Casa sweet casa

Hemma!!!
Resan gick bra fast de e sååå jäkla trångt på planen. Man hittar ingen skön ställning o sova på o får ont överallt. Plus att C o hans kompis la sina fötter på mig så dom kunde halv ligga så jag mosades oxå.
De va iaf den bästa landningen jag vart med om. Man kände inte alls att man landat. Vi trodde vi inte hade nuddat marken än men sen börja han bromsa o då fattade vi. Jättemjuk landning. Duktig pilot=)

När vi kom in i Västerås så börja de smälla fyrverkerier i luften helt plötsligt hahaha. Så tack du som välkomnade oss så fint hahaaha! De va ett roligt sammanträffande tycker jag.
De första jag gjorde va o stanna på Hemköp o handla leverpastej o gurka sen la jag mig med ett tjockt täcke (de e iskallt här!!!) i soffan med mina leverpastejs mackor o en stooor kopp te. De e faktiskt skönt o va hemma igen.


Jag hade fått post från Uppsala. Jag ska dit den 29 o prata om hörselimplantat. Känns lite läskigt. Men skönt att de äntligen blir av. Undrar vad dom säger när jag nämner att jag e med barn. Dom kanske måste skjuta upp operationen då.
Jag har iallafall glömt o berätta en viktigt sak om min hörsel. När jag o C va på stranden första gången så tog jag av mig hörapparaten så den inte skulle bli blöt o sen hoppade vi i. Sen började C prata om vad vi skulle äta o jag svarade. Efter en stund såg han att jag inte hade hörapparaten på mig men ändå svarat. De va då vi märkte att jag hör bättre på ett öra. Yeey! Jag hade en hel konversation men min kompis på stranden i förrgår utan apparaten. Jag menar inte att jag hör allt men det är OTROLIGT stor skillnad. Innan så hörde jag verkligen inget utan bara om Dico kanske skällde högt o såna höga ljud men inte nått om nån prata. Nu hörde jag så jag kunde hänga med o förstå i konversationen. Jag hörde inte alla ord men hängde med i vad de handla om. De e klar förbättring. Undrar varför de blivit så.
Jag kommer nog få göra ett hörsetest igen i Uppsala o då kommer jag få se om de blivit bättre eller om jag bara inbillar mig...

Sen hade jag fått tid till barnmorskan den 2 februari oxå=)
Jag blev helt chockad när jag gick in i min blogg förut o såg "Amandas baby" grejen jag lagt till. Den visar hur mycke min bebis växer o sist jag kolla så såg den ut som en böna med stumpar till armar o ben men nu helt plötsligt har den jättelånga armar o ben o ser ut som en riktig bebis. Den suger tom på tummen ju! Så coolt o se.
Längtar tills den börjar sparka så jag kan känna den. Undrar i vilken vecka de börjar...
Jag har iallafall precis börjat min vecka 14. Helt galet va fort tiden går! Börjar min andra trimester av 3 idag...vad de nu betyder.... En kula på magen har jag fått oxå. C ler så fort han tittar på den o klappar den hela tiden. Han e nog väldigt förväntasfull. Första gången han såg att de blivit lite mage va i Thailand när jag stod o bytte om. Helt plötsligt skriker han "Jag ser nu! De syns nu" Sen ville han att jag skulle ställa mig upp o visa magen hela kvällen för folk. Han tvingade dom tom o klappa den så dom skulle känna hur stor den va haaha. Gu han e galen. De va lite pinsamt att dra upp tröjan till hans vänner o stå där medans dom klappa min mage hahaha. Får nog be han ta de lite lugnt med att bjuda folk att klappa magen...

Nu e C o handlar ingridienser till att laga nån god lunch sen ska vi tvätta alla kläder o ta upp alla fina inredningsgrejer vi köpt i Thailand o ställa fram dom.
Måste nog ta en runda till våra familjer oxå o lämna presenterna vi köpt till alla. Kul o få se alla igen.
De värsta är att vi inte har nån mobil eftersom jag tappade bort min=( så de får bli msn o facebook nu ett tag.

Jag lägger in lite bilder från resan sen.

Byye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0