Vad händer i vår stuga egentligen?

Jag har insett att jag berättar lite lite i bloggen om vad som händer. Så e de ibland. Finns ingen tid o ibland så vill man inte riktigt.

Jag har tex inte nämnt att jag flyttat. Jag bor i lägenheten på stan igen o ÄNTLIGEN mår man bra igen! Den är ju helt nyrenoverad o fräsh så vi trivs som attan! Baksidan har jag ju saknat till döööds o nu äntligen får jag njuta av den igen. Vet inte hur länge vi blir kvar men vi har bott här sen november nu. Hoppas vi stannar lääänge!

Sen händer de ju massor med mitt framtida företag oxå.
Jag har ju som sagt blivit kontaktad av en kvinna på Stadshuset som ville hjälpa mig att starta ett företag med mina tårtor. Innan jul o alla ledigheter så träffades vi ca 1 gång i veckan o tog ett steg i taget för att starta upp nått.
Nästa steg är nu på torsdag då jag o den här kvinnan, som heter Madeleine, ska träffa en person som jobbar på Almi. Vi ska se hur dom kan hjälpa.
Efter de vill hon boka in en träff med hälsovårdsmyndigheten för att godkänna mitt kök. NERVÖST! Men dom hade sagt att dom inte är så hårda nu för tiden. Ev att jag måste ha en separat kyl till tårtorna. Vi får se hur de blir. C vill nämligen ha en lokal på en gång medans jag vill jobba hemifrån i början o ha en ev lokal eller tårt shopp som mål längre fram. Jag ska ju ha barn snart o dessutom vill jag inte sitta med en extra hyra att betala om de inte går runt. Men C är helt bombsäker på att de kommer gå toppen o tror verkligen på de här.
Jag kanske e lite mer realist vad vet jag...
Jag börjar med att träffa Almi nu iaf så får vi se vad som händer.

Ett namn har jag iaf. E ni beredda?

Mitt företag kommer heta...

Mandys Magic Bakery

I löve it! De var inte jag som kom på de utan min vän Dave så nu e jag skyldig han obegränsat med tårta livet ut hahaha!

För ca 2 veckor sen startade jag en egen grupp sida på facebook som ni kan hitta om ni söker på Mandys Magic Bakery. Den växte till sig till över 300 på bara några dagar. Jätte roligt! Jag har fått sån fin respons av folk. DE är lycka!
Dessutom rasar beställningar in! I helgen har jag 7 tårtor att göra. Imorgon måste jag sätta igång. Ska bli spännande o se om jag klarar av de. De får bli ett litet test o en försmak på hur de ev kommer bli längre fram om jag öppnar en tårtshopp.

Jag har tom fått 4 beställningar på bröllopstårtor till i sommar. Jätte spännade!
Fick en 5:e bröllopstårtebeställning oxå men den var jag tvungen att tacka nej till. De var nämligen till den 23:e april o jag är beräknad att föda 25:e så de vart lite för risky...


Nu vet ni liiite mer vad som händer i mitt liv så nu får ni hålla tummarna att vi klarar de här o att Mandys Magic Bakery blir succé ;D

Gå in o bli medlemmar i min facebook sida o om nån behöver tårta så kan dom ju kika där på bilder. Jag har ju ingen hemsida än att länka till men de kommer. Sidan på face får duga tills dess.

Iaf, nog med tårtsnack.

Kära lilla Emelie frågade om en liten magbild o jag insåg att jag faktiskt bara tagit 1 enda bild. De var i vecka 20 ca. Nu är jag i vecka 28 så den har ju växt en heeeel del.
Jag ska ordna en magbild, förhoppningsvis till imorgon, så får ni se hur bauta jag är nu.
Har lite svårt att förstå att de är hela 3 månader kvar när jag kikar ner o ser min stora mage. Hur stor kommer den bli egentligen?!?! Tror den blir större än med Adam iaf.

Ännu har inga symptom på graviditetsklåda (som jag fick med Adam) dykit upp o jag hoppas den håller sig borta. De är ju stor risk att jag får de igen sa dr men då skulle de som tidigast visa sig i vecka 30 sa han.Alltså om 2 veckor. Med Adam tror jag symptomen kom nånstans runt vecka 32-34.
Vill verkligen inte bli igångsatt tidigare igen. Jag ser verkligen fram emot att få vara med om att vattnet går o allt tjohej som blir då. Hoppas hoppas...

Den e lugnare nu än förut iaf. Tror de beror på att de börjar bli trångt där inne. Undrar vad de kan vara... En liten Felicia eller en liten --------------------. Ja som ni ser avslöjas inte killnamnet. Jag har redan gjort bort mig en gång med att avslöja vår framtida dotters namn som sen folk valt att härma med så nu avslöjas inget nånsin mer. Man lär sig av sina misstag.
Ett till ultraljud blir de om ca 1 månad o då ska jag tjuvkika om jag ser vad könet är men jag tror inte jag frågar. De e så nära nu så vi ska nog klara o hålla oss. Men jag e sååååå nyfiken!!!!!!!

Nej kära vänner nu rabblar jag bara massa strunt. Ska nog avsluta innan ni somnar.

Här e lite bilder på en av helgens tårtor. OCH jag måste säga att jag tror detta är min favvo....

En ballerina tårta till en ballerina










Dessvärre var ballerinan som fyllde år ägg allergiker så jag ordnade 2 ägg fria bitar till henne oxå som en överasskning. Man kan ju inte låta födelsedags barnet titta på när alla andra smaskar tårta! ;)





God natt fina ni o TACK för era glädjespridande kommentarer ang mina tårtor! Ni e så goa! :))


Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

Ser fram emot magbilderna=)

Hur har du gjort den fina tyllen på hennes ballerinakjol?

KLart du ska starta eget! Du e ju galet duktig!

Alla kommer handla tårtor av dig!

2011-01-26 @ 09:01:42
URL: http://ww.tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Ida (Lovelys mamma)

Haha okej nu trackar jag dig o kommenterar både här o på din facebooksida. Men ville bara säga att jag är på C's sida. HELT KLART! Det kommer definitivt gå runt, alla är ju sjukt imponerade av dina tårtor. Jag tror till o med du skulle kunna öppna eget mitt i NYC o det skulle gå skiiitbra. Haha ville bara ge lite uppmuntran. Hela bebisgrejen förstår jag, det var det jag tänkte på när jag bad dig göra en tårta till Lovely. Men när bebis växt till sig så tycker jag definitivt du ska satsa:)

2011-01-26 @ 11:43:37
Postat av: lillis

Dina tårtor är sjukt fina!!!! De ser så proffsiga ut så jag funderar varför du inte öppnat eget tidigare???!!!!! Det kommer gå kanon!!!!

Lycka till med den lilla i magen! O duktig Adam som börjat hos dagmamma! Hedda har precis börjat på Utanby föskola. baka lugnt! ;)

2011-01-26 @ 21:41:30
Postat av: Amanda

Vad ni är snälla tjejer!!!!!!!!!! Ni gör mig överlycklig! Tack för er fina pepp. Vi får se vad som händer men de blir nog nått iaf ;)

2011-01-27 @ 12:08:45
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Lucy

Oj, oj, oj, vad det händer grejer nu!!:)

Jag e så glad för din skull....du så jäkla värd all framgång.



Jag förstår att du inte vill satsa på "lokal" nu med tanke på graviditeten, men efter d så tycker jag bara att du skall tuta o köra!!!!

Jag säger bara Mandy`s Magic Bakery= SUCCE!!!

2011-01-28 @ 00:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0