Barnmorskan

Idag ska vi till barnmorskan i lyssna på hjärtljud osv. De var riktigt länge sen jag var där i så var de för tidigt för o lyssna på hjärtat o sånt. I början pratar man mest om kost o sånt. Inge roligt då. Nu börjar de lite roligare besöken. Hon kan känna hur barnet ligger o mäter magen i sånt. Sen e alltid skönt o höra hjärtljuden.
Ska bli mindre kul o se hur mycke man gått upp. Känns som jag gått upp minst 10 kilo... Vi får se.

Efter BM blir de shopping! Igår peka Adam på en 75 åring o sa "Titta mamma! Ni har samma skor!". Värst var att se stämde så nu e de verkligen dags att uppdatera garderoben lite. Har inte gjort de på evigheter. De e ju roligare att handla till barnen så jag handlar aldrig åt mig själv. Önskar jag hade en personal shopper eller va de heter, som handlade kläder i skor till mig så jag slapp.

Igår var vi förresten på de nya bus o lek landet dom öppnat i stan. Adam lös upp när vi kom in där! Han älskade de!
Dom åkte en tåg karusell tillsammans o när vi satt fast bältet på dom så sa Adam till Charlie "oroa dig inte. Jag är här". Jag tror jag dör vad söt han är!
Tyvärr börja Charlie gråta en skvätt under turen o vi såg hur Adam krama o pussa han o sa nått till han. Bästa storebror!
Innan dom åkte själva så åkte pappsen med dom. Lägger in bild på de. Nu ska jag börja göra mig iordning. Ha de!

Ps. Håller alla mina o barnens tummar för dig idag Lilian!!!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/305558/images/2012/pic_207107876.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0