Glädje i livet...

Jag har haft en hemlis ett tag höhö men nu kan jag inte hålla mig mer. Har pratat me C o han tycker de e okey att berätta nu.


Jag ska bli mamma!!!! (Om allt går som det ska)
Är överlycklig!!!
Vi har varit tillsammans i 8,5 år nu men tajmingen har inte varit rätt plus att han ju faktiskt varit på "semester" i nästan 5 år så vi väntade med barn, även fast C igentligen hade velat få en tidigare.
Vi hade inte direkt planerat detta eller något sånt utan den kom bara, snabbt oxå. C hann bara vara ute i 1 månad :S... 
Vi e båda sååå förväntasfulla!
Jag är i 2:a månaden o har börjat min vecka 9 idag. De är fortfarande väldigt tidigt o läkarna säger att de e störst chans till missfall före vecka 12 så vi vågar inte hoppas för mycket ännu men glada är vi.
C har köpt speciella multivitaminer för gravida kvinnor som jag måste ta 3 ggr om dagen så den lilla i magen får all näring den ska ha.


Har mått jättebra fysiskt hittills under graviditeten. Inge illamående än eller sånt. Känner mig bara ap trött heeela tiden o sen har jag magkattar o halsbränna då o då men de e inget o klaga över. Hoppas hela graviditeten e så här lätt....

De enda är att jag inte tror jag kan göra operationen på örat om jag e med barn... E de nån som har koll på sånt?
Jag har ännu inte fått nån tid till Uppsala men när vi åker dit ska jag fråga dom om de går att operera utan risk för barnet.

Vet ni jag tror vi fick den här gåvan av Han för att Han visste vi skulle förlora Dico.
De e de här beskedet som gjort så jag ändå kunde känna glädje över nånting när Dico gick bort.

Förresten, kanske ska avslöja vad som var i min present som jag gav till C.

Jag ville berätta att jag var med barn på ett speciellt sätt till honom så jag gick o handla en bok. Den heter "Du ska bli pappa".


De va den jag slog in o gav till honom=) Han trodde inte de va sant när han öppna presenten. Superlycklig blev han=)

Nu ska jag tända lite ljus o myspys för snart kommer store syrran från Göteborg hit o sover över. Hon ska överraska mami imorn som inte vet att hon kommer till stan över jul=)) Syrran fyller år imorgon dessutom.

Ha en underbar jul!!!

Kommentarer
Postat av: Mattan

GOD JUL och ta hand om lilla magen nu och allt sånt där.. Hälsa syster och hoppas ni får en underbar julafton! :)

2008-12-23 @ 22:09:14
Postat av: sanna

God jul & go fortsättning & GRATTIS!!!! =)

2008-12-23 @ 22:52:13
URL: http://carpediemz.blogg.se/
Postat av: THeZZaN

Men ååååååå va roligt.

GRATTIS!!!



Ha en underbar julafton!

Kram

2008-12-24 @ 01:05:36
URL: http://gullback.blogspot.com
Postat av: Natta

GRATTIS SNYGGO :D !! WEEEIII en kotte på väg ;D !!?? Vi ska skämma bort den Lilla som 17 !! Hahaha !! Han/hon blir ju först i vår umgängeskrets att komma till världen :D !! Hehehe !!



GOD JUL och hälsa C

2008-12-24 @ 12:44:32
URL: http://nirv.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack så mycket brudar!!!!!!!!!!!!

2008-12-26 @ 02:01:03
Postat av: Anneli

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, och ett STORT grattis till dig och C :) Hälsa så mycket från mig! Du kommer bli den bästa mamman jag kan tänka mig :)

2008-12-26 @ 21:12:20
URL: http://miniego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0