9 dagar till bebis!

Hej allihop! Här sitter jag helt mjölig o ofräsh. Den här helgen e min sista tårt helg innan all fokus går till o förbereda mig inför bebis ankomst. Sen e de bara lite tårtor till familjemiddagar o andra privata grejer men de kan man ju skippa utan att bli stressad om de skulle va så att bebis vill komma eller att jag inte orkar.
De ska bli skönt o bara vila o fixa de sista till bebis innan han kommer. Som tex bädda vaggan o packa BB väskan m.m. Ja ni läste rätt, väskan e inte ens packad än :S Måste fixa den så fort som möjligt.

Idag hade vi svårt o kliva upp...alla 3. Adam vart mest grinig av alla när vi var tvugna o gå upp. Sen drog han ut nappen ur munnen o sa "Elmo?" (hans nya favvo figur e Elmo) o när jag sa "ja du kan få titta på Elmo" så flög han upp med jordens smile. Han älskar den där amerikanska skrattande röda hårbollen. "Olmoo" säger han ist för Elmo o alltid med lite basröst o munnen ihop knycklad till en liten rund boll typ. Låter så gulligt så jag kreverar.

Efter C lämnat Adam så satt vi oss o chilla lite på soffan o lyssna på musik på youtube. Helt plötsligt säger han att han ville ta hit Tracy Chapman att sjunga för mig på vårt bröllop. Hahahaaa! Men de gick tydligen inte för de skulle kosta miljon sa han lite ledsen så där hahahaha! Stackars älskling. Inte lätt o va romantiker.

Blev uppbjuden på lite förmiddags dans iaf :) Hängde mest o dregla på hans axel men de va mysigt ändå. Börjar bli tungt med magen nu. Hoppas bebis inte e nån bauta bebbe. Då döör jag! Kanske...

Vet ni att jag kom på att Adam e ju aldrig hemma. Igår kom han från dagmamma runt halv ett o vi åt tillsammans. Sen drog vi till biblan o lånade böcker till honom o han lekte av sig lite. Efter de gick vi till stan o käka glass o handla lite. Hem igen o han stod i trappuppgången o vänta medans vi slängde in maten i kylskåpet. Sen vidare till lekparken o åkte rutschkana 150 ggr om. Efter de var jag slut o ville vila så han o hans farsa drog o träna boxning.
När han kom hem åt han o sen somna han. Han e aldrig hemma! Jag som e en riktig hemma tjej tycker de e lite tråkigt. Han o hans pappa e alltid ute på äventyr när jag e hemma. Oftast e jag med så klart men om jag vill va hemma så får jag INTE sällskap av nån av dom där rastlösa grabbarna. Herregud han e precis som sin pappa... Undrar om Charlie blir mer en hemma kille som sin mamma.... Skulle inte tro de.

Boxningsträningen e iaf Adams nya favvo ställe. De finns fler barn där som han leker med. De e i en gympa sal så dom har bollar o massa annat o leka med. Jag tror Adam e yngst men de finns en som e bara 8 månader äldre än honom som tydligen e hans favvo polare.
De e faktiskt rätt bra att pappa C kan träna samtidigt som Adam får vara med o busa lite. Nästa gång ska jag med o fota lite. Måste ju se mina grabbar in action! Adam vet hur man håller när man boxas o när han kommer hem så säger han pom pom o gör boxnings rörelser. Hmmm...vet inte om jag gillar de men han e snabblärd iaf. Så länge han bara kör boxning med sin pappa o vet att man inte får boxas på folk så e de väl ok...antar jag. Han e duktig iaf. Händerna knutna uppe vid ansiktet o sen sträcker han ut en i taget o säger pom pom eller pam pam. Precis som hans pappa...

Ne nu måste jag springa till stan en snabbis innan jag gör sista tårtorna.

Ha en underbar dag hörrni!





Ps. Nu e vi nere i ensiffrigt...9 dagar kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0