Tjabbel

Jag vet inte riktigt vad jag håller på med... Jag har varit dödstrött heeela dagen o de hanns inte med nån vila som jag trodde jag skulle få men ÄNDÅ sitter jag uppe än! Vad f-n liksom?!? Känns som jag har så mycke i huvet så jag inte har tid o sova...eller att få tillräcklig ro att sova kanske man säger.

Idag har de inte varit en tipp topp dag direkt. Jag har t.o.m gråtit fast helt utan anledning. Bara kännt mig depp o trött. Mina hormoner kan inte vara i balans just nu...
Hoppas jag mår som vanligt imorgon igen.
Jag har bjudit hit lite fika besök imorgon o de var verkligen länge sen vi sågs så jag skulle väldigt gärna slippa avboka de för att jag e helt paj. Men men, om kroppen kräver vila så e de bara o lyssna. Speciellt nu när de e så nära tills man ska krysta bebbe.

Min barnmorska fråga mig hur jag tänkt kring förlossningen o jag blev lite ställd. Jag har skämmigt nog inte funderat på den än :S Jag har inga tankar om hur de ska gå eller vad som ska hända.
De e ju alltid bra o förbereda sig mentalt men jag känner att de inte finns så stor anledning att sitta o spåna på hur de ska gå. Man vet ju aldrig i förskott hur en förlossning kommer se ut. Ingen e den andra lik. Jag tar de hellre som de kommer o hanterar de när de e dags. Nu innan så vet man ju inte mycke.
Jag hade en bra förlossning sist o de kanske oxå e lite därför som jag känner mig rätt lugn. Jag VET ju att de går! Och man dör inte!

Hon fråga om jag hade speciella krav. Champange o jordgubbar, en hejjarklack o plakat bad jag om då. Får se om dom fixar de nu...
Jag har inga speciella krav. De enda jag blev lite besviken på sist var att jag inte blev erbjuden ett bad. De har hjälpt för många av mina vänner o vi tog bara för givet att de inte fanns i V-ås eftersom ingen sa nått om de. Den här gången ska jag allt be om ett bad.

Min graviditet fortsätter att vara okomplicerad o jag springer forfarande runt som om jag inte hade min mage. De e inget tungt alls o jag e inte alls osmidig på nått sätt som tur är.
De enda som jag kännt av e den där knivhuggsliknande smärtan vid blygdbenet. De e tydligen bebben som bökar när de känns så för han klämmer åt nerver o grejer. De förvinner snabbt som tur e men de gör jäkligt ont. Skrämde C igår när jag skrek till av smärtan. han tog tag i bordet o fråga om de var på G med lite skakig röst.
Andra gravgrejer e ju de där med klorin o rengöringsmedel som jag helst vill sniffa på 24 h.
De e ju inte friskt att vara sugen på klorin.
Häromdan när jag tjoa runt på stan så kände jag mig nästan svimfärdig för jag var så sugen på klorin lukt. Jag var tvungen o springa till Konsum o sniffa klorin i ett hörn. Helt sinnesjukt...


Nu har jag tjabblat lite om min mage (som jag tycker jag varit rätt dålig med o göra under dom här 9 månaderna) så nu ska jag försöka sova igen.

En fråga. Ser de inte ut som magen sjunkit lite om man jämför med bild 1 (vecka 33) o bild 2 (vecka 38)?




Äh jag kanske inbillar mig. men den KÄNNS iaf lägre. Inte för att jag vet vad de har för betydelse men den ska tydligen sjunka i slutet.

Nu ska jag försöka få sömn.

Good night

Ps. För mitt eget minne så ska jag anteckna att bebben e fixerad. Bra, nu vet jag de. God natt!

Kommentarer
Postat av: emelie

Haha klorin ja.. de va annorlunda =) men så är det ju, dom mest knasiga grejerna! Jag hade en bekant som ville äta murbruk hahaha

jo men de ser absolut ut som om magen sjunkit ner! snart dax! hejjahejja

kram

2011-04-06 @ 08:07:51
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Jag käkade sandlåde sand, alla har vi våra små hemlisar..

2011-04-06 @ 21:45:00
Postat av: Sarah

DU är så vacker! Vilken fin mage du har :D

2011-04-07 @ 22:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0