Slapp dag

Inatt hade jag Adam o bara för de vakna han heeela natten. Vissa gånger bara skrek han rakt ut. Vet inte vad de e men kanske mardrömmar?
Adam brukar i vanliga fall vakna kanske en eller 2 ggr per natt. Iaf efter vi har gått o lagt oss. Innan vi lagt oss så kan han vakna fler gånger. Men inatt vet jag inte vad som hände. Stackars lilla krullis :( Sov jätte oroligt. Hoppas de e bättre inatt.
Gårdagens natt gjorde så jag inte alls va på topp när jag vakna. Kände mig superseg o trött. Planen att gå o dejta lite mammor o bebisar fick jag hoppa. Runt lunch orkade jag inte hålla upp ögonen längre så C fick ta Adam o mamma mandy sov till...håll i hatten nu...3!!! Ufft va skönt de va! Lite synd o missa mamma dejt men ack så skönt o vila ut!
Sen va de pappa C:s tur o vila så jag o Adam drog till mamma o hängde där resten av kvällen med storesyrran.

Jag o Adam hängde lite i min gamla lekpark som dom hade gjort jätte fin. Massa nya lek grejer har dom tagit dit. Kunde dom inte gjort de när vi va små? Jaja, nu har Adam iaf lite roliga grejer o leka med när han e hos mormor. Men än så länge så e de bara gungan som gäller. Han ääälskar o gunga. Så mycke så han håller fast gungan när man ska lyfta ur han. Han skulle kunna gunga en hela dag om han fick. När han gungar sitter han o tittar runt o mumlar o babblar för sig själv om livet o då o då skrattar han till för de e ju sååå roligt o gunga. Goa unge!

Vi kom hem perfekt till Adams sov tid. 20.00. Han somna på en gång. Thank god!

Nu ska jag fixa lite med Adams dop bok som jag köpt.

Inga fler bilder på dopet har jag fått. Eller jo några suddiga men jag väntar än på några från en vän som fotade åt oss. Jag hoppas de blev några bra så jag kan ha med dom i hans dop bok. Några har jag iofs...

Kan berätta iaf att dopet gick bra. Adam va INTE snäll den dagen men de gick bra ändå. Han gillar inte när vi stressar runt o fixar har jag märkt. E vi hemma o städar o sånt så e de okey men varje gång vi har tidspress på oss o måste skynda för o bli klara i tid så har han varit superjobbig o skrikit så fort vi inte ger han uppmärksamhet vilket inte e så lätt när man e stressad. Adam har blivit bra på o sitta o leka själv men just vid såna här tillfällen då man verkligen skulle behöva att han underhöll sig själv lite så vägrar han o bara skriker efter oss. STRESS!!!!
Allting började i tid iaf o vi hann med de vi skulle. Glömde iofs dricka o kaffe hemma men de hämtades o kom i tid till lokalen. Varm dricka iofs men men...
Eftersom Adam varit rätt sur hela dagen pga vi stressat o inte gett han den uppmärksamhet som han ville så va han inte heller på topp humör sen när prästen skulle blöta hans huvud. OJ va han skrek! Skulle nog jag gjort oxå iofs...



Hahaa! Pissed off!!!

I vilket fall som helst så kan jag säga att Adam hade inte en av sina bästa dagar...
MEN på kvällen när vi kom hem så va han självklart på topphumör. Hahaa skit unge! ;)
Tror helt klart de beror på att han känner vår stress. När allt va över var ju vår stress oxå över o då genast blev han glad igen. Stackars lilleman. Man försöker ju att inte visa stressen till honom men de e inte lätt alla gånger o jag tror han känner den ändå.

Dom vi pratat med efteråt har sagt att dom tyckte allt va jätte bra så vi e nöjda iaf.
C:s lasange va VÄLDIGT uppskattad av gästerna o mamma hade bakat bröd som alla ÄÄÄLSKADE. Mina muffins o tårtor gick oxå ner så vi e nöjda o vi hoppas gästerna oxå var de.

Massa fina presenter fick Adam oxå. Vilken lyx! Vi e såååååååå tacksamma till alla för dom! Och vi e väldigt glada att alla som kom va där. Tack hörrni! :)

Här e en del av presenterna...



De e smycken, presentkort, fotoram, hopptält (!) kit för o göra fot o hand avtryck, blommor, matbestick till lilleman, en cykel (!), kläder, en krans med små hjärtan som de står vikt, längd, datum o tid från hans förlossning plus en nalle i mitten o hans namn längst upp. Jätte fin!

Lyllos Adam!!!

Jag måste erkänna att han har en favorit... CYKELN! He loves it! Fast han gillar mest o gå bredvid o köra runt den än o sitta på den haha!

En rolig grej som jag gjorde till hans dop va att jag tryckte upp papper med frågor som jag bad gästerna fylla i.
Frågorna var:

Ditt namn:

Beskriv mig med 3 ord:

Vad kommer jag att jobba med?:

Vad heter min första flickvän?:

Bästa rådet för framtiden:



Så här såg dom ut...



De va så himla kul o läsa de gästerna skrivit.

Här e några exempel...
















Hur gulligt va inte de här svaret??? <3




Slut summeringen efter att vi läst alla svar var att våra gäster tror vår son ska bli en player som jobbar som modell o har en flickvän som heter Eva men har fler vid sidan om. Så många att han säger fel namn till brudarna hela tiden. SHIT! Hoppas ni inte har rätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men fy så roligt de va o läsa alla! Hahaaha! Ni e underbar!

Med dessa kort ska jag göra en dop bok till Adam som han ska få när han blir 18-20 år o sen kan han läsa o se om nån av våra vänner hade rätt i de dom skrev. Ska bli kul faktiskt! :D
Ska fylla den med bilder från dopet o lite annat.

Här e Adams dop bok...




Om ni ska döpa ert barn så kan jag tipsa om o gö nått sånt här. Tror de e kul för både barnet o föräldrarna.

Hitta lite bilder på fikat jag fixat. Här kommer dom...

Vårat kylskåp innan av färd. En av tårtorna fick inte plats så jag fick göra muffinsarna i sista sekund annars skulle inte allt få plats...




Här e tårta nr 1...



Man ser inte så bra men de e hans namn o datumet han föddes på i mitten.
Jag fyllde den med geisha fluff o hallon mousse.

Tårta nr 2...



A.C.T som i Adam Christianne Tom.

Den här fyllde jag med kokos mousse o banan mousse med choklad bitar i.

Dom blev INTE ALLS så som jag ville men jag var under tidspress o hade inte alla verktyg hemma som man behöver så dom fick bli lite små fula så där men jag hoppas dom vart goda. Smakade aldrig på dom faktiskt...

Här ser ni mina ful söta muffins. Jag la en ätbar fjäril på för o få dom extra söta :)
Till vänster ser ni mammas stora bröd korg som gick flera varv runt gästerna.



Ser ni va höga mina tårtor blev förresten? Aj caramba!

Tydligen film taijm hos oss nu så får skriva mer nån annan gång.

Buenas noche!


Kommentarer
Postat av: Lucy

Mandy allt ser jätte fint ut på dopet. Och dessutom wooow vilka bakverk, där snackar vi verkligen CARAMBA heheeee....

Gissa vem som ska få baka en tårta åt mig när jag fyller, hahaaa......besitos.

2010-06-23 @ 23:54:15
Postat av: Amanda

De gör jag meeer än gärna min bästa!

2010-06-24 @ 01:05:42
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Vart har du köpt de där supersöta frågekorten nånstans? I love! Jättefina tårtor, vi ser fram emot dom på mammamaffia dejterna, du är så duktig, är så impad av dig!

2010-06-24 @ 17:57:34
Postat av: Sarah

Åh vad allt såg gott ut! Vart köper du grejerna till baken? Fjärilarna osv? Måste börja planera Ellas kalas ju...Haha

2010-06-24 @ 21:17:11
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Anka

Vad duktig du e gumman, fixar å trixar å hittar på :)

En riktig bullmamma e du :D

2010-06-26 @ 00:34:36
URL: http://blomsteranka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0