Matdags!

Hello! Vad gör ni? Jag lagar mat! Haha! De e inte lätt o va preggo i bli matsugen mitt i natten. Iaf om de e på nått som inte finns att köpa vid den här tiden. Då skickar man ju bara gubben att hämta men jag vill ha spaghetti o köttfärssås nu så de var bara o börja koka. Väntar på pastan. MUMS!

Idag har vi inte varit hemma alls. Vi vaknade o drog till lekparken med Adam. Sen hämta min mamma mig o vi drog på shopping tur i Erikslund. Efter de slängde vi bara in grejerna hemma o gick vidare till stan o tog en glass. Sen bar de av till Adams farbror på lite grillmys. Härligt härligt! De e så skönt nu när de e varmare o man inte pinas av att vara utomhus. Man VILL vara utomhus. Hela tiden. De e sån lyx att ha en baksida nu oxå. Balkongdörren står öppen jämt så Adam kan leka ute hur mycke han vill. Måste va skönt för han. Idag satt han på sin bil o mumla o tjabbla för sig själv där på baksidan o stirra på alla som gick förbi. Sötis.

From idag har jag kopplat in relax mode. Får se hur de går. Planen e alltså att bara relaxa inför bebis ankomst. Iofs har jag redan en miljon grejer jag vill fixa här hemma innan han kommer men tårtmakeriet e iaf stängt. De kommer bli en tårta eller 2 nu på fredag då vi ska ha familjemiddag o fira påsk tillsammans men jag tänker inte köra med sugarpaste o massa dekorationer så de räknas inte.
Känns skönt o slippa fundera på en passande design osv. Nu kan jag koppla bort de där lite o försöka fokusera. Jag förstår nämligen läskigt lite att jag faktiskt ska föda barn när som helst. De behövs en hel del tid nu till att få mig själv o inse de. Känns så avlägset på nått sätt o de skrämmer mig att jag känner så. Tänk om jag inte alls klarar de lika bra den här gången bara för att jag inte förberett mig mentalt.
Alla andra gravida går o väntar o väntar o vill de ska vara över men jag känner inte så. Jag lider inget o känner inte alls att jag vill att de ska skynda på lite. Tänk om jag då inte e lika puschad som dom att föda eftersom jag inte gått runt o kännt "Gaaah! Kan den komma snart!!". De oroar mig...
Full fokus nu iaf!

En som e beredd o längtar extremt mycke e C. Så fort jag stånkar för minsta lilla så hör man "E de dags!??!!??!". När jag sagt nej har han sagt att han vill de ska va dags nu. Han vill träffa lilleman i magen säger han.
Han behöver ju inte vänta så länge till...

Jag känner ju inget att nått e på G så ibland tror jag att jag ska gå 2 veckor över tiden, som man ju faktiskt kan göra.
Enligt UL ska han komma den 25:e. Enligt sista mens så ska han komma imorgon, den 18:e (hoppas INTE). Inga av dom datumen behöver stämma till hundra procent utan e bara på ett ungefär så de e spännande o se vilket datum min lilleman väljer.

Tänk att vi ska bli 4...




NU e de matdags! (halv 2 på natten...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0