Förlossningskurs...

Tjabba!

Jag o C va på första förlossningskursen idag. De va helt okey. Tyvärr ringde hörtolken (som skriver på en data vad som sägs så jag hänger med) tio minuter innan o sa att hon va sjuk=(
Som tur e så har jag läst om de mesta som dom tog upp idag men hade varit bra o fått veta allt som sas. C försökte säga vad som sas men han kunde bara viska så de hjälpte inte så mycke...
Andningsövningarna va roligast. Man satt mitt emot varan o gjorde speciella andningar så man slappnade av o sen skulle mannen nypa en på insidan av låret o man skulle bara andas igenom smärtan. Jag gav C en smäll i ansiktet när han nöp mig...i ren reflex haha. de gjorde ju ont ju! Plus att han såg ut o njuta av de FÖR mycke. Sen när jag koncentrerade mig så gick de bra. Han tog i så han nästan gnissla tänder...elak...men kanske bra övning. Nu kommer jag ha en mijon blåmärken på låren...
De roligaste på hela mötet va när dom börja berätta om smärtlindring. Dom nämnde all smärtlindring o när dom kom till lustgasen så sa C "Den e till oss killar va, lustgasen?" Hahahahaha! WHAAAT!? Alla börja garva. Jag frågade han varför han trodde att killarna skulle behöva smärtlindring o då sa at han hört att killen kan få lustgas om dom vill haha! Han kommer sno min lustgas sa han...
Vi hade kul faktiskt. Nästa möte e den 5 maj. Hoppas hörtolken kommer då....

Efter mötet åkte vi hem o tog en siesta. Vi va vakna länge inatt o garva åt youtube klipp=) Mötet höll på i 4 timmar så de va skönt o vila o sen gick vi o åt pizza. JAG ÅT EN HEL!!! Jag har aldrig orkat en hel förut...Shit...

Nu ska jag gå o köpa lite ramar medans C e o tränar.

Ha de!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Natta

Vill oxå ha pizza :D !! Hahaha !! På vikken planet hittade du C ;) !!?? Pöss

2009-04-22 @ 20:58:08
URL: http://nirv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0