Helt otroligt!

Ja de e de faktiskt! För första gången på över 10 månader så har jag tittat på en film! De var så sjuuukt länge sen jag gjorde de! Men C frågade så snällt om vi kunde ha en film dejt ikväll så jag var tvungen o säga ja. Jag har saknat o tända alla ljus i stugan kurra upp i soffan med massa gott o glo film. Mysigt!
Trodde de skulle bli The Notebook men han kom hem med nån komedi istället. Synd att de blev en jäkla skit film till film premiären men lite skratta vi iaf.

Jahapp, jag skulle berätta om den stora tårtan jag gjorde i helgen till 140 pers. Visst va de så?

Jag är sååå glad att dom blev nöjda! Nu har jag fått 3 mail där dom tackat för "en helt gudomlig tårta". Hur kan man inte bli glad?

Jag är bara glad att dom inte såg kaoset som var precis innan. Herre min gud! Trodde de var kört där ett tag o började nästan hyperventilera. Eller jag gjorde de! Jag hyperventilera! Mamma fick lugna mig haha!

Ska berätta...

Tårtan var till en pojke som skulle döpas. Mamman ville INTE ha nån våningstårta o inte heller 2 eller 3 st. Hon ville ha EN hel tårta till 140 pers. En bibel skulle hon ha. Jag mätte vår kyl för o se hur stor jag kunde göra som störst för o få plats med den o de blev ett bra mått som skulle räcka till ca 235 pers.
Jag gjorde 4 tårtbottnar med min näst största form. Sen byggde jag ihop dom 2 o 2 på varsin bricka.
Tårtorna la jag så långt ut i kanten som jag bara kunde för att sen bara behöva dra ihop dom när den skulle byggas ihop. Jag kunde inte ha hela tårtan i kylen pga att den var för stor men eftersom de var en bibel så var de ju bara att göra 2 sidor som sen byggdes ihop.

C o jag åkte till ByggMax där vi flörta till oss en lagom stor träskiva att sen ha tårtan på, som bricka.
Jag köpte en fin duk o täckte träskivan med o även en liten fin spetsremsa att ha runt tårtan.

Allt gick som smort o vi väntade bara på att dom skulle ringa o be oss komma med tårtan när dom ätit.
Inget samtal. Tillslut ringde dom desperata o undra vart tårtan var. De hade blivit missförstånd! Dom trodde vi bestämt ett klockslag o vi trodde dom sagt dom skulle ringa. Panik! Jag skulle ju bygga ihop den oxå!

La båda delarna bredvid varandra på träbrickan o la på dom sista dekorationerna sen bar vi den EXTREMT tunga tårtan till bilen...nästan iaf.
Träskivan var för bred för dörren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi kom inte ut! Mamma sa "SÅGA AV DEN" men de fanns ingen såg o dom väntade ju! Panik!!!!!!! 
Vår enda lösning var att vicka brädan tills den kom ut genom dörren. När man vickar en bräda med en tårta på så glider tårtan ner, för er som inte vet...
Jag o mama tog emot tårtan som var halvvägs ner till golvet. Vi höll den på sidan o såg hur alla dekorationer ramla o några gick sönder. De var här jag börja hyperventilera.
jag skrek bara skynda tryck ut den så vi kan räta upp den igen innan den ramlar i golvet! Var säker på att den skulle de o jag bara tänkte hur dåligt jag skulle må av att 140 pers inte får tårta som värdparet lovat dom.
Mammas finger hade fastnat mellan brädan o dörrkanten så de var därför de var svårt o trycka ut den men till slut fick vi igenom den. Mina händer skaka när jag stod där i mörkret vid bageget på bilen o försökte fixa de som gått sönder. bandet jag hade i mitten sprang jag in o gjorde om.
Som tur var så klarade sig allt utom ett halsband jag lagt i mitten. Tyvärr fanns de ingen tid att fixa de för dom väntade så jag fick skippa de.
Tårtan kom fram iaf o som jag skrev, dom blev fantastiskt nöjda med både smak o utseende så då kan jag inte vara annat än nöjd oxå. De var bara riktigt hemskt där ett tag. Jisses vad svettig jag var på kvällen sen. Meeen de var bara ladda om för jag hade ännu en tårta o fixa när jag hade lämnat av den här. Fick lite tid o lugna mig iaf. De var behövligt!

Här är den dramatiska doptårtan...

















Halsbandet i mitten är de som tyvärr inte kom med men korset fick följa iaf.

Vad tycker ni?

Behöver jag säga att familjen gillar guld o glitter o lite to much eller syns de på tårtan? Ingen enkel simpel tårta ville dom ha iaf... Däremot var den inte sååå svår o göra som tur är ;)


Nu ska jag nog sova. Har mycke o fixa imorn.

Ska försöka hinna med ett inlägg oxå. Jag gjorde nämligen min favvo tårta av alla tårtor jag gjort efter den här blev klar. Ska visa er den.

Förlåt att de blir mycke tårtsnack just nu men de e liksom de som händer i mitt liv nu. Hoppas de är ok.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

Ha ha herregud! Vilket ståhej! Helt galet att ha tårta till 140 personer på en enda tårta =)

Men den blev kanonfin och du ska vara stolt!

Ang receptet till smörkrämen så menar du den jag har spacklat tårtorna med? Ska lägga upp det på bloggen =) BTW, när kommer det lite bilder på din mage?=)



KRAM

2011-01-25 @ 09:00:57
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Ida (Lovelys mamma)

Alltsååå dina tårtor är såå fina:) Hoppas du har lite tid över runt den 14 juli i sommar, för då fyller Lovely :)

2011-01-25 @ 10:02:40
Postat av: Lucy

Helt amazing...som sagt kan inte säga annat!!

Den blev helt outstanding, inte alls mkt rysh pysh tycker jag heheee...jätte fin, förstår att dem blev nöjda.

Men jag fick nästan ont i magen när jag läste om dramatiken runt den hahaaa...stackars dig, förstår att det blev svettigt där ett tag, hahaa.

Den här får ví kalla för "drama-tårtan" typ hahaaa...hur som helst puss på dig bästa tårtfixaren i världen.

2011-01-25 @ 21:36:08
Postat av: Amanda

Tack fina ni!!!!!!!! <3



Ida, jag ska nog ha tid till Lovelys tårta ;)



Kram till er!

2011-01-26 @ 00:30:40
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0