Mycke bättre :)

Ja äntligen mår jag lite bättre! Snorig o hostig men urk känslan i kroppen börjar tyna bort. Skönt! Jag brukar inte va sjuk så här länge. Vilken jäkla grym bakterie jag fick! Han kunde sitt jobb om man säger så. Ufft!

Igår vakna jag, som vanligt, av Charlies sparkar. Han väcker mig varje morgon. Jag försöker verkligen vända o klappa så han ska somna om men neeej. Han vill morsan ska upp helt enkelt. Envis tror jag minsann han e...

Känner mig fortfarande inte alls klumpig o besvärad av magen. Blir NÄSTAN lite orolig för de känns i kroppen som om jag e i månad 4 eller nått. Lätt som en plätt. Men enligt sista BM besöket så växer han ju som han ska så jag ska sluta oroa mig o kanske njuta istället? Inte alla som har sån lyx att dom inte får krämpor under graviditeten.

Om 2 veckor går jag in i samma graviditetsvecka som Adam föddes i. Helt sjukt att tänka att bebisen nästan e lika stor som Adam var när vi sågs för första gången. Känns lite pirrigt o tänka på de. Meeen min lilla mr Charlie kommer stanna länge i magen tror jag. Jag går nog över tiden med han. Bara en känsla jag fått...

Igår bakade jag bullar med Adam medans pappa C fick sin välbehövda sovmorgon. Kan säga att han blev riktigt lycklig när han vakna o de lukta nybakade bullar i lägenheten. Vem skulle inte bli de?

Fina rosa "sommarbullar" blev de bland annat...



Adam hade super kul som vanligt när vi bakar ;)




Vackert med rosa bullar



De rosa är överbliven marsipan från en tårta jag gjorde. Blev massor över så jag körde ett expriment o rev ner de över smörkrämen.
Självklart gjorde jag 3 andra smaker oxå utifall dom inte skulle bli bra men jag gillade dom ;)
Fick bli kanel, kardemumma o vaniljbullar oxå.
Mina fika gäster som kom på kvällen vågade sig inte på mina goa marsipan bullar tyvärr. Där missa dom nått ;) Vanilj bullarna blev mest poppis.

Nu håller C på o gör sin berömda kyckling. Han har fixat tvätten o dammsugit oxå o här sitter jag som en tjockis. Dags o ställa sig upp o hjälpa till.
Vi ska hämta Adam snart sen käka lunch tillsammans innan vi drar på lite äventyr.

Ikväll ska jag göra pizzabullar o kolla på en unge i minuten. Om jag vågar... Blev lite nervös av de programmet sist. De ser så dramatiskt ut. Min förlossning var så lugn så jag blir nojjig att den här ska bli dramatiskt som deras när jag kollar. MEN jag ska kolla ändå.
Förresten! Pizza bullar e bra stuff! Man gör ett helt drös o har de i frysen. Skit grymt ju!

Kanske visar en bild sen när dom blir klara.

Ha en bra dag allihop!

Kram

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hehe, känner igen det där, jag hade lätt kunna vara gravid ett tag till. Man kände sig inte alls tung. Men snart du, då kommer han..;-)

Bra idé med pizzabullar. Det ska jag nog göra och ha hemma som mellanmål åt Ella.

Jag ska kolla på En unge i minuten ikväll, sist tyckte jag att det var rätt dåligt eftersom hon från sala som födde verkade ha noll koll på förlossningar, hon visste ju inte ens vad det fanns för bedövningar... Men det kanske blir bättre ikväll..:-)

Hoppas ni mår bra hela familjen!

2011-03-14 @ 13:27:10
URL: http://strimmoravmig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0