ang tabletterna så e de mer att jag tänker att man inte ska svälja de samtidigt utan vänta ett par timmar emellan så inte nån av dom försämrar för den andra. Har för mig min lever läkare sa nått om de nån gång. Men jag kan ha drömt...



Haha bra att en i våra förhållanden kan laga mat. Stackars barn annars... Fatta om jag i Ante var tillsammans...hujedamej! Pizza varje dag typ... Nä nu överdriver jag. Men jag e iaf kass så tack gode Gud Chris bor med mig ;) Messar tom i ber om tips vad o hur jag ska laga. Han får sitta o messa recept stackarn... Haha!

2012-06-20 @ 00:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0