Vad händer...

...i mitt liv. Massor! Tyvärr massor jag inte vill dela med mig av...till nån. Ibland suger livet o ibland e de toppen. Så e de bara, eller hur? Bara orättvist att vissa jämt ska få dom stora problemen...

Sista månaderna har vi varit upptagna med o bearbeta sorg. C:s mamma gick bort i slutet av augusti. Vi fick se henne innan begravningsbyrån hämta henne o de var tungt. Speciellt för C.
Tyvärr får man inte ro till att bearbeta sorgen för massor ska fixas inför begravning o allt med hennes lägenhet mm mm. De tog på krafterna o var väldigt stressigt ett tag. Begravningen var rent ut sagt plågsam. Att se den man älskar o hans familj vara så ledsna o förstörda utan att man kan göra ett smack var väldigt upprivande.
Däremot var de fint o se hur hans o mina vänner fanns där o visa sitt stöd till honom. Tack alla ni som kom.

Efter begravningen så har saker varit mindre stressigt men vissa problem e inte bortal. Får återkomma om de.

Lägenheten e ute på försäljning o vi har lite planer om vad vi ska investera pengarna i. Tyvärr vill vi bo i olika städer o kan inte riktigt samsas om hur vi ska göra. C känner att de e bättre o satsa på Sthlm o jag känner att jag inte vill lämna familj o vänner nu när vi ska ha 2 barn. De blir till o ha fler disskutioner o se om vi kan kompremissa om något.

Graviditen går toppen även fast jag känner att lillknodd i magen gör an aning mer besvär för mamma mandy än Adam gjorde. Har varit helt slut varje dag o mått lite illa då o då. Jag mådde aldrig illa med Adam. Kan iofs vara all stress som spelar in oxå.
E i fjärde månaden nu o idag hade vi vårat första BM besök. Nästa blir om 12 veckor. Helt sjukt va lite man träffar barnmorskan i början. Men ärligt talat så e de ändå inge roligt o gå dit bara för o prata. När dom börjar lyssna på hjärtljud o sånt så blir de roligare o de gör dom inte förrän i v 24 här i Västerås.

UL:et bokar man själv i vecka 18 så de e några veckor kvar.
Vi ska inte kolla könet den här gången utan de får bli en överraskning. Men jag misstänker att jag kommer se om de e en kille på Ul:et. Syndes väldigt tydligt med Adam iaf ;)

Tårtbeställningarna droppar på mer än vi trodde dom skulle så de har blivit lite tårtbakande sista tiden. Ska lägga in en bildbomb på dom sen när jag hinner.

Adam mår, eller ser ut o må, som den stjärna som han e. Han har gått i 2 månader nu o går verkligen superbra nu. Babblar massor gör han oxå men inte många "verkliga" ord. Bubbel språket pratar han mest.. Bublibeblibubli osv.
Han förstår så himla mycke när man pratar med han så de nästan e läskigt. Han blev liksom stor så snabbt. Nu kan man prata med han o han nickar eller skakar på huvudet o svarar (på sitt språk) gestikulerar med händerna o gör sig riktigt förstådd.
Idag har han inte stängt munnen en enda gång.
Shit va han babbla med barnmorskan. Han hade en riktigt intensiv disskution med henne. De e så roligt o se när han svarar på hennes frågor så allvarligt o nickar o har sig men ut ur munnen kommer bara bubblibubblibublebubble. Satt man så man inte höra han så skulle man tro att dom satt o hade en riktig konversation med RIKTIG svenska.
Han e bäst på alla sätt o e verkligen lyckan i vårt liv. Finns inte en enda dag som han inte får oss o skratta. Smart e han oxå. Man blir förvånad när man ser han göra saker som vi aldrig visat honom men som han gör helt klockrent.
Skulle kunna berätta om han i ett år men jag besparar er.

Idag efter BM-besöket så kom mami o hämta oss o vi drog o kika i några loppisar. Sen blev de goood mat hos mamma o lite snack innan C kom o hämta oss. Vi följde med o kolla på när han träna smågrabbar på boxning o Adam älskade de! Han stod nära nära o stirra på sin pappa när han lärde barnen boxning o man verkligen såg hur stolt han var. Sen gick han o hans farsa upp på ringen o Adam sprang runt i den med världens leende. Han kände sig nog coolast i världen. Sen lekte han lite med boxningsäcken innan den knuffa omkull han o efter de drog vi hem, hoppa i badet, åt lite kvällsmellis o sen somna Adam. Saknar han alltid efter en stund när han somnat. Blir så rastlös utan han. Min lilla bästis. Finns ingen skönare o hänga med än han.

I Sthlm hos moster...





Tack för era kommentarer! Ni e så fina! Jag ska kika in i era bloggar o svara om ni frågat nått eller bara säga hej tillbaks så fort jag kan! Har ingen ork o sitta vid datan så mycke nu för tiden. Därför de blir så här. Minns inte ens sist jag läste nån av era bloggar. Men snart...snart!


Kram till er!

Kommentarer
Postat av: emelie

Jodu, livet är verkligen upp och ner, beklagar sorgen!

Men grattis till magen!

Ps följer din blogg för du e så go!

kram

2010-10-06 @ 07:59:38
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag förstår dig, blogga är ju inte det viktigaste, så länge det inte är via den man tjänar pengar.. Du kommer alltid ha kvar oss som vill läsa och har tålamod :) Och för mig får du gärna berätta om Adam i ett år, för det är så intressant att få hänga med i vad som händer och vad han gör, du anar inte hur glad jag är att jag kan hänga med i ert liv på detta sätt :)



Kram på er alla fyra :)

2010-10-07 @ 13:31:41
URL: http://www.elavie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0