Ingen bebbe än

Jag är suuuupertrött! Men tänkte skriva några rader så ni inte går o undrar om bebis e ute. Han e inne fortfarande...som tur är. Vill gärna han väntar ett tag till.
Dagen efter sista BM besöket (förra tisdan) så kände jag mycke molande mensvärk o började fundera på om hon kanske haft rätt om att de var dags.
Mina vänner Sarah o Josefine kom hit o va lite support o trodde nog de var dags. MEN dagen efter kände jag inget. Sen på fredan kände jag av lite igen o nu kan de komma pyttepyttelite känningar då o då. Jag tror att de kommer dröja men att kroppen äntligen börjat träna lite inför förlossningen. De e ju alltid bra med lite träning ;)

Datumet JAG tror på e 26:e april. Då tror jag Charlie poppar ut.
Min mage har växt sig superstor på bara en vecka o NU e Charlie stooor. De märks!
Ischis nerven besvärar lite när jag går så de e inte smidiga mandy som de var sist. Men jag går ändå i min normala takt osv bara de att de känns mer nu än förut.

Jag e sååå glad att jag slapp hepatos (gravidklåda) den här gången! De var ju 50% chans att jag skulle få den igen men jag slapp! Så tacksam!!!!!! De e så kul o uppleva spänningen med att de kan sätta igång när som helst. Jag blev ju igångsatt sist så den här gången e de annorlunda för oss när vi nu bara går o letar tecken på att de ska starta (C iaf...). Vi har ju aldrig fått uppleva den här spänningen iom igångsättningen så nu e de extra pirrigt!

De hugger o bränner fortfarande jäkligt skapligt då o då vid blygdbenet. Smärtan sägs ju komma från bebis när hans huvud rör sig bland alla nerver där men jag e rätt smärttålig o jag blir lite misstänksam att de kanske e nått annat för de gör sååå ont ibland. Ska prata med BM nästa gång vi ses. Sista tiden e på tisdag nästa vecka (19:e). Efter de ska vi ha fått bebis så inga fler besök e bokade. Får se om de blir så...

Inatt sov jag 2 timmar. Eller inatt o inatt... Gick o la mig 7 så de räknas inte som natt. Jag hade 2 tårtor o materialet ville inte riktigt lyda så jag blev aldrig nöjd. Fick till sista figuren 10 min innan dom kom o hämta. Stressigt värre.
Dessutom hade vi visning på våran lägenhet idag o inför den var dom tvugna att fixa lite saker i hallen så allt var i princip upp o ner här hemma. Tårtverktyg o disk överallt o verktyg o färg mm överallt.
De var bara o börja storstäda innan visningen skulle börja,. Stressigt värre. min rygg kändes som den skulle gå av efter allt jobb jag gjort under natten o storstädning hjälpte ju inte riktigt.

När visningen var så kunde vi inte vara hemma så fast jag egentligen gärna hoppat ner i säng o fått mig lite sömn så drog vi till lekparken en stund o sen till stan. Därifrån drog vi till Adams farfar o fick i oss mat sen däcka jag. Tror jag sov 2 timmar där. SKÖÖÖÖNT!
Blev en långpromenad hem sen. Inte för att min rygg ville de men de var så himla skönt kvällsväder ute så jag behövde luften.
Vi drog med en pizza hem o njöt av den o vår rena lägenhet. Visst får man harmoni i hela kroppen när de e heeeelt rent hemma?
Sen dess har vi bara hängt här i soffan....förutom när vi natta Adam da. Tog nyss en liten dush o C har somnat i soffan. Ska nog bära in han till sovrummet.

Imorgon vill jag ha kompis sällskap så hör av er om ni vågar hänga med en snart-föder-jag tjockis!

God natt!


Trött o gravid i vecka 36




Ps. Tänka att jag går in i vecka 39 av 40 nu! Sinnessjukt! :D

Kommentarer
Postat av: Anneli

Du är så fin min vän! Jag verkligen älskar att läsa din blogg och få höra hur det går för er. Önskar jag kunde kommit förbi och hängt med dig, men snart är det inte omöjligt att åka och hälsa på dig när som helst. Kram!

2011-04-12 @ 09:54:00
URL: http://www.elavie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0