BOOOOOOOOOOOORING!

Lord va tråkigt man kan ha! Skulle inget hellre än ligga i vår stora säng o snutta med Adam. Istället ligger jag i ett rum med en tjej som vägrar lämna ifrån sig fjärrisen o vägrar byta bort från Svt2. Lär ju gå in o kolla på tv.nu vad de e för roligt på 2:an idag da...

Jag sitter nu i ett annat hus där dom har lite mer än där jag "bor". Har varit inne på apoteket o köpt lite grejer jag glömde bort o packa mitt i all mys med Adam.
Dom har en liten butik här o en större kiosk plus en restaurang. Här sitter jag o glor o gissar vad folk som går förbi har för sjukdom. Kul va? Inget deppigt alls heller.

Känner mig lugn inför imorgon. De enda jag har hakat upp mig på e att jag måste tvätta håret innan o jag har ingen fön med mig så mitt hår kommer bli krull krull! Om en sån liten småsak e de som bekymrar mig så förstår ni kanske att jag e rätt lugn inför operationen. Eller så förtränger jag allt...som vanligt. Jag e duktig på de...

Adam vill jag inte ens skriva om för då kanske jag dör av abstinens. Jag försöker med allt jag har att hålla honom borta från mina tankar för de finns risk att jag annars tar tåget hem. Ingen får nämna Adam okey?


Just nu händer de inte mycke. De e bara en lååång väntan till imorgon då allt ska ske.
Klockan 8 börjar dom borra i skallen :)

Måste fråga. Finns de nån annan där ute som opererat sig i huvudet? Hur mår man efteråt? Kanske inte e så vanligt o opereras där men vill ändå fråga. Kanske nån vet hur de känns...?

Jag kommer iaf få ett stooort bandage över heeela huvudet. Snyggt va? Jag ska försöka fixa ett kort på mig i bandaget till er hahaa! Kommer bli väldigt roligt o ha en turban på skallen.

Vissa kanske tror att min hörsel kommer tillbaks direkt efter op har jag förstått. De gör den inte så förvänta er inga "JAG HÖR JAG HÖR" inlägg än på ett tag. En månad efter operationen så har såret läkt tillräckligt för o sätta igång cochlea implantatet. I början kommer röster låta som musse pigg o vanliga ljud kommer låta jätte starkt. De är för att hjärnan inte riktigt e van än o de kan ta några månader eller år för den att bli van. Men jag tänkte satsa på några dagar ;)
Hjärnan måste oxå lära sig koppla bort vissa ljud. Tex när man e ute o promenerar så tänker man inte överdrivet mycke på blåsljuden o bilarna som kör förbi. Man kan koppla bort dom ljuden lite. Men för mig så kommer varje ljud låta som en bomb i hjärnan. Om tex en bil åker förbi så kommer de låta väldigt högt! De är för att hjärnan koncentrerar sig på minsta lilla ljud innan den lär sig koppla bort "onödiga" ljud.
Fattar ni nått va jag menar? De e jätte svårt o förklara i text.

Nej nu ska jag messa lite med min familj sen ska jag nog tillbaks till avdelningen innan dom tror jag rymt. Måste ju dusha innan operation oxå. Fryyyser ihjäl så en dush kommer sitta fint o ännu finaare blir de när jag drar på mig den vackra sjukhus styrseln. Sen ska jag glo på filmerna jag tagit med mig. Nu vet ni vad jag ska pyssla med iaf. Låter inte såå hemskt eller hur? :)

Hoppas ni haft en bra dag.


Kommentarer
Postat av: Josse

Lycka till imorgon! Förstår om du saknar familjen, trist att vara på sjukhus själv :( Hoppas allt går toppenbra! Kram på dig!

2010-04-12 @ 21:41:13
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: maria s

Alltså Amanda du e ju fööööör skön!! hahaha turban och grejer, det e verkligen inte lätt och låta så positiv som du gör i en sån situation, men du gör det galant!!!

2010-04-12 @ 21:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0