Hej alla glada!

NU kan man väl säga att våren är här. Eller? Börjar alltid snöa när man säger sånt...

Jag har haft lite trötta dagar här. Kännt mig konstig i kroppen. I 2 dagar hade jag dessutom sammandragningar hela nätterna fram till tidig morgon. Inatt kände jag inget o inte nu heller så min kropp övade nog lite bara inför the big day. Sånt får man ju ta nu när de e slutspurten. Kroppen måste ju förbereda sig.
Jag känner mig fortfarande inte tung eller höggravid men däremot kan jag få väldigt ont långt nere vid magen när bebis borrar ner sitt huvud. De känns som en brännade stickande känsla. Som tur e så e de bara några sekunder vid varje tillfälle.
Sen kan jag få som en kramp vid högra ljumsken. Nästan som om den ska låsa sig. Allt som hjälper då är att stå still nån minut så försvinner de. Händer inte så ofta men ibland.
På morgonen kan jag vakna o ha ont i höften för jag måste ligga på sidan nu eftersom magen inte tillåter mig ligga på mage eller på rygg (kan inte andas då). När man ligger på sidan så belastas höften mycke o smärtan kan stråla från höft till rumpa ner i hela benet. Men de e inget jag dör av. Bara lite tufft ibland.
Allra sist så kan jag säga att bebis e så stor nu för min mage så när den sparkar eller sträcker på sig så brukar de göra ont. Ungefär som om min hud ska spricka. Min mage e för trång känns de som. Jag gillar mest när han ligger stilla :) Bara han buffar lite tillbaks när jag buffar på han så e de lungt ;)

Nu har jag antecknat lite till mitt eget minne hur jag hade de i vecka 36. De e ju alltid kul o läsa sen eller jämföra om man blir gravid igen så ni får stå ut med o läsa lite sånt ;)


C har gått iväg med Adam o jag ska dammsuga o städa lite. De har blivit mycke storstädningar här sista tiden. Ungefär varannan dag. Sååå skitigt e de inte men jag ska berätta en hemlis. Säg inte till C. Jag ääälskar o städa nu för då får jag sniffa in alla goda rengöringsmedels lukter! Jag e helt beroende av dom! PRECIS som jag var när jag vänta Adam! Jag kan tom diska för hand fast vi har maskin bara för att få lukta på diskmedlet.
Ja jag vet de e inte bra med för mycke sniffande av sånt. Jag e försiktig tro mig. Okey en dag mådde jag illa efter att ha städat med klorin överallt där de gick. De blev lite för mycke. Men annrs e jag försiktig. Mina favvosar e klorin o Jif. Mmmmmm!
Nån annan galning där ute som känner igen detta?

Nu längtar jag till o få skrubba lite efter allt prat om Jif o klorin!


Eftersom jag e hemskt dålig på att lägga ut tårtbilder så lägger jag in bild på en av mina tårtor som jag gjorde för ett tag sen.

Hello Kitty så klart...







De mesta på tårtan har ni sett förut på mina andra tårtor men lilla tekannan e nånting nytt. De tipset fick jag av nån annan bakerska när jag hitta en bild på internet på en av hennes tårtor. Tyvärr gick jag aldrig in på hennes sida så jag kan inte länka till henne. Tyckte de va väldigt sött med en tekanna iaf så tack till dig för inspiration!


Nu ska jag fixa lite hemma sen möta upp min kung o ta en lunch på stan.

Ha en underbar dag allesammans!

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Inget luktar ju så gott som hif, minns du på bigarrå när man fick skura golvet på eftermiddan, dagens höjdpunkt, ha ha!

2011-03-25 @ 19:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0